Skocz do zawartości

Zakup Forda Transita 2,4 TDCi 125 lub 140 KM


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Mial ktos z Was Forda Transita w zabudowie kampera z silnikiem 2,4 TDCi 125 lub 140KM ??

Prosilbym o opinie o duzo ludzi twierdzi ze nie warto, ze niby naped na tyl to zly pomysl do kampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Drugi sezon jeździmy kamperkiem na podwoziu Transita. Silnik 2,4 Tddi 115 km na bliźniaku, napęd oczywiście na tył. Silniki Tdci w grupie Forda nie należą do udanych jednostek napędowych, są dość awaryjne chociaż trzeba przyznać że zdecydowanie ciszej pracują. Pewniejszy jest 2,4 Tddi a i naprawy nie rujnują kieszeni.

Gdyby spróbować ogólnie ująć wszystkie za i przeciw....

 

Zalety - auto z tylnym napędem i na bliźniaku bez problemu poradzi sobie na trawie i błocie, jest bardziej stabilny na zakrętach, nie buja nim na boki, silniki tańsze w eksploatacji i w zasadzie bezawaryjne ( mam klientów, którzy takimi autami dostawczymi maja wykręcone po 800000km i nadal jeżdżą)

 

Wady - 6 opon a nie 4, głośniejszy silnik, tylny most i wał trochę słychać, opłaty na autostradzie większe (w zasadzie takie jak za osobówkę z przyczepą)

 

Ja osobiście chwalę sobie to auto. Jak masz pytania to pisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaze co mi chodzi po glowie:

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/rimor-superbrig-630-ford-2-4l-winterabverkauf-herrenberg/209739634.html?&lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=86&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&maxPrice=25000&ambitCountry=DE&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Alcoves&minConstructionYear=2004&licensedWeight=FROM_1501_TILL_3500_KG&noec=1&ticket=ST-1971844-JJEAa5rrFr3YniSu1Fme-mycas47-2_c01_4201

 

Ten silnik to chyba TDCi 125 KM wiec nie wiem jak to bedzie....

Oplaty na autostradach w calej UE wieksze czy tylko  w PL ?

 

Jakie spalanie plus minus ?

Te silniki sa na lancuchach rozrzadu ?

Z tego co widze to ten 125 KM silnik to tez TDDi tak wiec pomylilem sie w tytule...

 

http://allegro.pl/silnik-ford-transit-2-4-tde-tddi-2006r-dofa-125-km-i5749085124.html

Ten pierwszy link się nie otwiera właściwie. Silnik Tddi to silnik na zwykłych wtryskach, Tdci to common rail. Silnik jest na łańcuchu. W polsce płącisz tak jak za osobówkę z przyczepą, Na zachodzie nie wiem bo kamperem jeszcze nie byłem Słowacja i Węgry chyba podobnie jak u nas tylko ze tam są winietki.

Podeślij jakieś fotki, jaki to rocznik i na jakiej zabudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

2,4 Tddi

...

Naj, naj, najlepsza technologa w silnikach dielsla wszystkich pojemności w stajni Forda.

Szukałem se Tddi i... nie znalazłem.

.

Jeszcze dodam, na uwagę.

Handlarze to cwaniaki,  TDdi sprzedaje się, TDci nie bardzo, więc korzystają z "pomyłek".

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naj, naj, najlepsza technologa w silnikach dielsla wszystkich pojemności w stajni Forda.

Szukałem se Tddi i... nie znalazłem.

.

Jeszcze dodam, na uwagę.

Handlarze to cwaniaki,  TDdi sprzedaje się, TDci nie bardzo, więc korzystają z "pomyłek".

 

 

Byle by dawal se rade z ta zabudowa zeby nie byl zbyt zolwiowaty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle by dawal se rade z ta zabudowa zeby nie byl zbyt zolwiowaty ;)

Chyba nie wiesz co piszesz. Kamper to nie wyścigówka.

Jako pojazd Specjalny-Kempingowy masz dozwolone 80/h

Popatrz na mojego staruszka który kiedyś z fabryki miał 95KM. Też alkowa.

https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zamierzam sie scigac ale nie chce miec problemow pod gorke z TIRami ;)

Spokojnie ;)

 

WojtEwa:  mozna wiedziec z jakiej racji polowales na TDDI ?

Rozumiem ze polecasz taki zakup ;)

Edytowane przez Arecky69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WojteEwa ma 100% racji, Nie masz się co martwić o moc bo spokojnie da sobie radę nawet w górach. Mój bez problemu jedzie 100 km/h i to maximum co można bezpiecznie taką stodołą pojechać, ale raz przy bezwietrznej pogodzie spróbowałem i 120 km/h to żaden problem. W górach tylko jak zwolnię musze poszkać trójki jak nie zwolnisz poniżej 60 km/h to idzie na czwórce jak burza :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wspominałem o zmianie dyfru w tylnym moście. Most jest szybszy ale niższe obroty silnika. Nie mówimy tutaj o osiąganiu wyższych prędkości tylko o komforcie podróży i o zmniejszeniu spalania. Przy 100 km/h obroty silnika 3000 co generuje spory hałas, po zmianie dyfra przy tej samej prędkości obroty będą około 440 - 500 niższe a co za tym idzie i spalanie mniejsze i ciszej w kabinie. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem jest dodatkowe wyciszenie kabiny.  Koszt maty niewielki i 3 godzinki roboty a efekt zauważalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.