Skocz do zawartości

Zakup przyczepki 2+2 na wyjazdy


Krzysiek5

Rekomendowane odpowiedzi

Koniec wakacji już za nami, stara przyczepka (Adria 580) po dwóch sezonach 'eksperymentowania' czy nam się karawaning podoba, pojechała do nowego właściciela, w domu ogłoszono żałobę po jej sprzedaży (łzy w oczach, dzieciom profilaktycznie nie powiedzieliśmy że przyczepka sprzedana żeby uniknąć histerii i płaczu),  a na mnie spadł obowiązek znalezienia nowej :) Jednak karawaning 'na próbę' tak nam się spodobał że chcemy mieć tym razem już 'docelową' (na najbliższe 5 lat) przyczepkę :)

 

Niby wiem czego chcę, ale... no właśnie, czasem dobrze jeszcze z kimś pogadać i być może ktoś mi z Was tu coś jeszcze podpowie albo któryś z pomysłów sensownie skrytykuje.

 

Założenia użytkowe - tym razem chcemy pojeździć po Europie, południe Francji, Hiszpania, poza tym oczywiście nasze Mazury, no i stacjonarna działka. stan osobowy - 2 dzieci 4-10 lat,  2 dorosłych. Mniej więcej w sezonie - 2 tygodnie wyjazd daleki, miesiąc stania stacjonarnie i korzystania co weekend, i na koniec tydzień wyjazd 'bliski', tak żeby dwa miesiące jakoś ogarnąć.

 

Pomysł mój jest taki żeby znaleźć przyczepkę:

 

- długość 490-560 cm, przy czym najoptymalniej by mi pasowało 540, dłuższa niż 560 nie specjalnie, miejsca aż tyle nie wykorzystam, a upierdliwość z parkowaniem całkiem spora

 

- dmc - dowolne, liczę się z przedziałem 1500-1800kg, holownik wyda, a viatoll mam i tak w momencie przekroczenia 1400kg

 

- szerokość - no właśnie, stara przyczepka miała 230cm, nowa... żonie bardzo się podoba układ z szerokością 250cm, z drugiej strony, do jazdy wygodniejsza przyczepka wąska, a z trzeciej strony, na co dzień jeżdzę ciągnikiem z naczepą, więc mnie to 250 cm kompletnie nie przeraża. Czyli - szukamy 250cm, jedyny minus to konieczność założenia dodatkowych lusterek :(

 

- jedna ośka, mieliśmy podwójną, było bezpiecznej, ale do manewrowania trudniejsze bo przy bardzo ciasnym cofaniu aż żal było na oponki patrzeć, gdyby nowa przyczepka miała dwie osie, to chętnie, ale z tego co zauważyłem w tych po roku 2005 a z długością mniejszą niż 600cm w środku dwóch osi nie uświadczę, czyli - jedna ośka jest ok, chyba że o czymś nie wiem ??

 

- zasilanie - koniecznie wszystko z akumulatora 12v i gazu, pełna autonomia i niezależność od 220v jest niezbędna, docelowo pewnie na dach wrzucę solar, ale na ten moment będzie duży akumulator (100Ah wystarczało do tej pory na 7-10 dni bez specjalnych oszczędności, więc liczę ze w nowej przyczepie będzie podobnie, lub ciut krócej, ale nie dużo krócej) jedno lub dwa gniazdka 220v na pokładzie działające po podłączeniu do prądu - ale to raczej standard więc problemu nie będzie. Chętnie układ ładujący akumulator po podłączeniu do 220, ale jeśli nie będzie to dorobię sam, nie problem

 

- jak sprawują się te termy gazowe ? nie mieliśmy ciepłej wody, teraz chcemy mieć Z tego co sie już zdążyłem zorientować to są trzy rodzaje term - z grzałką 220v (u mnie odpada, brak prądu zazwyczaj), grzana nadmuchem z pieca (też bym wolał takiej nie mieć) i stricte gazowa - ta ostatnia by mi pasowała najbardziej

 

- klimatyzacja - niekoniecznie

 

- ogrzewanie gazowe z rozprowadzeniem wentylacji po przyczepie i nawiewem 12v, tu też się chyba można nadziać na nawiewy 220v, czy wszystkie Trumatiki są 12v ? Często w ogłoszeniu nic nie piszą na ten temat, i nie wiem czy można się nadziać, czy tu raczej niespodzianki nie będzie ?

