Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Commander napisał:

Ja się bardziej zastanawiam nad zakupem niż zlotem. Tylko nie wiem jaki silnik wybrać....

Na zlocie będą pewnie wszystkie wersje silnikowe. Cały czas ktoś nowy dołącza. Nawet szykuje się  mały offroad.:yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, DARDUS napisał:

Na zlocie będą pewnie wszystkie wersje silnikowe. Cały czas ktoś nowy dołącza. Nawet szykuje się  mały offroad.:yay:

Kurcze. Rzut beretem ode mnie. Tylko chyba nie zdążę wrócić z urlopu :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Helmut napisał:

musiałeś się trochę chyba "przejęzyczyć" , bo do pełnego momentu brakuje zapewne jeszcze raz tyle. 

Pisze z głowy bo dokładnie nie pamiętam ale dla Dacia Duster z silnikiem diesla,  przy tych obrotach może być maksymalnie 110-130 Nm.

Czarno na białym

Screenshot_20220426-182059_Samsung Internet.jpg

5 minut temu, BUMERANG napisał:

Kurcze. Rzut beretem ode mnie. Tylko chyba nie zdążę wrócić z urlopu  

 

Trzeba przyznać urokliwe miejsce :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DARDUS napisał:

W dieslu pełny moment uzyskuje już  przy~ 1900 obr. Przy 2000 zbiera się nawet na 6 biegu. Jadąc z przyczepą 1200 DMC plus załadowany max bagażnik ładnie się zbiera od 2300 obr. w zależności od stopnia nachylenia. Po równym też ciągnie 6 bieg ale to już wychodzi za duża prędkość i spalanie :wrrr:

Benzyna 1.3 150 Tce 150 kM mają inną charakterystykę pracy, chociaż moment jest zbliżony do dci.

W dieslu masz wyczuwalny "strzał" momentu obrotowego od ok. 1700 do 2000obr/min kiedy turbina już dmuchnie, i do ok. 3000-3500 obr/min mniej więcej maximum 260Nm przez cały ten czas. Trzymając się tego przedziału obrotów, ciąg jest odczuwalny

W 1.3 TCE począwszy od ok. 1500 obr/min, moment wynosi ok. 210Nm i stopniowo rośnie do 240 Nm przy 3500 obr/min i 250Nm przy ok. 5000  obrotów/min. W tym czasie moc rośnie rpaktycznie liniowo w funkcji obrotów. 

Przykładowy wykres (patrzę oczywiście na dana "sprzed" chipa):

Chip tuning Dacia Duster 2 gen. TCe 150 GPF 1.3 150 KM 110 kW manual (v-tuning.pl)

Oczywiście, diesel będzie miał odczuwalnie większy "uciąg", ale bardziej "nerwowy" bo w dość wąskim zakresie obrotów. Benzyna będzie - jak to zawsze mówię - potulnie jak niemwlę robiła swoje też już w przedziale 2200-3500 obrotów, ale bez problemu da się w razie potrzeby na każdym biegu "pociągnąć" w górę dużo powyżej tego progu, z uczuciem ciągłego narastania mocy i "ciągu". To też jest fajna charakterystyka, "ciąg" nie kończy się po chwili, można pociągnąć wyżej bez wachlowania biegami. Jak dla mnie niekoniecznie jest gorzej, jest inaczej. Jak się wczuć w charakterystykę benzyny, wg mnie to powinno całkiem całkiem się sprawować (chyba że się zapnie "tonę pińcet") - praktycznie zawsze w użytkowym przedziale obrotów jest powyżej 210Nm i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, i moment, i moc ciągle łagodnie i liniowo rosną, aż do 5000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, czyś napisał:

W 1.3 TCE począwszy od ok. 1500 obr/min, moment wynosi ok. 210Nm i stopniowo rośnie do 240 Nm przy 3500 obr/min i 250Nm przy ok. 5000  obrotów/min. W tym czasie moc rośnie rpaktycznie liniowo w funkcji obrotów. 

Ten wykres to jakaś ściema reklamowa. Mam wykres z pewnego źródła i wygląda zupełnie inaczej. Dodatkowo zgadza się z odczuciami podczas jazdy. Co nie zmienia faktu, że benzyną można dużo wyżej  ( i dłużej ) ciągnąć do kolejnej zmiany biegu.

duster_Nm.thumb.jpg..jpg.89d84aee5aab787d367a9c97b871cf29.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przy takiej kruszynce na haku to niby miało przybywać w zbiorniku? Spalanie niezłe, jakikolwiek beznynowy wolnossak od 1.6 do 2.0 l spaliłby 2-3 l/100 więcej, diesel może o litr-półtora mniej. Większa turbobenzyna zeszłaby niewiele w dół, może pół litr czy litr.

A tu duża cepa, suv, 4x4, belki, box na dachu, i klima, 1.3 na pewno się nie obijał.

Przyzwoite spalanie, nie masz powodu żeby narzekać.  Cudów nie ma.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat też na pewno nie zaniża spalania. Podzielam zdanie kolegów :ok:

Ładny ten biały Dusterek, zestaw miodzio ;) Choć z tej perspektywy przy budzie wygląda jak kruszynka (jak to Czyś użył ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2022 o 21:25, lbuster napisał:

Tempomat też na pewno nie zaniża spalania. Podzielam zdanie kolegów :ok:

Ładny ten biały Dusterek, zestaw miodzio ;) Choć z tej perspektywy przy budzie wygląda jak kruszynka (jak to Czyś użył ;)).

No ale powiem wam że doskonale sobie radzi. Mając porównanie do logdy 1.6sce to tu w ogóle nie miałem chwili zwątpienia. Bardzo przyjemnie się jechało. I cicho przede wszystkim. Mocy wystarcza. 

 

 

A jeśli chodzi o spalanie, to na pustym zestawie miałem 9l ? dlatego liczyłem może zbyt naiwnie na jakieś 10l

Edytowane przez wokk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wokk napisał:

No ale powiem wam że doskonale sobie radzi. Mając porównanie do logdy 1.6sce to tu w ogóle nie miałem chwili zwątpienia. Bardzo przyjemnie się jechało. I

Redukowałeś na czwórkę na szybkich przelotach czy nie było potrzeby :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M20220620_221932.thumb.jpg.d63a5d565fbfa0da9b89b5cbdd797bc0.jpgMoje spalanie po ostatnim wypadzie w góry. W większości trasy jazda na tempomacie. Przy dystrybutorze wyszło 7.9/100 

W tym około 100 km przejechane solo tj. zwiedzanie okolicznych atrakcji i miejscowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.