Skocz do zawartości

BMW E38 jako holownik


Tritrans

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czy ktoś ma doświadczenie jak się sprawuje BMW 740i E38 jako holownik.

W zasadzie zakładam że prawie 300 konny silnik nie powinien mieć problemu, to bardziej zastanawia mnie czy skrzynia biegów automatyczna daje radę i czy nie jest za miękki tył ,tzn czy nie siedzi bardzo dupa jak zapnie się przyczepkę na haku. Dlaczego pytam ? Kiedyś posiadałem Dodga Rama i nie było problemu z brakiem mocy czy naciskiem na hak. Dlatego kupiłem przyczepkę z DMC 1750 kg

W tamtym roku kupiłem nowy samochod Forda Kugę i o ile na prostej jakoś sobie daje radę 180 koni to na Chorwacji pod gory zaczyna sie mały dyskomfort. Mam takie stare BMW 1999 r ale bez haka i zastanawiam sie czy warto go założyć i pociągnąć przyczepkę bmką. Wiem ze raczej limuzyna nie jest stworzona do ciągania przyczepy ale szkoda zeby sie taka moc marnowała.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z ciąganiem przyczepki BMW będę wdzięczny. Szukałem na forum BMW ale chyba nikt tam nie ciąga przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z gatunku bardzo dziwnych. Sam pomyśl, jeśli małe auta dają radę, to dlaczego wielkie ma nie dać? Jedyny problem to że można zapomnieć o tym że się ma budę na haku.

 

Inna sprawa to czy prawie pełnoletnim autem bym się pchał z budą za granicę, szczególnie mając w garażu nówkę kugę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tritrans > ... o ile na prostej jakoś sobie daje radę 180 koni to na Chorwacji pod gory zaczyna sie mały dyskomfort.

 

Gdzie jest to miejsce w Chorwacji ?

Prosimy o dokładne namiary... najlepiej GPS.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Nasze "czołganie się"  po     HR

Edytowane przez Ir & Ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ir&Ed - do czego ci namiary? do tego żeby udowodnić że ciężki zestaw ma problemy z podjazdem pod górkę?

 

Strzałeczkowanie do Twojej mapy w trasą po Chorwacji co wniosło do tematu? Jak to się ma do zakładania haka do E38?

 

Odpowiadając na zadane pytanie: E38 jest stworzone do ciągania na haku, nieważne czy to lawet czy budek. Skrzynia jeżeli jest sprawna to bez problemów sobie poradzi, jest dostosowana do dużych obciążeń. Następne auto (jeżeli będę zmieniał) to będzie E38 właśnie z 4,4. Tak przy okazji jakie masy ma to auto i czy masz wersje IL czy krótką?

Edytowane przez cichy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z gatunku bardzo dziwnych. Sam pomyśl, jeśli małe auta dają radę, to dlaczego wielkie ma nie dać? Jedyny problem to że można zapomnieć o tym że się ma budę na haku.

 

Inna sprawa to czy prawie pełnoletnim autem bym się pchał z budą za granicę, szczególnie mając w garażu nówkę kugę.

To ze mocy nie braknie to jestem pewien natomiast chodzi mi czy skrzynia daje radę i czy nie będzie siedziała za bardzo dupa,bo jednak jest to dosyć miękki samochod. Stąd pytanie to ewentualnych użytkowników takiego dokładnie modelu bo nie chodzi mi o dywagacje czy uciągnie czy nie, czy będzie siedział czy nie. Chodzi o konkret czy warto zakładać hak.

 

Co do pełnoletności auta tu mam akurat największy spokój i bardziej bym sie obawiał ze nowa kuga moze wywinąć jakiś żart.

Poza tym posiadam ubezpieczenie ADAC a wtedy wszelkie przygody na trasie są mniej straszne.

Ir&Ed - do czego ci namiary? do tego żeby udowodnić że ciężki zestaw ma problemy z podjazdem pod górkę?

 

Strzałeczkowanie do Twojej mapy w trasą po Chorwacji co wniosło do tematu? Jak to się ma do zakładania haka do E38?

 

Odpowiadając na zadane pytanie: E38 jest stworzone do ciągania na haku, nieważne czy to lawet czy budek. Skrzynia jeżeli jest sprawna to bez problemów sobie poradzi, jest dostosowana do dużych obciążeń. Następne auto (jeżeli będę zmieniał) to będzie E38 właśnie z 4,4. Tak przy okazji jakie masy ma to auto i czy masz wersje IL czy krót

ką?