 

- układ w środku, no właśnie, chcę wersję z dwoma oddzielnymi łóżkami dla dzieciaków (młodsze się robić nie będą, większej ilości nie planujemy w najbliższej pięciolatce, a na taki okres tę przyczepę chciałbym zaplanować, a piętrowego nie chcemy), łazienka z ciepłą wodą+prysznic, w wersji małej - nie te łazienki na całą szerokosć ściany tylko takie normalne 'a la szafa', do tego kuchnia gazowa, chętnie z piekarnikiem gazowym (ciasta na wyjeździe, bajka - czy poza Tabbertem ktoś jeszcze sprzedaje gazowe piekarniki ??) i podkowa przy drzwiach wejściowych dla nas do rozkładania na noc. Czyli - klasyczny układ UL w przyczepach Hobby.

 

- lodówka - no właśnie, czy jest szansa liczyć na to ze lodówka w przyczepie młodszej niż 2008 rok, w temperaturze 35 stopni na zewnątrz - w środku będzie na tyle zimna żeby była użyteczna ? Stara niestety przy 35 stopniach była lodówką tylko z nazwy, tzn.niby chłodziła, ale było tam 15-17 stopni a to ciut za dużo, piwo ciepłe, masło pływające, a mięso wychodziło o własnych siłach. Jak wygląda temat w tych nowszych konstrukcjach ? Jest szansa na zimne piwo :) i nie uciekające o własnych siłach kotlety.

 

Rocznik przyczepy - chyba sensownie będzie żeby była młodsza niż 2008 rok. Mieliśmy wcześniej 1994, zrobiłem już doktorat z naprawiania lodówki (dziękuję kolegom z forum) i kilka innych elementów też mi się udało naprawić, a teraz nadszedł czas żeby na urlopie odpocząć bez zastanawiania się czy w 30 stopniach lodówka będzie chłodziła czy nie, więc liczę na to że taki maksymalnie 7-8 letni maksymalnie kemping będzie jeszcze miał wszystkie elementy niewyeksploatowane

 

No i teraz najważniejsze pytanie do Was - które przyczepy mają szansę spełnić tę listę wymagań.

 

Z moich typów

Hobby 495/540/560 UL (nie WLU, kibelek za dużo miejsca zajmuje, niby prysznic oddzielny to spory plus, ale miejsca za dużo)

Knaus 500/580 EU

Tabbert 550E

Adria 500-550 bodajże LU

 

Czy może przychodzi Wam do głowy jeszcze któryś z producentów z którymś konkretnym układem ? Musi to być producent do którego przyczepy bez problemów uda się dokupić części zapasowe w Polsce, ot, czasem jakaś pierdołka zginie, i nie chce musieć sprowadzać części samemu z np. Anglii.

 

Bardzo mocno skłaniam się w stronę Hobby, Tabberty rozkładają mnie brakiem kibelka w wersjach najbardziej ekskluzywnych, na szczęście są też takie które kibelek posiadają, Knaus... wygląda trochę jak by go ktoś toporkiem wycinał, ale niby najsolidniejsze, Adria - miałem, byłem zadowolony, ale pytanie czy adria 1994 daje się porównywać jakością wykonania z adrią 2009 ? Ale - no właśnie, co wybrać ?:)

 

 

No i jeszcze dodatkowe pytanie czy moglibyście pomóc mi namierzyć jakieś komisy w Holandii ? Ewentualnie strony na których można się zorientować w cenach przyczep tam u nich ? Wiem że w Polsce niby taniej niż na zachodzie, ale.... chyba wolałbym coś co nie ma roku produkcji 2012 w dowodzie rejestracyjnym a naprawdę z fabryki wyszło w 2007 roku, a takie ogłoszenia w polsce już spotkałem :(

 

 

Zastanawiałem się nad nową, ale... no właśnie, czy tylko ja mam wrażenie że wszystko w środku w tych nowych jest takie plastikowe ?

 

 

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj:

- a nie myślałeś o FENDT:

http://www.fendt-caravan.com/konfigurator/vergleichen.html?tx_compare_pi2[caravan][]=114

Saphir 465 TG

Ja mam podobne potrzeby ale na razie muszę trochę pojeździć

tym http://forum.karawaning.pl/topic/20574-fendt-xaver-joker-530-l/?hl=fendt

co dopiero kupiłem :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krzyśku,

Widać, że sporo wiedzy już masz, oczekiwania tez jak najbardziej sprecyzowane, więc teraz tylko poszukać odpowiedniej przyczepy trzeba.

