Skocz do zawartości

Knaus suedwind 390, darowana, pożyczona - milion pytań


globens

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję, żebyś wrzucał po jednym wątku w z określonym problemem, w odpowiedniej kategorii i po usunięciu tego problemu wrzucał nastepny. Inaczej się pogubisz :) Ale jak uważasz  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a hamulce zanim rozbierzesz, to zapnij cepkę i spróbuj cofnąć, jak wszystko działa to do tyłu pojedzie pomimo, że urządzenie najazdowe się "złożyło" i załączyło hamulce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a hamulce zanim rozbierzesz, to zapnij cepkę i spróbuj cofnąć, jak wszystko działa to do tyłu pojedzie pomimo, że urządzenie najazdowe się "złożyło" i załączyło hamulce ;)

cofałem do garazu była malutka górka i taki ceownik na wjezdzie równo z bramą ale to jest mala przeszkoda wysokosc 2 cm okolo i wtedy zblokowało 

 

 

myslałem ze amortyzator w urzadzeniu najazdowym jest do wymiany ale wychodzi na to ze to nie jego wina tylko wina jest przy szczekach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o hamulec,to sytuacja moze wygladac tak ,jak kiedys bylo w moim Tabbercie.Jak go kupilem,a bylo to ,lekko liczac z 15 lat temu,to doradzano mi;zeby zrobic taka nakladana na zaczep mufe,ktora bedzie blokowala hamulec!!!???.To byly rady "doswiadczonych",a okazalo sie ze;sa tam blokady elektromagnetyczne,ktore zwalniaja hamulec w momencie wlaczenia biegu wstecznego i podaniu napiecia na swiatlo cofania.I tez tak sie okazalo,tak ze sprawdz najpierw,czy dziala sw.cofania,i przejdz raczej do tematow technicznych.A "doswiadczonych"to poziom technicznego zaawansowania troche przerosl! Tak ze spokojnie kolego,jezeli nawet bedziesz mial tam troche do podlubania,to bedzie to Twoj jedyny wklad w przyczepe,i nie zrazaj sie opiniami zawistnych,ktorzy wydali pieniadze na przyczepe,a i tak musieli w nich tez podlubac.Nie zalamywac rak,powoli,ale zawsze do przodu.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Griswold, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tych hamulców z blokadami elektromagnetycznymi?

Może jakieś zdjęcie masz? Jestem bardzo ciekaw działania takiego mechanizmu, bo szukam sensownego rozwiązania tego problemu w drugiej przyczepie, a do tej pory nie natknąłem się na ciekawą konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolege,Miodzio,nie jestem w stanie przeslac Tobie jakiegos schematu ani tym bardziej foto/wtedy jeszcze nie bylo fotografii cyfrowej,a przynajmniej nie tak powszechnie dostepna/Ala wszystko polegalo na tym,ze w tarczach kotwicznych-wewnatrz bebna hamulcowego,byly zamontowane elektromagnesy,ktorych rdzen stanowil blokade/wysuwajacy sie trzpien/i blokowal szczeki przed rozpieraniem sie wewnatrz bebna,a tym samym uniemozliwial hamowanie przyczepy,gdy zostal wlaczony bieg wsteczny.Spowodowane bylo to tym,ze w momencie zalaczenia biegu wstecznego,a tym samym podaniu napiecia na swiatla cofania.napiecie to,zostawalo tez podawane na cewki elektromagnesow/4 szt.-bo byla to dwuosiowka/i wysuwajace sie w tym momencie ruchome rdzenie-trzpienie-unieruchamialy mechanizm rozpierania szczek hamulcowych.Na "tamte "czasy,bylo to rozwiazanie niespotykane i b.nowoczesne,co potwierdza fakt,ze sam poczatkowo nie wiedzialem,dlaczego tak sie dzieje,inni doradzali mi mechaniczne blokowanie,systemu najazdowego hamulca,jako rozwiazanie dorazne.Dopiero,kiedy u pewnego dealera przyczep towarowych/bo wtedy jeszcze nie bylo dealerow p.kempingowych/dowiedzialem sie o takim systemie,ktory byl wprowadzony w przyczepach "wysokiej klasy-jak Tabbert",po tym zdjalem bebny ,i okazalo sie,ze byl to strzal w 10tke.Jezeli chcesz na szybko przekonac sie,czy posiada Twoja przyczepa ten system,to zajrzyj pod przyczepe;jesli do kol/tarcz kotwicznych/doprowadzone sz przewody elektryczne/to moze to sugerowac,ze wlasnie o to chodzi,chociaz moga to tez byc czujniki zuzycia hamulcow.Nastepnie upewnij sie,czy masz swiatla cofania na przyczepie,ew,sprawdz w gniezdzie podlaczenia przyczepy.To tyle,co moge Tobie pomoc-zasugerowac.Zycze powodzenia i mam nadzieje,ze i tak sobie poradzisz.


