Skocz do zawartości

Turbobenzyna jako holownik ?


konrad_b

Rekomendowane odpowiedzi

ano właśnie, jak w temacie ? użytkuje ktoś takie auto z przyczepą ?

interesują mnie zwłaszcza te mniejsze typu 1.4-1.6 o mocy 140-160KM

jak ze spalaniem z przyczepką ?

 

a może ktoś coś mniejszego używa do ciągania - 1.2, 1.0 ?

mają po 100KM więc lekka 750kg przyczepkę też mogą targać 

 

za chwilę tylko takie nam zostaną do wyboru, więc ciekaw jestem jak to wygląda w praktyce 

 

jeździłem trochę 1.4TSI i wrażenia były super, zarówno w jeździe jak i na stacji,

niestety nie miał haka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Po 100.000 km przewiduję problemy. Nie podoba mi się ta nowa moda... Wytężone silniki nie idą w parze z trwałością. A do tego jeszcze hak i budka.

 

wytaptane ze smartfona więc z góry przepraszam za błędy w tekście

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1.6 turbo w S-maxie i c4gp z przyczepą 1500dmc co stanowiło górny limit dla c4gp (smax 1600kg)

Spalanie zależne od prędkości. Dla autostrady i prędkości 95-105 spalanie średnie miałem w granicach 13l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeroko pojęty downsizing to już norma więc czas się do tego przyzwyczajać. Moje zdanie jest takie że najlepszymholownikiem jest auto z silnikiem diesla( nisko położony wysoki moment obrotowy) lub benzyna z silnikiem o w miare normalnej pojemności (1800cm3-2500 i wyżej) bez doładowania w postaci sprężarki czy kompresora. Odnośnie małych pojemności a wysokich osiągów mam osobiście mieszane uczucia nie znalazłem nigdzie w literaturze jak mają się podzespoły w tych autach przy takim obciążeniu, ale nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić ze ich żywotność znacznie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...użytkuje ktoś takie auto z przyczepą ?  = TAK

interesują mnie zwłaszcza te mniejsze typu 1.4-1.6 o mocy 140-160KM

jak ze spalaniem z przyczepką ?

@konrad_b

 

Parametry    foto #1

 

Pozdrawiamy z Hiszpanii...

Ir Ed

Edytowane przez Ir & Ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1.6 turbo w S-maxie i c4gp z przyczepą 1500dmc co stanowiło górny limit dla c4gp (smax 1600kg)

Spalanie zależne od prędkości. Dla autostrady i prędkości 95-105 spalanie średnie miałem w granicach 13l

 

czyli całkiem nieźle, mój wolnossący z 1000kg budką spali więcej LPG :yes:  

@konrad_b

 

Parametry    foto #1

 

Pozdrawiamy z Hiszpanii...attachicon.gifEspaña.gif

Ir Ed

 

przy takiej średniej też całkiem  :yes:

 

często się słyszy "turbo żyje turbo pije" i faktycznie przy ostrej jeździe potrafią spalić sporo

tyle że z przyczepką jedzie sie w okolicy 2-2.5krpm i tu jak widać spalanie nie zabija

Szeroko pojęty downsizing to już norma więc czas się do tego przyzwyczajać. Moje zdanie jest takie że najlepszymholownikiem jest auto z silnikiem diesla( nisko położony wysoki moment obrotowy) lub benzyna z silnikiem o w miare normalnej pojemności (1800cm3-2500 i wyżej) bez doładowania w postaci sprężarki czy kompresora. Odnośnie małych pojemności a wysokich osiągów mam osobiście mieszane uczucia nie znalazłem nigdzie w literaturze jak mają się podzespoły w tych autach przy takim obciążeniu, ale nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić ze ich żywotność znacznie spada.

 

to samo mówili pewnie 20lat temu jak wchodziły turbo diesle, zauważ że kiedyś diesel 100KM to było 3L i więcej, dziś tyle ma 1.4L

i wcale się nie rozpadają po 100kkm 

 

pewnie że mln km nie zrobi, ale do 200kkm powinien dojeździć bez większej awarii

a dla mnie przy obecnych przebiegach to 20lat jazdy 

 

a rozkład momentu dla TD i TB będzie podobny, a więc i wrażenia z jazdy podobne

różnica taka że TD przy 3.5krpm łapie zadyszkę a TB kręci się dalej ... do 5krpm 

wyprzedzanie TB to bajka  :skromny:

 

Po 100.000 km przewiduję problemy. Nie podoba mi się ta nowa moda... Wytężone silniki nie idą w parze z trwałością. A do tego jeszcze hak i budka.

