Skocz do zawartości

Co to za uszczelniacz?


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki to może być biały lub szary uszczelniacz który uszczelnia listwę aluminiową z dachem aluminiowym na fotce?

Pytam bo byłem pod wrażeniem siły  z  jaką uszczelniacz przywarł do aluminium i naprawdę trzeba się było mocno namęczyć żeby to rozerwać. :look:

Potem wszystkie pozostałości tego uszczelniacza musiałem ścinać nożykiem do tapet żeby to wszystko obczyścić bo inaczej się nie dało tego zeskrobać.

Uszczelniacz miał konsystencję gumy średnio miękkiej i chcę sobie coś takiego kupić tylko nie wiem co to jest,choć stawiam na sikaflex ale nie wiem który. :hmm:

post-17500-0-28175200-1448546582_thumb.jpg

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka listwę mocuj na taśmę butylową, Ładnie później takie połączenie wygląda.  Do czyszczenia samej listwy i blachy benzyna ekstrakcyjna http://www.pyrmo.pl/dekalin/polimery/  

Faktycznie chemia oferowana spełnia swoje zadania bez zastrzeżeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pod listwą było z pewnością uszczelnienie z taśmy butylowej (tak, jak napisał Kol. Szuler).

Generalnie wszelkie uszczelnienia wykonuje się przy pomocy masy butylowej z uwagi na jej właściwości.

Baaardzo dobrym uszczelniaczem tego typu (osobiście uważam, że najlepszym) jest właśnie "Dekaseal 8936" z firmy Dekalin.

Na forum jest szereg tematów omawiających kompleksowo całe zagadnienie, więc poczytaj.

Np.:

http://forum.karawaning.pl/topic/11604-uszczelniacz-wurth-czy-sikalastomer/?p=300477

http://forum.karawaning.pl/topic/16598-pro%C5%9Bba-o-wypowiedz-w-sprawie-uszczelnienia-listw/

http://forum.karawaning.pl/topic/16608-zasady-konserwacji-uszczelnienia-przyczepy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pod listwą było z pewnością uszczelnienie z taśmy butylowej (tak, jak napisał Kol. Szuler).

Generalnie wszelkie uszczelnienia wykonuje się przy pomocy masy butylowej z uwagi na jej właściwości.

Baaardzo dobrym uszczelniaczem tego typu (osobiście uważam, że najlepszym) jest właśnie "Dekaseal 8936" z firmy Dekalin.

Na forum jest szereg tematów omawiających kompleksowo całe zagadnienie, więc poczytaj.

Np.:

http://forum.karawaning.pl/topic/11604-uszczelniacz-wurth-czy-sikalastomer/?p=300477

http://forum.karawaning.pl/topic/16598-pro%C5%9Bba-o-wypowiedz-w-sprawie-uszczelnienia-listw/

http://forum.karawaning.pl/topic/16608-zasady-konserwacji-uszczelnienia-przyczepy/

Kristofer jesli chodzi o Dekalin 8936 to ja go już używałem kilka razy ale to całkiem co innego niż to na fotce.....

Ten uszczelniacz o który pytam to raczej przypomina gumę wysokoelastyczną i ma naprawdę bardzo dużą siłę przywierania do aluminium i pewnie tez do innych materiałów...

 

Jest to uszczelniacz butylowy do dostania między innymi w sklepach karawaningowych taki jak Sikalastomer- 710 czy Terostat 2759.

Dzięki kolego o taką odpowiedz mi chodziło właśnie.

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to uszczelniacz tak mocno nie przywiera ale klej juz tak. A moze byl to zwykly Sikaflex 252/252i tylko bialy? Ja go uzylem do przyklejenia paneli solarnych i jak chcialem poprawic to juz po paru minutach byl bardzo duzy problem z odklejeniem jednego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer jesli chodzi o Dekalin 8936 to ja go już używałem kilka razy ale to całkiem co innego niż to na fotce.....

Ten uszczelniacz o który pytam to raczej przypomina gumę wysokoelastyczną i ma naprawdę bardzo dużą siłę przywierania do aluminium i pewnie tez do innych materiałów...

 

Uszczelniacze Sikalastomer- 710 czy Terostat 2759, są dokładnie z tej samej grupy, co Dekaseal 8936 - sprawdzałem wszystkie.

Ich konsystencja i własności organoleptyczne w początkowym okresie i podczas wyciskania ich z tuby, są znacząco różne, niż te, które obserwuje się podczas demontażu uszczelnionych nimi elementów po wielu latach. Z tego powodu, nie sugeruj się i nie porównuj z tym, co widzisz nakładając świeży uszczelniacz, z tym, który był nałożony wiele lat wcześniej.

 

PS

Nie każdy o tym pamięta, ale aby uzyskać odpowiedni efekt uszczelnienia i mocnego "trzymania się" powierzchni przez masę uszczelniającą w sposób, jaki opisujesz, wszystkie te powierzchnie muszą być w odpowiedni sposób przygotowane. Głównie chodzi o ich suchość, odtłuszczenie i odpowiednią temperaturę (również otaczającego powietrza i samego uszczelniacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to uszczelniacz tak mocno nie przywiera ale klej juz tak. A moze byl to zwykly Sikaflex 252/252i tylko bialy? Ja go uzylem do przyklejenia paneli solarnych i jak chcialem poprawic to juz po paru minutach byl bardzo duzy problem z odklejeniem jednego elementu.

Strus251 faktycznie to może bardziej chodzić o klej niż uszczelniacz bo np.TEROSTAT 2759 (fotka) to produkt podobny do  DEKALIN 8936

post-17500-0-93565800-1448560824_thumb.png

 Sikalastomer 710 chyba też ,dobrze myślę...?

