Skocz do zawartości

Nowy (pierwszy) zestaw


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Piesel fajny, buda fajna, ale.... biale ałwto.... why?

 

 

Niech steka auto a buda trzeszczy... szerokosci i do zobaczenia na szlaku.

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tu było 3000 kg na haku...1aae78c7e75f285544952857e2df5649.jpg

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

 

Chodzi o przelicznik obowiązujący w Polsce. Max dmc przyczepy jaką może ciągnąć auto przelicza się 1:1,33 dmc auta.

 

 

Piesel fajny, buda fajna, ale.... biale ałwto.... why?

 

 

Niech steka auto a buda trzeszczy... szerokosci i do zobaczenia na szlaku.

 
Co jest złego w białym kolorze? Większość maszyn i samochodów mam białe, mimo że nie jest to mój faworyt. Jakiś zbieg okoliczności. Akurat Biel moon w skodzie bardzo mi pasuje ;)
Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o przelicznik obowiązujący w Polsce. DMC przyczepy równe jest 1:1,33 dmc auta.

Ja nie patrzę na przelicznik, tylko na zapis w DR, i to jest dla mnie wyznacznik, homologacja jest wystawiana na dany rynek, w związku z czym, zakładam że skoro dostaje w DR 3000kg, to przeszło to przez ręce jakiegoś urzędasa opiniującego i mam tu to, na co pozwalają przepisy.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie patrzę na przelicznik, tylko na zapis w DR, i to jest dla mnie wyznacznik, homologacja jest wystawiana na dany rynek, w związku z czym, zakładam że skoro dostaje w DR 3000kg, to przeszło to przez ręce jakiegoś urzędasa opiniującego i mam tu to, na co pozwalają przepisy.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

 

Właśnie to jest typowo Polska sytuacja. Przepis wyklucza przepis. Homologacja na 2200 kg, a wg przelicznika 1680 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy ktoś się spotkał z taką sytuacja, że mu przeliczył policjant DMC przyczepy, wyszło za dużo i zabronił kontynuować jazdę?

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

 

Osobiście się nigdy z tym nie spotkałem.... Czy można zabronić jazdy jak ciągnę tyle ile pozwala homologacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie patrzę na przelicznik, tylko na zapis w DR, i to jest dla mnie wyznacznik, homologacja jest wystawiana na dany rynek, w związku z czym, zakładam że skoro dostaje w DR 3000kg, to przeszło to przez ręce jakiegoś urzędasa opiniującego i mam tu to, na co pozwalają przepisy.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Chyba nie jesteś jedynym, ale co w razie wypadku z Twojej winy  :hmm:   policjant podczas kontroli może na to nie zwrócić uwagi

ale prokurator stawiające zarzuty już taki przepis będzie znał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie patrzę na przelicznik, tylko na zapis w DR, i to jest dla mnie wyznacznik, homologacja jest wystawiana na dany rynek, w związku z czym, zakładam że skoro dostaje w DR 3000kg, to przeszło to przez ręce jakiegoś urzędasa opiniującego i mam tu to, na co pozwalają przepisy.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Ależ oczywiście masz rację. Zapis w DR Cię obowiązuje kiedy ciągniesz przyczepę z hamulcem.

 

Natomiast w przypadku hamulca najazdowego obowiązuje Cię przelicznik 1.33. Wszystko zgodnie z homologacją.

Właśnie to jest typowo Polska sytuacja. Przepis wyklucza przepis. Homologacja na 2200 kg, a wg przelicznika 1680 kg...

Nic niczego nie wyklucza. Auto może ciągnąć tyle ile ma w DR. Ograniczenie dotyczy PRZYCZEPY z hamulcem najazdowym. Z innym możesz ciągnąć tyle ile fabryka dała

Przepis chyba odwołuje się do 1,33 nie wspomina o DR, Ciekawe jak to się ma w tym przypadku?

Bo przepis dotyczy ciągniętej przyczepy z hamulcem najazdowym, a nie auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście masz rację. Zapis w DR Cię obowiązuje kiedy ciągniesz przyczepę z hamulcem.

 

Natomiast w przypadku hamulca najazdowego obowiązuje Cię przelicznik 1.33. Wszystko zgodnie z homologacją.

Nic niczego nie wyklucza. Auto może ciągnąć tyle ile ma w DR. Ograniczenie dotyczy PRZYCZEPY z hamulcem najazdowym. Z innym możesz ciągnąć tyle ile fabryka dała

Bo przepis dotyczy ciągniętej przyczepy z hamulcem najazdowym, a nie auta

Przepis, tj. Przelicznik obowiązuje w większej ilości krajów czy tylko w Polsce?

 

Zna ktoś jakąś orzyczepkę z hamulcem uruchamianym z pozycji kierowcy?

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis, tj. Przelicznik obowiązuje w większej ilości krajów czy tylko w Polsce?

 

Zna ktoś jakąś orzyczepkę z hamulcem uruchamianym z pozycji kierowcy?

 

Inne kraje mogą mieć swoje przepisy. Dla pojazdów zarejestrowanych w PL obowiązuje taki a nie inny przelicznik dla przyczep z hamulcem najazdowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne kraje mogą mieć swoje przepisy. Dla pojazdów zarejestrowanych w PL obowiązuje taki a nie inny przelicznik dla przyczep z hamulcem najazdowym.

 

Nasi kochani narwańcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasi kochani narwańcy ;)

 

Etam, inni też mają. W Norwegii jest jakieś ograniczenie z tego co mi wiadomo.

 

Wg mnie przelicznik ma sens. Na Węgrzech widziałem zestaw z Austrii -  jakiś tam Tabbert (około 5 metrowy) i ciągnął go Hyundai ix20. I co z tego, że był w zgodzie z ichnimi przepisami, skoro taki zestaw to czysty idiotyzm.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.