Skocz do zawartości

[Relacja] - Naprawa zestawu po wypadku, w wyniku wężykowania na autostradzie


Kajetan

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję znaleźć jakiś kontakt do producenta albo dealera ale to jakaś masakra. Żadnych maili, nic !!!!! jak oni tam żyją ???? !!!!!

 

 

http://www.swiftgroup.co.uk/caravans/sprite

spróbuj   tutaj  http://www.sterlingcaravanowners.co.uk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 620
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale Kajtek jest chłop z branży moto i temat znaków i symboli ogarnia...

Kajtek przy tej budzie proponuje 195/70/14. Popatrz z resztą jak z wnękami... W zbyt wysoki balon bym się nie pchał żeby sie nie kołysała na boki bo spora jest...

I aluski jakieś ładne byś jej zafundował. Byłoby już całkiem cacy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką broszurę. Dotyczy nowszego modelu, ale w przypadku podwozia - raczej nie uległo zmianie:

 

http://www.spritecaravans.nl/2012_Sprite_brochure.pdf

 

Według niej 185/R14

 dla modelu  480 / 495   koło  .................195/70 R15C / 104R. Popatrz na nośnoiść opony (104R) - DMC  1450 / 1500kg ! ! !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbyt wysoki balon bym się nie pchał żeby sie nie kołysała na boki bo spora jest...

 

 

O własnie !! Jeżeli fabrycznie było 175R14 a ktos załadował 185R14 to zdecydowanie zwiększył balon  :hmm: A przyczepy podobnie jak samochody, maja robione obliczenia trakcyjne dla konkretnego rozmiaru kół/opon  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

175 a 185 to naprawdę pomijalna różnica...

Uznaje się że tolerancja bez wpływu na trakcję jest między 2-4% różnicy...tzw zamiennik.

Naprawdę duży wpływ na prowadzenie pojazdu na takich oponach zaczyna się powyżej 100km/h co przy przyczepie...

Natomiast wyższa opona to większa miękkość przechodzenia po nierównościach (zbawienna dla zabudowy), jak i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia koła podczas kontaktu z dziurą czy krawężnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem maila z formularza kontaktowego, do jakiegoś dealera w UK i nawet się odezwali. Musze podać dokładne dane budki i wyślą temat do centrali Swifta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż koło i sprawdź luzy łapiąc koło oburącz za boki na podniesionym kole.

 

Sprawdzałem - jest OK :)

 

Otrzymałem odpowiedź z UK. Prawidłowy rozmiar opony to 175R14. I do takich chyba wrócę  :hmm:  Przyczepa miała obliczenia trakcyjne dla takiego rozmiaru i po swoich przejściach wolę nie eksperymentować.....  Wolę zainwestować w nowe opony niż alu-felgi  :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważ jeszcze że np 205/70r14 to zaledwie 7mm różnicy na średnicy - a na promieniu daje to 3,5mm czyli różnica zjechanego trochę bieżnika...

Natomiast tak ciężka przyczepa na trawie nieutwardzonej to kłopot...przy jednak dość wąskich oponach - poza tym naprawdę trudniej uszkodzić koło na szerszej oponie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 dla modelu  480 / 495   koło  .................195/70 R15C / 104R. Popatrz na nośnoiść opony (104R) - DMC  1450 / 1500kg ! ! !

Zbyszku, a gdzie ja pisałem o nośności? Wymiar opony to jest jedna rzecz, a nośność opony - to coś zupełnie innego. Z tego co Kajtek pytał, to chodziło o rozmiar. Nośność opony uzależniona jest od mas budki. Proponuję przyjąć rzeczywistą a nie z dowodu rej. :-)

 

Dodam (ze swojej działki), że opony kategorycznie muszą posiadać identyczny bieżnik na jednej osi. Wobec tego - warto mieć również zapas taki sam jak oponki. Jak pamiętam, w moim Knausie (tylko 1100kg) miałem opony wzmacniane z indeksem C.

Edytowane przez gfizyk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś niezbyt widzę Twoich obliczeń...

Fabryczna opona według Kajetana (informacji jakie zdobył) to 175r14:

 

                      średnica    różnica w średnicy    

175/80r14    635.6 mm     0 mm    0 %  

205/70r14    642.6 mm     7 mm    1.09 %

205/80r14    683.6 mm    48 mm   7.02 %

 

I ja właśnie proponował bym rozważyć 205/70r14 która jest większa o 7mm na średnicy czyli 3,5mm na promieniu koła

Oczywiście koło z oponą 205r14 będzie stanowczo za duże

 

Co do rezerwy, koła zapasowego - sugerował bym tylko nie stosować opon kierunkowych, gdyż nie wiemy na którą stronę będzie montowane, a montaż opony kierunkowej w "przeciwną stronę" to proszenie się o kłopoty...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.