Skocz do zawartości

BMW E38 jako holownik


Tritrans

Rekomendowane odpowiedzi

W prawdzie nie osobiście ale kolega ma takie cudo z silnikiem 4,4 i ASB.

Ciąga czasem lawety z autami z Bawarii oraz 1x rok cepkę (~1500kg DMC) do Chorwacji.

Jak to powiedział, nie wie, że ma cepkę na haku. Mocy aż za dużo, bujanie jak w każdym (w porównaniu z innym autem), tylko spalanie wzrasta ale on tez ma na LPG więc nie ma źle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zawieszenie jest komfortowe i miękkie. Podobno do wersji z hakiem zalecają montować sprężyny wzmacniane.

 

Nacisk na główkę haka kontrolujemy przy każdym holowniku więc tu nie może być inaczej. 

Marcin ma racje, moje doświadczenia z BMW 530 E39 tylko potwierdzają , wymiana sprężyn na wzmocnione i żadne warunki drogowe nie stawiają przeszkód  Austria ,Włochy Niemcy a tym bardziej Horwacja.

Na haku było dmc 1300 a koników tylko 184 w automacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin ma racje, moje doświadczenia z BMW 530 E39 tylko potwierdzają , wymiana sprężyn na wzmocnione i żadne warunki drogowe nie stawiają przeszkód  Austria ,Włochy Niemcy a tym bardziej Horwacja.

Na haku było dmc 1300 a koników tylko 184 w automacie.

Pozdrawiam

Czekaj czekaj, bo mam takie auto u mnie nie ma problemu ze sprężynami i nic nie musiałem wymieniać, druga sprawa to

DMC piszesz że miałeś na haku 1300kg :hmm:  to ciekawe bo ja mam 2000kg, chyba że tyle ważyła Twoja przyczepa

no i fajnie to napisałeś, tylko 184 KM :smirk: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej założę hak a w międzyczasie poszukałem na necie i znalazłem http://www.intrak.com.pl/

Poduszki pneumatyczne mogły by rozwiązać problem siadania dupy a co za tym idzie bujania. Co prawda nie mają w ofercie do BMW ale myśle ze jest możliwość zrobienia takiego czegoś na zamówienie. Poza ciągnięciem przyczepy mam wygodne i komfortowe na miękkim zawieszeniu autko,a jak jest potrzeba pociągnąć przyczepkę, to napompować poduszki i utwardzić zawieszenie.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) no właśnie tylko o to bujanie się martwię Strusiu :hmm: .

Jak z nim rozmawiałem to było to w kontekście, że nie buja bardziej/mniej niż każde inne przeciętne auto z cepką na haku.

Tak czy inaczej nacisk na hak mamy bardzo zbliżony między cepkami czy to 1000kg DMC czy 1900.

Jest to +/- 10 kg dla 60kg. Jak to powiedział, jedzie się jak twoim passatem tylko dużo, dużo lepiej i więcej mocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkiem kwietnia wybieram sie do Pokrzywnej to będzie okazja wypróbować jak sie BMW sprawuje.

Moze faktycznie zrobiłem problem z rzeczy która wcale nie będzie problemem. A jak widziałem załączone zdjęcia przez kolegę Cathaia BMW z takimi gigantami to podejrzewam ze moja hobbitka jest o jakieś 300 kg albo i więcej lżejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej założę hak a w międzyczasie poszukałem na necie i znalazłem http://www.intrak.com.pl/

Poduszki pneumatyczne mogły by rozwiązać problem siadania dupy a co za tym idzie bujania. Co prawda nie mają w ofercie do BMW ale myśle ze jest możliwość zrobienia takiego czegoś na zamówienie. Poza ciągnięciem przyczepy mam wygodne i komfortowe na miękkim zawieszeniu autko,a jak jest potrzeba pociągnąć przyczepkę, to napompować poduszki i utwardzić zawieszenie.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

Z najwyższym szacunkiem, nie próbuj być mądrzejszy od inżynierów którzy auto projektowali. 

Załaduj odpowiednio bagażnik, a potem posadź 80 kg kolesia na jego krawędzi. Zobaczysz ile auto siadło. Tyle samo siądzie przy budzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Ja borykam się z bujaniem i ,,siadaniem'' tyłu w stosunkowo lekkim aucie i dość ciężkiej przyczepie. Ostatnio przeglądając forum użytkowników mojego auta znalazłem wątek który bardzo mnie zainteresował. cytat:

 

            , ,Mailowałem z LESJÖFORS (szwedzki uznany producent sprężyn)  i dowiedziałem się od nich, że sprężyny "heavy duty" są zalecane do aut które często/zawsze mają obciążony tył (np. butla z gazem/przyczepa)" .

 

 Link do całego wątku :

 

 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/72439-obni%C5%BCony-ty%C5%82/

 

Planuję przed tym sezonem się w takie sprężyny zaopatrzyć koszt w moim przypadku po zniżkach znajomego mechanika ok. 170zł szt. 

 

W przypadku kolegi ,,Tritrans" cena detaliczna takich sprężyn nr ref. to 226zł ,jakby poszukać w innych sklepach lub zastosować zniżki pewnie byłoby do 200zł szt. Może warto zaryzykować 

Link do znanej hurtowni:

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3134142218140-LS4208458-O5104-sprezyna-zawieszenia-tyl.html

Edytowane przez swrx (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z najwyższym szacunkiem, nie próbuj być mądrzejszy od inżynierów którzy auto projektowali. 

Załaduj odpowiednio bagażnik, a potem posadź 80 kg kolesia na jego krawędzi. Zobaczysz ile auto siadło. Tyle samo siądzie przy budzie.

 

Bardzo dobry pomysł , czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. Co prawda nie odpowie to na pytanie jak sie jedzie z przyczepą ale coraz bardziej wierze w to ze będzie swietnie sobie radził.

Ja borykam się z bujaniem i ,,siadaniem'' tyłu w stosunkowo lekkim aucie i dość ciężkiej przyczepie. Ostatnio przeglądając forum użytkowników mojego auta znalazłem wątek który bardzo mnie zainteresował. cytat:

 

            , ,Mailowałem z LESJÖFORS (szwedzki uznany producent sprężyn)  i dowiedziałem się od nich, że sprężyny "heavy duty" są zalecane do aut które często/zawsze mają obciążony tył (np. butla z gazem/przyczepa)" .

 

 Link do całego wątku :

 

 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/72439-obniżony-tył/

 

Planuję przed tym sezonem się w takie sprężyny zaopatrzyć koszt w moim przypadku po zniżkach znajomego mechanika ok. 170zł szt. 

 

W przypadku kolegi ,,Tritrans" cena detaliczna takich sprężyn nr ref. to 226zł ,jakby poszukać w innych sklepach lub zastosować zniżki pewnie byłoby do 200zł szt. Może warto zaryzykować 

Link do znanej hurtowni:

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3134142218140-LS4208458-O5104-sprezyna-zawieszenia-tyl.html

Wielkie dzięki i tu moze właśnie leży pies pogrzebany że mam założony gaz i do butli wchodzi około 65 l plus prawie 80 benzyny i dlatego na dedykowanych wydaje sie bardziej miękki. Bo jest bardziej dociążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.