Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, dudek_t napisał:

W jakim aucie dokładałeś dodatkową chłodnicę oleju? U mnie problem rozwiązało "wpuszczenie powietrza" do komory silnika. Rodzaj i marka oleju nie miała żadnego znaczenia, różnice pomijalne. 

Witaj!dodatkową chlodniczke oleju w SkodzieYeti 4x4 wstawiłem,co do oleju wymienilem od dosc dawna na Millersa,oczywiscie zgodnie ze specyfikacją dla danego silnika.Po zastosowaniu chłodnicy oleju muszę wlac o 0,8L.oleju więcej, temp.podczas ciagniecia przyczepy nie przekracza 100stp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 godzin temu, lbuster napisał:

Przetestowane w zeszłym roku w górach w skwarach - działa :ok:

Jak już ma być ze szczegółami to opiszę 

Otóż gaz odpuszczamy bo każda zmiana czy redukcja biegu tego wymaga, bieg odpowiedni do obciążenia. 

Nie ciągniemy do wysokich obrotów tylko takich gdzie każdy silnik uzyskuje max momentu obrotowego (Nm). Przykladowo w moim jest to ok 2000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, BocianVR6 napisał:

Ale wiecie że przy montażu haka do auta zaleceniem serwisu w niektórych markach aut jest zmiana chłodnicy wody na inną...  o tym mało kto wie i kto by się przejmował chłodnicą przy montażu haka.. ktoś tu napisał że zmiana chłodnicy oleju pomogła i brawo.  Zupełnie inaczej jak kupuje się auto fabrycznie wyposażone w hak , nie mylić z zakładanym w serwisie. Fabryczny to i moduł który informuje inne moduły o tym że ciągnięta jest przyczepa, esp wie co robić jak zacznie majtać lawetą lub przyczepą na boki, zachowuje się inaczej niż bez przyczepy.  Reasumując, wszystko co dołożone to komputery i czujniki mamy w głowie i działamy/obserwujemy. Jak wszystko dołożone przez fabrykę lub jak fabrycznie to pomagają ale nie wyręczają nas systemy.  

Dzisiaj nie każdy producent ma w opcji montaż haka w fabryce. 

W Dacii nie było i niema takiej opcji, chciałem ale niestety nici.        Dopiero ASO za konkretną cenę montuje i to jak się  nie upomnisz to dają 7 pin. Bez dokładania dodatkowych chłodnic czy modułów. 

W sumie nie ma się co dziwić z tymi kosiarkami pod maską. 

Do każdej marki (obecnie już rocznikowo występują różnicę w konstrukcji) jest dedykowany hak wraz z instalacją i modułem,  plus dodatkowa instalacja tj. ładowanie aku w cepie i zasilanie lodówki - Ale to jest opcja, ASO nawet o tym fakcie nie wspomina i pewnie tego nie montuje.

Tak było w moim przypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, DARDUS napisał:

Nie ciągniemy do wysokich obrotów tylko takich gdzie każdy silnik uzyskuje max momentu obrotowego (Nm). Przykladowo w moim jest to ok 2000 obr.

W.g. mnie te 2 tys. to trochę mało. Ja bym szukał bliżej max. mocy, a jeszcze z max. momentem :hmm:

2 minuty temu, DARDUS napisał:

W Dacii nie było i niema takiej opcji, chciałem ale niestety nici.        Dopiero ASO za konkretną cenę montuje i to jak się  nie upomnisz to dają 7 pin. Bez dokładania dodatkowych chłodnic czy modułów. 

Potwierdzam.

Dlatego w Dacii nie ma kombinacji z oszczędnościami typu inny układ chłodzący. A u VAG-a to normalne. Dlatego cena "niby haka" jest taka wysoka. Jak sobie nie zażyczysz przy zamówieniu pakietu dostosowującego do holowania ( można było nawet bez haka, nie wiem jak teraz ) to :pupa: blada. Trzeba pół auta wymienić albo sprzedać innemu frajerowi :puk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiadomo, że nie max obroty. Mi chodziło o to, że jadąc pod górkę długi czas na piątce (max bieg w Mazda 6 diesel) to temperatura płynu zaczęła mi rosnąć. Silnik dawał radę, ale temperatura się powoli podnosiła. Wystarczyła redukcja na czwórkę, obroty podskoczyły (mniej więcej) z 1800 na 2400, prędkość ta sama, czyli troszkę mniej gazu i po kilkudziesięciu sekundach temperatura zaczęła spadać do "optymalnej".