 

wytaptane ze smartfona więc z góry przepraszam za błędy w tekście

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Ford-Focus-Turnier-1.0-EcoBoost-Start-Stopp/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/227982453.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Golf-1%2C2TSI-SHZ-BC-AUX-CLIMA-PDC/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/228385947.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Touran-1.2-TSI-COMFORTLINE-NAVI/vhc:car,pgn:5,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/227780128.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Touran-1.4-TSI-Comfortline-Neuer/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/221933815.html

 

jak widać robią i ponad 200kkm  :hmm:

 

znany silnik VW 1.8T jakoś od lat kręci się w autach grupy VW i nie słychać żeby się rozlatywał 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuję tylko że "w granicach 13l" oznacza że 13 było z przodu ;)

 

gdybyś to ciągnął 2.5-3.0 L silnikiem wolnossącym, spalił by chyba więcej  :hmm:

porównując mondeo v6 2.5L z 1.5EB to spalanie -2L na korzyść TB  :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli całkiem nieźle, mój wolnossący z 1000kg budką spali więcej LPG :yes:  

 

przy takiej średniej też całkiem  :yes:

 

często się słyszy "turbo żyje turbo pije" i faktycznie przy ostrej jeździe potrafią spalić sporo

tyle że z przyczepką jedzie sie w okolicy 2-2.5krpm i tu jak widać spalanie nie zabija

 

to samo mówili pewnie 20lat temu jak wchodziły turbo diesle, zauważ że kiedyś diesel 100KM to było 3L i więcej, dziś tyle ma 1.4L

i wcale się nie rozpadają po 100kkm 

 

pewnie że mln km nie zrobi, ale do 200kkm powinien dojeździć bez większej awarii

a dla mnie przy obecnych przebiegach to 20lat jazdy 

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Ford-Focus-Turnier-1.0-EcoBoost-Start-Stopp/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/227982453.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Golf-1%2C2TSI-SHZ-BC-AUX-CLIMA-PDC/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/228385947.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Touran-1.2-TSI-COMFORTLINE-NAVI/vhc:car,pgn:5,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/227780128.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Touran-1.4-TSI-Comfortline-Neuer/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:date,sro:desc,frn:2012,ful:petrol,mln:200000/pg:vipcar/221933815.html

 

jak widać robią i ponad 200kkm  :hmm:

 

znany silnik VW 1.8T jakoś od lat kręci się w autach grupy VW i nie słychać żeby się rozlatywał 

 

 

Konrad chciałeś opinii to ją masz. Jeżeli myślisz że wyciąganie jak największej mocy z jednostki pojemnościowej nie wiąże się z niższą żywotnością silnika to chyba żyjesz w innym świecie - to po pierwsze. Po drugie - przywołałeś tutaj turbodiesla... porównaj żywotność silników bez turbo a z turbo, nie odnosze się tutaj do całego osprzętu tylko suchego "słupka". Silnik 1.8 T grupy VAG to konstrukcja zupełnie inna w porównaniu do np. 1.4 TSI którzy wcześniej przywołałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Volvo S80 2,4T stara sprawdzona konstrukcja z przyczepą 1300DMC spala:

-15-16l gazu  po Polskich  górach,styl jazdy,nikomu nie wadzę raczej mało ekonomiczny

-14-15l gazu po autostradach prędkości 110-120km/h

-13-14 l gazu jazda po nizinach

Solo:

-czyste miasto 15l gazu

-trasa raczej szybka 12l gazu

-trasa spokojna 11l gazu więc nie opłaca się jeździć spokojnie hehe :]

Uważam że turbo benzyna wcale nie jest paliwożerna :skromny: również na brak dynamiki nie narzekam z przyczepą.

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad chciałeś opinii to ją masz. Jeżeli myślisz że wyciąganie jak największej mocy z jednostki pojemnościowej nie wiąże się z niższą żywotnością silnika to chyba żyjesz w innym świecie - to po pierwsze. Po drugie - przywołałeś tutaj turbodiesla... porównaj żywotność silników bez turbo a z turbo, nie odnosze się tutaj do całego osprzętu tylko suchego "słupka". Silnik 1.8 T grupy VAG to konstrukcja zupełnie inna w porównaniu do np. 1.4 TSI którzy wcześniej przywołałeś.

