Skocz do zawartości

Jaka przyczepa dla 'studenta'?


Vadimus

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę małym samochodem, który nie powala mocą (PT cruiser 1.6 z podtlenkiem LPG) zaopatrzonym w hak a jako że lubię trochę klimaty survivalu i wychodzę z założenia że po hotelach rozbijał się będę na starość szukam przyczepki.


Moje wymagania względem niej to:
- miejsce do spania przynajmniej dla 3 osób
- rejestracja na przyczepę 'lekką
- cena do 3500 pln
 
Czego można szukać w tym zakresie cenowym poza n126?
Edytowane przez Vadimus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic lepszego jak Niewiadówka raczej nie znajdziesz w tych pieniążkach :]
Jako były użytkownik powiem, że to bardzo wdzięczna przyczepka. Ja zmieniłem tylko dlatego, że mam dwójkę rosnących dzieciaków i zaczęło się robić ciasno. Rozglądałbym się za N126N, bo jednak trochę większa i wyższa ale za tą kasę może być ciężko. Chyba, że kupisz taką gdzie kilka rzeczy trzeba będzie poprawić i pewne inwestycje poczynisz za kilka miesięcy na przykład.

http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/index.phptu możesz zobaczyć jakie cuda ludzie w tych przyczepkach robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżdżę małym samochodem, który nie powala mocą (PT cruiser 1.6 z podtlenkiem LPG) zaopatrzonym w hak a jako że lubię trochę klimaty survivalu i wychodzę z założenia że po hotelach rozbijał się będę na starość szukam przyczepki.

Moje wymagania względem niej to:

- miejsce do spania przynajmniej dla 3 osób

- rejestracja na przyczepę 'lekką
- cena do 3500 pln
 
Czego można szukać w tym zakresie cenowym poza n126?

 

Nie jestem młodzik, ale po hotelach sie nie rozbijam. Trochę z uwagi na wiek, a trochę ze względu na zmiane sposobu karawaningowania przrchodzę z przyczepy ( po 37 latach) na kampera. Też zaczynałem od N127E- super skorupa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czegoś w takim stylu bym szukał, trochę większe od n126 ale żeby ciągle była to przyczepa lekka - tak żeby móc na 2 miesiące wakacji spokojnie wyjechać i było gdzie się rozłożyć z laptopem i od czasu do czasu popracować, nie zrujnować budżetu i w miarę komfortowo poodpoczywać z dziewczyną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy idziesz w dobrym kierunku.

PT ma słabe hamulce. Decydując sie na przyczepę lekką nie będziesz miał w niej hamulca najazdowego, czyli całe hamowanie spadnie na i tak słabe hamulce PT. Czy nie lepiej pójść w stronę nie dużo ale trochę większej przyczepy z hamulcem najazdowym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy idziesz w dobrym kierunku.

PT ma słabe hamulce. Decydując sie na przyczepę lekką nie będziesz miał w niej hamulca najazdowego, czyli całe hamowanie spadnie na i tak słabe hamulce PT. Czy nie lepiej pójść w stronę nie dużo ale trochę większej przyczepy z hamulcem najazdowym?

A gdzie jest napisan, że lekkie nie mają hamulca? Wszystkie N126N go mają, no chyba, że poprzedni właściciel zlikwidował, czasem można też trafić N126 z hamulcem, chociaż dość rzadko, bo fabrycznie chyba nie miały ale ludzie montowali. Poza tym kiedyś je ciągali autami, które na prawdę były małe i miały słabe hamulce. Jestem pewny, że PT ogarnie Niewiadówke spokojnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://przyczepykempingowe.com.pl/pl/oferta?pid=46&sid=393:CARAVELAIR

A może taki model? Jest miejsce na toaletę, jest lekka, jest najazd.