 

Po fotkach w sieci i ogólnym zastosowaniu najbardziej mi pasuje pod to mocne przywieranie do aluminium i gumowate właśnie Sikaflex 252..

 

Kristofer dzięki za potwierdzenie tego co tutaj zkleciłem.Czyli tak naprawdę szukamy kleju w stylu Sikaflex 252,chyba że coś innego sprawdzonego jeszcze jest....

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer dzięki za potwierdzenie tego co tutaj zkleciłem.Czyli tak naprawdę szukamy kleju w stylu Sikaflex 252,chyba że coś innego sprawdzonego jeszcze jest....

 

:hmm:

W linkach, które zamieściłem, opisywałem różnice w zastosowaniu klejów, a uszczelniaczy (o ile pamiętam).

W swoim pierwszym poscie tego tematu pokazujesz fotkę listwy i pytasz o uszczelniacz, a prawda jest taka, że powinieneś napisać co faktycznie zamierzasz zrobić i do czego chcesz zastosować "to coś", bo jednak różnice między klejem a uszczelniaczem są naprawdę duże. Jeśli nie planujesz rozłączać uszczelnianych elementów i nie będzie problemu z ich "wycięciem" lub ich zniszczeniem w razie ewentualnej awarii, to tylko wtedy możesz myśleć o kleju uszczelniającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hmm:

W linkach, które zamieściłem, opisywałem różnice w zastosowaniu klejów, a uszczelniaczy (o ile pamiętam).

W swoim pierwszym poscie tego tematu pokazujesz fotkę listwy i pytasz o uszczelniacz, a prawda jest taka, że powinieneś napisać co faktycznie zamierzasz zrobić i do czego chcesz zastosować "to coś", bo jednak różnice między klejem a uszczelniaczem są naprawdę duże. Jeśli nie planujesz rozłączać uszczelnianych elementów i nie będzie problemu z ich "wycięciem" lub ich zniszczeniem w razie ewentualnej awarii, to tylko wtedy możesz myśleć o kleju uszczelniającym.

Konkretnie to zastanawiam się nad zabezpieczeniem łączenia dachu z bokiem cepki i innych listew przed wnikającą wodą podczas odwilży a rozpychającym lodem po zamarznieciu :]..

Cepa stoi na dworze pod chmurką i pomyslałem o takim dodatkowym zabezpieczeniu. :hmm:

Fuga kleju na takim łączeniu w razie ewentualnej naprawy uszczelnień była by pewnie do pokonania lub wycięcia-co o tym myślicie?

post-17500-0-11149400-1448565961_thumb.jpg

post-17500-0-83123300-1448566272_thumb.jpg

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoje obawy, ale moim zdaniem, to bardzo zły pomysł. :nono:
Jeśli rzeczywiście chcesz zabezpieczyć przyczepę przed przeciekaniem i chcesz mieć pewność na lata, to wyłącznie sukcesywna wymiana wszystkich lub większości uszczelnień (zaczynasz od najgorzej wyglądającego miejsca). Pod listwy dajesz taśmy butylowe (płaskownik lub kątownik), bo są właśnie do tego celu i występują w różnych wymiarach, kształtach i grubościach, a pod pozostałe elementy - uszczelniacz butylowy w kartuszu. Który nie wybierzesz z tu omawianych, będzie dobrze. Po takiej wymianie (zrobionej zgodnie ze sztuką), masz spokój na co najmniej 10 lat, również gdy przyczepka stoi pod chmurką, choć przewiewny pokrowiec by jej nie zaszkodził. Oczywiście jest temat na forum o wymianie uszczelnień i pokrowcach ;)    (jeśli sobie przypomnę, to dam link).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w razie co taką wymianę uszczelnień da radę samemu ogarnąć??

Pytałem kiedyś na forum ale nikt nie potrafił powiedzieć jaki jest sposób łączenia u mnie dachu i boków bo pewnie bym sobie to w lecie sam rutynowo zrobił :hmm:

Sam sobie uszczelniałem listwę łączącą dach z przodem przyczepy jak i szyberdachy dekalinem bo uszczelniacz stwardniał i odpadał i nic trudnego w tym nie było,ale czy to podobna robota jak przy wymianie uszczelnień łączenia dachu i ścian.....?

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam wcześniejszą sugestię: przeczytaj przynajmniej cały ten temat, a sporo Ci się wyjaśni:

http://forum.karawaning.pl/topic/16608-zasady-konserwacji-uszczelnienia-przyczepy/?p=367670

 

oraz

wymiana uszczelniacza pod listwami krawędziowymi.pdf

 

Jeśli masz miejsce i trochę zdolności manualnych oraz podstawy wiedzy, jak odtłuszczać, czyścić i ogólnie przygotowywać powierzchnie do uszczelnienia (większość info jest na forum), to nie widzę przeszkód, abyś sam tego nie zrobił. Praca jest na okres letni lub inny, ale już w dobrze ogrzewanej hali. Najlepiej kierować się parametrami z kart katalogowych uszczelniaczy, ale mimo wszystko, najlepsza trwałość będzie dla prac przeprowadzanych w temp. otoczenia i materiałów ok. 22 - 25 st. C.

 

Są przyczepy, w których pod narożnikowymi kątownikami Alu (tymi na krawędziach ścian i dachu) umieszczano uszczelkę gumową o odpowiednim profilu, a dopiero pod nią nakładano pas z butylowej taśmy uszczelniającej. Ważne, aby po demontażu, bardzo dokładnie ją oczyścić. Ideałem jest jej wymiana, bo po wielu latach traci elastyczność. Są one dostępne, jako elementy zamienne.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.