 

Co do Twoich wątpliwości to:

- oś złożona występuję przeważnie powyżej wielkości 560 cm

- jak sam piszesz zasilanie z akumulatora to w tej zabawie najmniejszy problem, 

- termy gazowe sprawują się bardzo dobrze, jeżeli potrzebujesz stać bez dostępu do 230V i mieć ciepłą wodę, to używanie takiego urządzenia jest bezproblemowe, zawsze można je dołożyć dodatkowo. Natomiast ta elektryczna o której piszesz jest wspomagana nadmuchem ciepłego powietrza, ale jest to nieefektywne i mało wydajne.

- standardem jest jednak w ogrzewaniu dmuchawa na 230V. Trzeba dokładnie sprawdzać jak jest w danym konkretnym egzemplarzu, gdyż takie dodatki większość Klientów personifikuje pod siebie na etapie zamówienia. Więc w każdym egzemplarzu może być albo 12V albo 230V.

- lodówka przy dobrym wypoziomowaniu przyczepy powinna jednak zapewniać odpowiedni komfort temperaturowy w środku, nawet przy 30 st na zewnątrz,

 

Teraz co do luksusowych Tabbertów bez ubikacji - to są przyczepy po współczesnych Nomadach Europy czyli po bogatych Cyganach, raczej nie będą dobrym nabytkiem.

 

Jeżeli szukasz za granicą to patrz standardowo na:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil

http://www.marktplaats.nl/c/caravans-en-kamperen/c289.html

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamperen/

 

Właściwie wszystkie komisy mają tam swoje ogłoszenia. Ale warto poświęcić czas na znalezienie budki od prywatnego sprzedawcy.

Owocnych poszukiwań życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś na niemieckim forum że w Hobby nawiew najczęściej jest na 12v ale oczywiście jest to do sprawdzenia w konkretnym egzemplarzu. Najłatwiej chyba podłączyć samochód do przyczepy którą chcemy kupić i odpalić nawiew. Jak działa to jest na 12v jak nie to na 220. Z moich obserwacji wynika że sterowanie nawiewu na 220 jest na ogół poza piecem. Natomiast ten na 12v jest częścią pieca tzn pokrętło jest zintegrowane z obudową pieca. Ale nie jestem na 100% pewien czy zawsze i wszędzie tak jest. Nawiew na 220 ma większą wydajność od tego na 12v przynajmniej wg dokumentacji Trumy.

 

Rura ogrzewania przechodząca przez termę Trumy służy raczej zabezpieczeniu zawartości termy przed zamarzaniem niż do ogrzewania wody.

 

Rozważ łóżka piętrowe to jest super atrakcja dla dzieci, u mnie dzieciaki niemal biją się o to kto będzie spał na górze a kto na dole. Od nowego sezonu wprowadzimy chyba losowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiew można łatwo wymienić. Kosz dmuchawy to od 250 do ok. 900 za nową. Przed sezonem u siebie wymieniałem. W wydajności różnicy nie czuć, choć katalogowo jest. Głośność jednakowa. Sterowanie inne, więc trzeba również wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim z odpowiedzi :)

 

 

Dziękuję, tego adresu jeszcze nie znałem :)

 

 

Witaj Krzyśku,

Widać, że sporo wiedzy już masz, oczekiwania tez jak najbardziej sprecyzowane, więc teraz tylko poszukać odpowiedniej przyczepy trzeba.

 

Co do Twoich wątpliwości to:

- oś złożona występuję przeważnie powyżej wielkości 560 cm

- jak sam piszesz zasilanie z akumulatora to w tej zabawie najmniejszy problem, 

- termy gazowe sprawują się bardzo dobrze, jeżeli potrzebujesz stać bez dostępu do 230V i mieć ciepłą wodę, to używanie takiego urządzenia jest bezproblemowe, zawsze można je dołożyć dodatkowo. Natomiast ta elektryczna o której piszesz jest wspomagana nadmuchem ciepłego powietrza, ale jest to nieefektywne i mało wydajne.

- standardem jest jednak w ogrzewaniu dmuchawa na 230V. Trzeba dokładnie sprawdzać jak jest w danym konkretnym egzemplarzu, gdyż takie dodatki większość Klientów personifikuje pod siebie na etapie zamówienia. Więc w każdym egzemplarzu może być albo 12V albo 230V.

