Skocz do zawartości

Czy można ciągnąć przyczepę powyżej 750 DMC mając kat B?


Rekomendowane odpowiedzi

Temat uprawnień wynikających z praw jazdy był już sporo razu wałkowany.

Dla zainteresowanych polecam artykuł na naszym portalu - link. Artykuł ten został napisany zgodnie z wykładnią Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach jak również z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

 

Troszkę mylone są pojęcia - uprawnienia wynikające z prawa jazdy i homologacji nie muszą być (i nie są) tożsame z warunkami technicznymi pojazdów wynikających z odpowiedniego rozporządzenia.

Przyczepa (czy laweta) posiadająca hamulec najazdowy musi spełniać warunek 1,33 różnicy mas. Dotyczy to każdego pojazdu zarówno osobowego, dostawczego czy też terenowego.

Można utworzyć inny zestaw pod warunkiem zastosowania innego typu hamulca uruchamianego z miejsca kierowcy. Tak niestety mówią przepisy. 

A czy one są znane wszystkim - tego nie wiem, a nasze doświadczenie wskazuje raczej na braki w wiedzy zarówno niektórych policjantów czy inspektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 544
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wyraźnie zaznaczyłem, iż nie znam podstawy prawnej ani też prawdziwego powodu dla którego można ciągnąć tak ciężką przyczepę.

Stwierdziłem tylko iż jest to możliwe - no chyba, że założymy iż ITD (Inspekcja Transportu Drogowego) się nie zna na tym do czego zostali powołani.

A na to ja odpowiem - że byłem już 3x zatrzymany przez Policję (2x z Adrią raz z Hobby) że bez E nei mam prawa ciągnać tych przyczep (z Hobby mam zestaw 3495kg, a Adrima była mniejsza).

A jako wisienka - raz zostałem zatrzymany z bagażnikiem rowerowym na hak - przekroczenie prędkości na niezabudowanym (powyżej 70km/h - bo to jest przyczepa... tylko policjant nie był wstanie np odpowiedzieć ile to to ma osi :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja zamieniłem zafire b na zafire b :-) tu nie ma blędu.... tylko teraz w moim egzemplarzu na hak mam tylko 1200 kg. Po prostu nie doczytałem w "brifie"

I jestem w czarnej.......... Bo u nas nie można zmniejszyć DMC przyczepy.

Bo żyjemy w takiej idiotycznej rzeczywistości że papier rządzi, a nie zdrowy rozsądek.

Ma może ktoś świadectwo homologacji KNAUS BLUE LINE 550 Z 1999 r.?????

Może producent przewidział mniejsze DMC????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamieniłem zafire b na zafire b :-) tu nie ma blędu.... tylko teraz w moim egzemplarzu na hak mam tylko 1200 kg. Po prostu nie doczytałem w "brifie"

I jestem w czarnej.......... Bo u nas nie można zmniejszyć DMC przyczepy.

Bo żyjemy w takiej idiotycznej rzeczywistości że papier rządzi, a nie zdrowy rozsądek.

Ma może ktoś świadectwo homologacji KNAUS BLUE LINE 550 Z 1999 r.?????

Może producent przewidział mniejsze DMC????????

Który rok tej zafiry i jaki model silnika dokładnie. hak oplowski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Ja mam dwie Zafiry B, obydwie z silnikami 1.9 CDTI 120 KM.

Różnica polega na tym, że w jednej mam szklany dach i w niej DMC przyczepy z hamulcem wynosi 1200 km, a przyczepy bez hamulca 750 kg.

W drugiej Zafirze B z klasycznym blaszanym dachem DMC przyczepy z hamulcem wynosi 1275 kg, a DMC przyczepy bez hamulca 650 kg.

Obydwie Zafiry mają oczywiście oryginalne haki z 13 pinowymi przyłączami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej będzie wykombinować podwyższenie DMC ciągnionej przyczepy w aucie niż zaniżenie dmc przyczepy.

A co do różnic - np w scenicach II bywa w papierach że przyczepa z hamulcem nie może być cięższa niż 850kg-1050kg-1200kglub 1300kg w zależności jak kto to zarejestrował pierwszy raz wjeżdżając do Polski - to odkręcić się w sumie często da ale kosztuje kupę czasu i nerwów no i trochę kasy (rzeczoznawca, diagnosta, urząd miasta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszanie DMC przyczepy to żaden problem, przerabiałem to już kilka razy.

 

Przerabiałeś zmianę DMC w polskich urzędach ?

 

Wielu forumowiczów bezskutecznie próbowało to zrobić.

 

Jeżeli to prawda będziesz bohaterem polskiego karawaningu !   :winner:

 

 

 

 

Opisz, proszę całą procedurę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem bardzo ciekawy - np nie kupiłem przyczepy która miała DMC o 50kg za dużą ... chodziłem i pytałem czy coś z tym nie da się zrobił i nie uzyskałem nigdzie pozytywnej odpowiedzi - jedyna była zarejestrować przyczepę "sam" ale to bzdura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pomocy. mam Frontere o DMC = 2450 i przyczepę o DMC 1300. Kiedys była mowa, że przepisy mają się zmienić i będzie można ciągnąć na B masę cos powyżej 4000kg.  Jak to w końcu wygląda? muszę robić B+E czy nie? Bo VIAZLODZIEJ raczej mnie obowiązuje, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.