Skocz do zawartości

DMC czepki a MW auta Co z tym zrobić


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam już swój zestaw i zorientowałem się że jest mały problem  widoczny na zdjęciu 

Mianowicze DMC przyczepy  przekracza MW holownika 

 

Wiem że było już z 1000 razy  Ale potrzebuje praktyczna opinie   co  z tym mogę  zrobić.

Dodam że czepka jest niedawno sprowadzona. Z tabliczek wynika ze po 2 latach od roku produkcji miała podwyższane DMC  ze względu na dodatkowe wyposarzenie - solar Zbiornik Akumulator mover 

 

 

Pytanie pierwsze - jak duży jest to problem w PL i za granicą (podróż do Włoch, Choracji)

Pytanie drógie - co można z tym zrobić o ile jest to problem.

Pytanie trzecie - co mi grozi jeźdząc takim zestawem.

 

 

Pozdrawiam 

Wiktor 

post-20315-0-38966600-1464114467_thumb.png

post-20315-0-77685500-1464114897_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że było już z 1000 razy  Ale potrzebuje praktyczna opinie   co  z tym mogę  zrobić.

 

Witam!

Skoro wiesz, to poczytaj dokładnie, bo są dziesiątki odpowiedzi na Twoje pytania.

Poza tym, po co zakładasz "nowy" - stary temat, zamiast podczepić się do któregoś z istniejących wątków :niewiem:

 

PS

Nie widzę u Ciebie żadnego problemu.

Jeśli tabliczka jest oryginalna i podwyższenie DMC było zrobione legalnie, a pewnie tak, bo DR masz, to wszystko jest OK.

Musisz jedynie pilnować mas (DMC) holownika i przyczepy, aby nie przekroczyć żadnej z nich, a przy tym masy zestawu, którą możesz mieć maks. 3412kg. Jeśli przyczepę załadujesz do jej DMC, to 3412 - 1360 = 2052 ;) W Twoim przypadku wystarczy w zasadzie pilnować, aby nie wyjść poza DMC holownika i DMC przyczepy, ale ładując bagaże, należy dążyć do jak największego obciążenia samego holownika (im bliżej jego DMC, tym lepiej).

Mam nadzieję, że załapałeś w czym rzecz. Jeśli nie, to czytaj odpowiednie tematy.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Kristofer - dziękuje za Twoją Odpowiedź i przepraszam że wzbudziłem Twoją irytacje  ....

 

 

Moją wątpliwość dotyczy :

Cytat z innego posta:

 

  • pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
  • pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

 

Czyli  DMC Przyczepy ( u mnie równe 1360kg)  powinna być mniejsza niż   MW Pojazdu ( Holownika) u mnie 1267kg

 

Czyli Pozycja G auta   >  F2  przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego popatrz na daty przepisów, które cytujesz.

Od jakiegoś czasu jest:

par 3 ust. 4 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów, mówi, że:
Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a)    wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego
b )    dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu
c)    maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta
d)    3500 kg
z tym, że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury  w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep, masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

Tak jak napisał Kristofer - dla własnego bezpieczeństwa dbaj, żeby samochód był zawsze możliwie jak najcięższy w stosunku do przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że większość osób, zwłaszcza "nowych", zamiast czytać tematy, bo chyba większość istotnych informacji już istnieje, to zakłada "nowe", oczywiście już o tej tematyce istniejące. Tym samym, ilość tematów rośnie w postępie geometrycznym, ale te ważniejsze giną w gąszczu takich, które nic nowego nie wnoszą.

Efekt sprawdziłeś na własnej skórze, bo nie znalazłeś szybko tego, na co liczyłeś.

Stąd moja uwaga, ale nie irytacja, dlatego przepraszam, jeśli tak to odebrałeś.

Wracając do Twoich wątpliwości: czytając posty, tym bardziej dotyczące przepisów, trzeba zwracać uwagę na daty i akty prawne, bo przepisy się zmieniają :skromny:

http://forum.karawaning.pl/topic/450-czy-można-ciągnąć-przyczepę-powyżej-750-dmc-mając-kat-b/?p=395225

http://portal.karawaning.pl/artyku%C5%82y/inne/nowa-ustawa-o-kieruj%C4%85cych-pojazdami.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy 

 

Bardzo dziękuję za uspokojenie   Bo - uwierzcie mi  strasznie się zestresowałem  zestawik już gotowy i jeździ i nie chciał bym mieć problemów. 

 

próbowałem coś znaleźć ale w gąszczu odpowiedzi nie widziałem nic jednoznacznego.

 

 

jeszcze tylko jedno 

 

 

Czy z Takim ze stawikiem mogę jechać do Włoch lub Chorwacji ? 

 

 

Wiktor 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :jump:

To był oczywiście żart (emotikon). Możesz jechać, ale zastanawiałem się, jakie tym razem miałeś wątpliwości ;)

Szerokiej drogi i udanych wakacji :ok:

PS

Pamiętaj jedynie uwagi o załadunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.