 

bardziej interesuje mnie opinia użytkowników, te zasłyszane z netu i nie tylko znam

 

nigdzie nie pisałem że nie odbije się to na trwałości, a nawet sam napisałem że ma mln nie ma co liczyć

ale też nie ma co dramatyzować, TD też są dziś naszpikowane szajsem a w dodatku oszukują ;)

jakoś nie słychać o pękających blokach, wychodzących bokiem korbowodach itp ustarkach samego silnika

jeśli już, to psuje się właśnie osprzęt i to zarówno w TD jak i TB (pomijając drobne wyjatki wadliwych silników)

 

1.4 TSI dojeździłem do 60kkm, znajomy ma 1.2TSI też coś koło tego, niestety firmówki rzadko kiedy dobijają do 200kkm przed zmianą 

ale jak popatrzy się na przebiegi w ogłoszeniach, to 400kkm w 1.0EB robi wrażenie, gdyby się sypał to raczej dawno poszedł by na złom ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziłbym Ci posłuchać kogoś kto ma doczynienia z tymi silnikami nie tylko ze strony użytkowania ale i strony serwisu bo akurat to przerabiałem ten temat. Poszukaj sobie jakiegoś serwisanta lub mechanika grupy VAG i Ci może opowie o łańcuchach rozrządu w tych silnikach itd. ale okijuż nic nie mówie bo po co pytac o opinie skoro ma sie swoją ukształtowaną. :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Yakuza1987 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziłbym Ci posłuchać kogoś kto ma doczynienia z tymi silnikami nie tylko ze strony użytkowania ale i strony serwisu bo akurat to przerabiałem ten temat. Poszukaj sobie jakiegoś serwisanta lub mechanika grupy VAG i Ci może opowie o łańcuchach rozrządu w tych silnikach itd. ale okijuż nic nie mówie bo po co pytac o opinie skoro ma sie swoją ukształtowaną. :)

Pozdrawiam

 

akurat te nowsze TB odrzucam ze względu na LPG, jeszcze nie pora ;)

moim nr 1 jest obecnie wolnossący boxer subaru 2.5L 170KM  :skromny:

 

a opinie (problemy) o łancuchach znam, tyle że VW montuje teraz paski  :] (i nie chodzi o passat'a)

widzisz na rynku dużo się mówi o wpadce TSI a słyszałeś coś o TB fiata ? opla ? reno ? forda ?

teraz prawie każdy producent ma małą TB w ofercie i jakoś nie słychać o rozpadających się silnikach TB

EB forda zbiera całkiem niezłe opinie http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dlugodystansowy-ford-focus-1-0-ecoboost-titanium-na-trzech-garach-po-6-ke-opinie/6fwgh

 

w każdym razie, interesuje mnie jak TB sprawdza się jako holownik  :hmm:

drugorzędną kwestią jest czy przejedzie 100-200-300kkm, bo to zweryfikuje życie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiataj ja mam 1.4 turbo i bardzo sobie chwale,Mam przejechane ponad 100 tys km.i jak narazie zadnych problemow.Spalanie z moja przyczepa przy normalnej jezdzie 90-100km\h ok 10 litrow benzyny.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i post lukasza to clou tematu.

jak silnik 1.4 może "żreć" 10 litrów wachy????

1.8, 2.0 jestem skłonny przełknąć..... dlatego ten cały downsizing uważam za kant du..y potłuc w imię pseudoekologicznego bełkotu.

Kolumna silnika musi mieć określone wymiary i wytrzymałość.

Jeżeli ktoś pakuje silnik z miksera pod maskę i wmawia mi, że toto ma 100 cherlawych kucyków, proszę bardzo, jego wybór, ale nie muszę tego kupować. i innym odradzam.

Napisałeś o subaru, dla mnie marzeniem jest forester 2.0  i wiem, ze potrafi wypić jak spragniony słoń na pustyni, ale wiem co mam - i wiem jaką ma pojemność w stosunku do mocy.

Konrad, twoja wola, twój wybór. Nowe silniki do dość "nowa" śpiewka, żeby wyrobić sobie wyważoną opinię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.