- lodówka przy dobrym wypoziomowaniu przyczepy powinna jednak zapewniać odpowiedni komfort temperaturowy w środku, nawet przy 30 st na zewnątrz,

 

Teraz co do luksusowych Tabbertów bez ubikacji - to są przyczepy po współczesnych Nomadach Europy czyli po bogatych Cyganach, raczej nie będą dobrym nabytkiem.

 

Jeżeli szukasz za granicą to patrz standardowo na:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil

http://www.marktplaats.nl/c/caravans-en-kamperen/c289.html

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamperen/

 

Właściwie wszystkie komisy mają tam swoje ogłoszenia. Ale warto poświęcić czas na znalezienie budki od prywatnego sprzedawcy.

Owocnych poszukiwań życzę.

 

Kupiłem poprzednią przyczepę żeby 'się przetrzeć' :) No i się przetarłem ;) Ale kilku rzeczy tam nie miałem, więc muszę dopytać.

 

- Jak jest uruchamiana terma gazowa ? Guzik na rozdzielnicy połączony z automacikiem iskrowym przy termie + zabezpieczenie żeby nie grzała jeśli poziomu nie ma, czy jakoś inaczej, pewnie jeszcze wbudowana pompa wody oddzielna od tej w głównym zbiorniku tak żeby tylko ciepłą lać, czy jest tam automatyka dolewająca zimną wodę do pełna ? Pytam profilaktycznie na zapas żeby sobie mniej więcej wyobrazić stopień obsługowości przez żonę i dzieci jeśli mnie nie będzie (choc kibel ogarnęli, więc i z tym problemu pewnie nie będzie). Czy zdarzają się miny które mają ciepłą wodę w kuchni, ale nie mają jej już w łazience, czy to raczej ewenement a nie standard ?

 

- wentylator - bodajże Trumatic się to nazywało, miałem w Adrii zasilany na 12v, ale właśnie w kilku ogłoszeniach przeczytałem że ktoś ma te wentylacje na 220, czyli, trzeba uważać :) na 220 chcę mieć jak najmniej rzeczy,  optymalnie było by mieć tak jak w adrii, transformator 220->12 i wszystko z 12, wtedy dorobienie (lub brak koniecznosci bo obecne fabrycznie) akumulatora rozwiązuje problemy wszystkie :)

 

- też sądziłem ze to do stacjonarnego siedzenia, ALE, w jaki sposób ktoś sprawił zeby te przyczepy wyglądały praktycznie jak nowe ? przynajmniej na zdjęciach, to mnie najbardziej zastanawia. Kupić absolutnie nie kupię, ale, chciałbym namiar na firmę piorącą i czyszczacą wszystko aż tak dobrze ;)

 

- za adresy dziekuję, poza mobilami i marktplaatsem dwa nowe :)

 

 

 

 

 

 

Czytałem gdzieś na niemieckim forum że w Hobby nawiew najczęściej jest na 12v ale oczywiście jest to do sprawdzenia w konkretnym egzemplarzu. Najłatwiej chyba podłączyć samochód do przyczepy którą chcemy kupić i odpalić nawiew. Jak działa to jest na 12v jak nie to na 220. Z moich obserwacji wynika że sterowanie nawiewu na 220 jest na ogół poza piecem. Natomiast ten na 12v jest częścią pieca tzn pokrętło jest zintegrowane z obudową pieca. Ale nie jestem na 100% pewien czy zawsze i wszędzie tak jest. Nawiew na 220 ma większą wydajność od tego na 12v przynajmniej wg dokumentacji Trumy.

 

Rura ogrzewania przechodząca przez termę Trumy służy raczej zabezpieczeniu zawartości termy przed zamarzaniem niż do ogrzewania wody.

 

Rozważ łóżka piętrowe to jest super atrakcja dla dzieci, u mnie dzieciaki niemal biją się o to kto będzie spał na górze a kto na dole. Od nowego sezonu wprowadzimy chyba losowanie .

 

Wydajność z 12v w przyczepce z 1994 roku była całkowicie wystarczająca, piec na 7, wentylatorek na połowę, i za kilkanaście minut w przyczepie na tyle cieplutko ze majówkę i sierpień mimo że zimno było nad ranem przespaliśmy całkowicie bezproblemowo :)

 

Rura ogrzewania - to niestety jeden ze sposobów podgrzewania, ale jak piszesz, słabo wydajne.