Mam wersje krótką masa pojazdy DMC -2380 , MW- 2020, masa przyczepy z hamulcem- 2100

 

Założyłem nowe amortyzatory bilsteina i sprężyny kayaby a wydaje mi sie ze i tak jest bardzo miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zawieszenie jest komfortowe i miękkie. Podobno do wersji z hakiem zalecają montować sprężyny wzmacniane.

 

Nacisk na główkę haka kontrolujemy przy każdym holowniku więc tu nie może być inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tritrans > ... o ile na prostej jakoś sobie daje radę 180 koni to na Chorwacji pod gory zaczyna sie mały dyskomfort.

 

Gdzie jest to miejsce w Chorwacji ?

Prosimy o dokładne namiary... najlepiej GPS.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Nasze "czołganie się"  po     HR

t

 

Wystarczy pojechać trochę dalej niż na Istrię zeby przekonać sie ze nawet na autostradach są dosyć strome i długie podjazdy.

Chyba ze ciągnie sie przyczepkę do 1000 kg a zapas koni jest na 3500 kg to wtedy może się nie zauważa podjazdów.

Niestety zawieszenie jest komfortowe i miękkie. Podobno do wersji z hakiem zalecają montować sprężyny wzmacniane.

 

Nacisk na główkę haka kontrolujemy przy każdym holowniku więc tu nie może być inaczej.

 

Właśnie założyłem wzmacniane i wydaje sie ze jest jeszcze bardziej miękki jak na oryginalnych ale moze to tylko moje odczucie. Założę hak i wypróbuje w koło komina a ja nie będzie Ok to rowery będę woził.

BMW kupiłem przez przypadek ale jeździ sie nim idealnie. A jeszcze jest na podtlenek LPG to tez i jak za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

"Siedzenie" tyłu to jedno. Bardziej obawiam się o kiwanie się zestawu w tak komfortowym autku.

Jaki masz dop. nacisk na hak w aucie, a jaki w przyczepie na zaczep?

W samochodzie jeszcze nie mam haka bo właśnie sie zastanawiam czy założyć a w przyczepie nawet nie sprawdzałem. Na tabliczce znamionowej nie ma danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, gdyby e38 miała się źle czy niebezpiecznie zachowywać z przyczepą, to nikt by jej 2100 w papiery nie wklepał!

 

http://www.bmwunited.nl/forum/index.php?/topic/6723-e38-op-vakantie-hoe-laat-je-een-bmw-klein-lijken/

 

http://www.bmwunited.nl/forum/index.php?/topic/6627-e38-750i-en-we-gaan-op-vakantie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek jak kolega ma parę aut do holowania to ma wybór. Rozumiem go, że nie chce zainwestować i się rozczarować.

Pytanie nie brzmiało czy się da tylko jaka to będzie jazda...

 

Tritrans na zaczepie masz tabliczkę/naklejkę z dop. masami. Dane do auta weż z oryginalego haka z netu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za udział w dyskusji Commander bardzo sie cieszę że mnie rozumiesz właśnie chodzi mi o to jaka to będzie jazda do tej pory nie przejmowałem sie brakiem mocy ani naciskiem na hak. Gdyż Dodge ram miał 350 koni a jak wiadomo naciski na hak w samochodach amerykańskich sa dużo wyższe z tego względu ze większość przyczep za wielką wodą ma osie przesunięte do tylu i większy ciężar spoczywa na haku.

Teraz po przesiadce do Kugi która jest dużo mniejsza delikatniejsza i słabsza miałem odczucie iż przy jakiejś przygodzie na drodze to bardziej przyczepa by pociągnęła samochod jak odwrotnie.

Moze jak $ spadnie to wrócę do pomysłu zakupu nowego Rama ale narazie ceny sa zaporowe.

A jakoś trzeba sobie radzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tritrans podobne obawy miałem jak podczepiałem cepę pod VOLVO S80 i okazało się że kołysanie nie występuje a siadanie zawiechy jest w granicach rozsądku,ogólnie zdecydowanie lepiej się holuje volvem niż Passatem kombi B5fl z nowym tylnym zawieszeniem....

Na logikę mój volviak powinien być za miekki a praktyka pokazuje zupełnie coś innego,w każdym razie holuje się wyśmienicie tyle że moja cepa ma 1300DMC..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.