Nie chodzi mi o ofertę (reklama), tylko o możliwości danego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawel79, bardzo fajna przyczepa, ale takie będą drogie, pt może nie zachwyca hamulcami ale moje dają radę (serwisuję go na bieżąco i dobrze hamują), miałem w swojej karierze zwykle auta z mocnymi dieslami (od 120KM w puncie do 200KM w astrze - często świadczę usługi dla warsztatu tuningowego :) ) które 'zatrzymywały się w miejscu' ale świadomie wybrałem PT po tym jak zabrali mi kiedyśtam w życiu prawko - duża powierzchnia czołowa, wysoki współczynnik CX, mały silnik, krótka skrzynia, duża masa - to auto do toczenia się, nie jazdy 200 km/h, do zapie**ania mam motocykle. Poza tym hamowanie to zawsze ostateczność - trzeba utrzymywać stałe tempo, przyhamowywać silnikiem, a na końcu przyciskać pedał. Jazda gaz-hamulec-gaz-hamulec sporo zwiększa zużycie wachy   ;)

Chyba jednak na wiosnę padnie z tego co czuję na N126 do lekkich poprawek. Hamulec najazdowy dużo ułatwia? Jedyna przyczepa z jaką jeździłem to albo malizna z 2 motocyklami na pace albo długa z 6-metrową żaglówką więc zakładam że z kempingiem wiele gorzej nie będzie.

// tak na marginesie - jak ktoś ma diesla polecam oddać do dobrego warsztatu, można zmniejszyć spalanie, dołożyć mocy (o ile zrobi się to z głową to bez widocznie wzrastającej zużywalności części)  i mieć z tego sporo radochy, jedyne co trzeba jednak mimo tego mieć to znajomego diagnostę ;) - seria zabiegów które do tego prowadzą jednak sporo kosztuje, ale jesli ciągnie się spore przyczepy to warto może o tym pomyślec. - moje punto jeździło tak www.youtube.com/watch?v=U9qubFTBhy4

 

Wszyscy chwalą N126, ale mam wątpliwości co do naszego rodzimego wykonania, chociaż teoretycznie w przyczepie chyba niewiele może się popsuć a różnice cenowe między 'markowymi' odpowiednikami są spore. Na co warto zwrócić przede wszystkim uwagę przy zakupie? Wymiana poszczególnych elementów takich jak stare szafki czy podłoga to duży problem?  Warto kupować wersję z namiotem?

Edytowane przez Vadimus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 świadomie wybrałem PT po tym jak zabrali mi kiedyśtam w życiu prawko - duża powierzchnia czołowa, wysoki współczynnik CX, mały silnik, krótka skrzynia, duża masa - to auto do toczenia się,. Poza tym hamowanie to zawsze ostateczność - trzeba utrzymywać stałe tempo, przyhamowywać silnikiem, a na końcu przyciskać pedał. 

 

kup moze jakiegos kampera - w tej cenie będziesz miał stacjonarny sprzęt - bez ryzyka przyspieszania, konieczności używania hamulca , możesz posiedzieć w środku nawet bez prawka - idealny sprzęt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy chwalą N126, ale mam wątpliwości co do naszego rodzimego wykonania, chociaż teoretycznie w przyczepie chyba niewiele może się popsuć a różnice cenowe między 'markowymi' odpowiednikami są spore. Na co warto zwrócić przede wszystkim uwagę przy zakupie? Wymiana poszczególnych elementów takich jak stare szafki czy podłoga to duży problem?  Warto kupować wersję z namiotem?

 

Nie zniechęcam Cię do czytania tego forum ale skoro skłaniasz się w stronę Niewiadówki to odwiedź forum niewiadówke, które Ci wskazałem. Tam o nich napisano już chyba wszystko i można z tego doktorat zrobić. Niewiadówki mają tą zaletę, że są tanie, łatwo adaptowalne do własnych potrzeb, a przede wszystkim lamina nie gnije. W tych pieniądzach i rocznikach ciężko będzie kupić zachodnią i suchą przyczepę, a jak lubisz i potrafisz coś sam podłubać to szukaj jak najtańszej i zrób pod swoje potrzeby. Ważne żeby była szczelna. Reszta jest bardzo indywidualna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sąsiednim temacie kol. Radzio zalinkował Adriatyki więc ograniczyłem cenę na wyrost do 4500 i wyszło coś takiego

 

http://olx.pl/motoryzacja/przyczepy-pojazdy-uzytkowe/kempingowe/q-adria/?search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=4500

 

pozdrawiam   :thank:....tę za 900 raczej bym pominął  :yay:  :]  :hehe:

Edytowane przez NOBOCAMP (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.