 

Łóżka piętrowe - dzieciaki mają na co dzień w domu, ja generalnie też mam dość często (w ciągniku), i, jak mówisz, prawie się dzieci biją o to kto na górze ;) dlatego właśnie chcę dwa, będą oboje równo poszkodowani, no i ja nie będę miał problemu się w ciągu dnia przespać bez rozkładania podkowy :) drugi kłopot który zauważyłem to - większość układów z łóżkami pietrowymi ma te łózka zaraz przy wejściu wzdłuż ściany, co komplikuje trochę spotkania towarzyskie po godzinie policyjnej, bo hałasujemy dzieciakom, wiec niestety, albo stety, te łóżka skreśliłem :)

 

Ideałem było by jeszcze  znalezienie takiej opcji jak w Tabbercie że jeszcze pomiędzy tymi łózkami z przodu dało się wyciągnąć 'łącznik' i w zestawie nawet materace są, i mieć wielkie duże łóżko na całą szerokość przyczepy, ale tego w hobby chyba nie uświadczę, a przy najmniej na razie nie wypatrzyłem

 

 

 

Nawiew można łatwo wymienić. Kosz dmuchawy to od 250 do ok. 900 za nową. Przed sezonem u siebie wymieniałem. W wydajności różnicy nie czuć, choć katalogowo jest. Głośność jednakowa. Sterowanie inne, więc trzeba również wymienić.

 

Tym razem chciałbym nie musieć majsterkować :) Więc od razu szukam 12v :)

 

 

Witaj:

- a nie myślałeś o FENDT:

http://www.fendt-caravan.com/konfigurator/vergleichen.html?tx_compare_pi2[caravan][]=114

Saphir 465 TG

Ja mam podobne potrzeby ale na razie muszę trochę pojeździć

tym http://forum.karawaning.pl/topic/20574-fendt-xaver-joker-530-l/?hl=fendt

co dopiero kupiłem :)

Pozdrawiam

 

O widzisz, czyli w Fendtach TG będzie tym układem. Z zewnątrz wyglądają podobnie jak Knausy, jak by je kto toporkiem projektował, ale solidne, więc, kto wie, dopisuje do listy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termy gazowej. Mam taką w kamperze. Uruchamianie jest banalnie proste - podkręcam na wymaganą temperaturę wody i automatycznie uruchamiany jest gaz i iskrownik... obok pokrętła mam jeszcze dwie diody - zielone - wszystko OK i czerwona - czyli coś nie działa - brak gazu lub wody.

Instalację wodną mam ciśnieniową - i taką ci polecam. Zwykłe "domowe" krany. Pompka trzyma ciśnienie i dopompowuje gdy odkręcisz kran. Wiec nie ma potrzeby jakiegoś dopuszczania wody do bojlera. Poza tym krany są tanie i wszędzie dostępne. Prysznic działa ładnie i spokojnie się wykąpiesz prawie jak w domu.

W przyczepie miałem pompkę i styczniki przy kranach... uważam, że instalacja ciśnieniowa jest dużo wygodniejsza w użytkowaniu i mniej awaryjna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Łóżka piętrowe - dzieciaki mają na co dzień w domu, ja generalnie też mam dość często (w ciągniku), i, jak mówisz, prawie się dzieci biją o to kto na górze ;) dlatego właśnie chcę dwa, będą oboje równo poszkodowani, no i ja nie będę miał problemu się w ciągu dnia przespać bez rozkładania podkowy :) drugi kłopot który zauważyłem to - większość układów z łóżkami pietrowymi ma te łózka zaraz przy wejściu wzdłuż ściany, co komplikuje trochę spotkania towarzyskie po godzinie policyjnej, bo hałasujemy dzieciakom, wiec niestety, albo stety, te łóżka skreśliłem :)

 

Są jeszcze takie układy z piętrowymi.

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hobby-540-uk-excellent-easy-mit-klima-koblenz/216472950.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=10800&makeModelVariant1.modelDescription=540+uk&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Na dolnym łóżku może spać dorosły, tyko górne ma limit.

Ja mam taki układ u siebie, zaleta jest taka że dzieci mają swój pokój i mogą iść spać kiedy reszta przyczepy nie śpi.

Wadą jest konieczność rozkładania podkowy do spania dla rodziców, ale to Ciebie i tak nie ominie przy układach które pokazywałeś.

 

EDIT:

Dałem inne ogłoszenie poglądowe bo tamto miało tylko jedno zdjęcie

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termy gazowej. Mam taką w kamperze. Uruchamianie jest banalnie proste - podkręcam na wymaganą temperaturę wody i automatycznie uruchamiany jest gaz i iskrownik... obok pokrętła mam jeszcze dwie diody - zielone - wszystko OK i czerwona - czyli coś nie działa - brak gazu lub wody.