Przetestowane kilka razy, potem już nie czekałem na podniesienie się temperatury tylko od razu redukcja na niższy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lbuster napisał:

Wystarczyła redukcja na czwórkę, obroty podskoczyły (mniej więcej) z 1800 na 2400, prędkość ta sama, czyli troszkę mniej gazu i po kilkudziesięciu sekundach temperatura zaczęła spadać do "optymalnej".

Silnik zaczyna po prostu pracować w zakresie bardziej optymalnym. Zamiast zalewać go ropą wykorzystujemy wyższą moc jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, lbuster napisał:

temperatura płynu zaczęła mi rosnąć. Silnik dawał radę, ale temperatura się powoli podnosiła. Wystarczyła redukcja na czwórkę, obroty podskoczyły (mniej więcej) z 1800 na 2400, prędkość ta sama, czyli troszkę mniej gazu i po kilkudziesięciu sekundach temperatura zaczęła spadać do "optymalnej".

I to jest sedno sprawy.       

Nie ważne że wyższy bieg by dał rade, czasem jednak lepiej zredukować.   Nawet samochody tej samej marki ale z innymi przebiegami lub różną eksploatacją ,będą zachowywały się inzczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, BUMERANG napisał:

W.g. mnie te 2 tys. to trochę mało. Ja bym szukał bliżej max. mocy, a jeszcze z max. momentem :hmm:

To zależy, czy jedziesz solo czy z cepką.

W dieslu pełny moment uzyskuje już  przy~ 1900 obr. Przy 2000 zbiera się nawet na 6 biegu. Jadąc z przyczepą 1200 DMC plus załadowany max bagażnik ładnie się zbiera od 2300 obr. w zależności od stopnia nachylenia. Po równym też ciągnie 6 bieg ale to już wychodzi za duża prędkość i spalanie :wrrr:

Benzyna 1.3 150 Tce 150 kM mają inną charakterystykę pracy, chociaż moment jest zbliżony do dci.

Nie znalazłem jeszcze porównania silnika 1.3 & 1.5 w uciaganiu podobnych przyczep. Ciekawe jak by to wyglądało :niewiem::D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, DARDUS napisał:

To zależy, czy jedziesz solo czy z cepką.

W dieslu pełny moment uzyskuje już  przy~ 1900 obr. Przy 2000 zbiera się nawet na 6 biegu. Jadąc z przyczepą 1200 DMC plus załadowany max bagażnik ładnie się zbiera od 2300 obr. w zależności od stopnia nachylenia.

Benzyna 1.3 150 Tce 150 kM mają inną charakterystykę pracy, chociaż moment jest zbliżony do dci.

Nie znalazłem jeszcze porównania silnika 1.3 & 1.5 w uciaganiu podobnych przyczep. Ciekawe jak by to wyglądało :niewiem::D

No miałem na myśli TD z cepką jak w twoim przypadku :)

Wiadomo, że benzyna ma dużo większy zakres obrotów i inną charakterystykę. I pewnie inne przełożenia.

Porównanie było by mocno ciekawe :hmm:  W zestawie na pewno górą byłby diesel bo większy moment i niskie prędkości przelotowe.

A odnośnie obrotów wału korbowego silnika. Pierwszy z brzegu wykres dla TD ( wszystkie są podobne. Zmieniają się tylko cyferki i zależność obu krzywych ).

wykres.png.b0d37393287796075f97a41dbde7bd40.png

Łatwo sobie wyobrazić różnicę przy jeździe na 1,5 tys. obr. i na 2,5 tys obr. Moment ten sam. Tylko moc prawie dwukrotnie wyższa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, DARDUS napisał:

W dieslu pełny moment uzyskuje już  przy~ 1900 obr.

musiałeś się trochę chyba "przejęzyczyć" , bo do pełnego momentu brakuje zapewne jeszcze raz tyle. 

Pisze z głowy bo dokładnie nie pamiętam ale dla Dacia Duster z silnikiem diesla,  przy tych obrotach może być maksymalnie 110-130 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Commander napisał:

Zróbcie testy 

Przydał by się taki z hakiem na zlocìe. Coś  by się wymysliło.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1832499&sid=871f6f6a153f7ca9f3f3e3c475fdbefa#1832499

 

Edytowane przez DARDUS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Helmut napisał:

musiałeś się trochę chyba "przejęzyczyć" , bo do pełnego momentu brakuje zapewne jeszcze raz tyle. 

W nowym sofcie chyba jednak przy 1900 obr. Ale się nie upieram ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.