Instalację wodną mam ciśnieniową - i taką ci polecam. Zwykłe "domowe" krany. Pompka trzyma ciśnienie i dopompowuje gdy odkręcisz kran. Wiec nie ma potrzeby jakiegoś dopuszczania wody do bojlera. Poza tym krany są tanie i wszędzie dostępne. Prysznic działa ładnie i spokojnie się wykąpiesz prawie jak w domu.

W przyczepie miałem pompkę i styczniki przy kranach... uważam, że instalacja ciśnieniowa jest dużo wygodniejsza w użytkowaniu i mniej awaryjna.

 

Czy przy instalacji ciśnieniowej nie ma problemu po kilku sezonach z przeciekaniem na łączeniach rurek ? Nawet nie chodzi mi o uszkodzenia, tylko o zwykłe przeciekanie 'ze starości' ?

 

 

 

 

Są jeszcze takie układy z piętrowymi.

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hobby-540-uk-excellent-easy-mit-klima-koblenz/216472950.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=10800&makeModelVariant1.modelDescription=540+uk&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Na dolnym łóżku może spać dorosły, tyko górne ma limit.

Ja mam taki układ u siebie, zaleta jest taka że dzieci mają swój pokój i mogą iść spać kiedy reszta przyczepy nie śpi.

Wadą jest konieczność rozkładania podkowy do spania dla rodziców, ale to Ciebie i tak nie ominie przy układach które pokazywałeś.

 

EDIT:

Dałem inne ogłoszenie poglądowe bo tamto miało tylko jedno zdjęcie

 

Tak, zauwazyłem jeszcze to rozwiązanie, ale zostaję przy dwóch łóżkach, niech dzieci mają swoje własne dwa kąciki, my będziemy mieli swoje, a nikogo więcej raczej nocowac nie będę więc dodatkowe miejsca nawet rozkładane juz nie mają sensu (dla mnie).

 

 

Czy moglibyście pomóc mi i obejrzeć zdjęcia tej przyczepy - czy cokolwiek 'nie pasującego' rzuca się w oczy, ewentualnie jakieś ślady naprawy ? Bo oglądam, oglądam, i kurcze, wszystko wydaje się wyglądać dobrze - Hobby UL 2007 rocznik

tutaj zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kampera mam od roku wiec jeszcze Ci nie powiem. Ale znam dobrze poprzedniego właściciela i mówił, że problemu nie było. Jedyny przeciek jaki mieli to gdy nie spuścili wody na zimę i im termę rozsadziło... dzięki temu mam nówkę sztukę - roczna na gwarancji :)

Ja miałem jeden problem - wąż od prysznica musiałem wymienić. Poza tym od lutego nie zauważyłem innych problemów. A zaleta jest taka, że używasz wody jak w domu. Pompka mała ale do tego jest niewielki akumulator ciśnienia. 

Jak już idziesz w większą przyczepę to jak dla mnie - prysznic to podstawa i druga rzecz to stały zbiornik na wodę. Jest to nieocenione gdy stajesz w trasie na nocleg. O ile z szara wodą jakoś tam sobie poradzisz to nawet te 40 litrów wystarczy by komfortowo się zatrzymać, umyć, pozmywać naczynia i ruszyć dalej wypoczęty i czysty.

Pisze to ze swojego doświadczenia. Wcześniej miałem niewiadówkę - bez toalety. Potem KIPa z którego byłem super zadowolony ale nie było tam prysznica tylko toaleta. Teraz jak mam kampera, a w nim prysznic i ciepłą wodę - i już wiem czego mi brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, woda to podstawa, miałem zbiornik 70 litrów, wydaje się że trochę za duży, ale przy prysznicu już nie będzie tak duży, zobaczymy co będzie w nowej przyczepce :)  ma być w pełni autonomiczna i niezależna od dostępu do mediów, których tam gdzie jeżdżę po prostu nie ma (poza studnią z wodą) :)

 

Prysznic to może nie do końca podstawa, bo da się ogarnąć ciepłą wodę workiem wystawionym na słońce i prysznicem przenośnym, ale miły dodatek który mi uprzyjemni urlopowanie, więc, będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan co ty za szroty tu zapodajesz ?

 

EDIT:

Dobra widzę że nie wszystkie walnięte

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.