Chcialem jeszcze dodac,ze rozbieralem to tylko 1 raz,i gdy przekonalem sie ze to jest wlasnie TO,i po skontrolowaniu stanu szczek hamulcowych,juz wiecej do tego nie wracalem,tak ze jakies bardziej konkretne szczegoly juz sie zatarly w pamieci,ale mniej wiecej ogolna zasade przekazalem.To tyle na ten temat.Pozdrawiam.


Jezeli chodzi o przyczepy wspolczesne,to na pewno technika posunela sie tak daleko,ze byc moze stosuje sie juz inne rozwiazania,chociaz wlasnie to ,wydaje mi sie dobrym,bo im bardziej komplikujemy zeczy proste,to tym bardziej brniemy w slepy zaulek.


Jak ktos powiedzial ; GENIUSZ TKWI W PROSTOCIE


I jeszcze jeden wazny szczegol,byl to system hamulcowy hydrauliczny,z pompa hamulcowa i dozownikiem sily hamowania,ale ten fakt nie ma tu chyba az takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.

Powiedz mi tylko proszę, bo może naprowadzi mnie to na rozwiązanie, jakiego rodzaju wtyczkę miałeś w tej przyczepie?

 

Czy to jest takie rozwiązanie:

http://www.caravan-museum.de/Hersteller_A_-_Z/Tabbert/Tabbert_1970/tabbert_1970.html

Pod modelami jest spis wyposażenia (strona 24) i pojawia się urządzenie "retour mat".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

wtedy jeszcze nie bylo fotografii cyfrowej

...

 

Coś mi tu nie gra.

Jeśli nie było wówczas fotek cyfrowych, to było to dawno, a dawno natomiast, były tylko wtyczki 7 pin a budki bez świateł cofania.

To się kupy nie trzyma albo czegoś nie wiem.

Pomysł ciekawy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie gra.

Jeśli nie było wówczas fotek cyfrowych, to było to dawno, a dawno natomiast, były tylko wtyczki 7 pin a budki bez świateł cofania.

To się kupy nie trzyma albo czegoś nie wiem.

Pomysł ciekawy jest.

Wbrew pozorom to tylko "kupy" się trzyma. Ale dla każdego dawno to inny czas. Ja miałem Hobby z 1993 r i wówczas miała ona wtyczkę 13. pin i sracz kasetowy. To była wersja luks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom to tylko "kupy" się trzyma. Ale dla każdego dawno to inny czas. Ja miałem Hobby z 1993 r i wówczas miała ona wtyczkę 13. pin i sracz kasetowy. To była wersja luks.

Nined, w Knausie i to zwyczajnym, nie w wersji luks, już na przełomie lat 80/90 była stosowana toaleta kasetowa, także to żaden wyznacznik akurat w tym temacie.

My mówimy o budce z lat 70 ubiegłego wieku, gdzie rozwiązano wówczas problem z blokowaniem się hamulca podczas cofania.

Interesują mnie szczegóły tego rozwiązania, bo w necie o tym mało, a griswold miał taką budkę i przy niej coś robił. Dziś taka wiedza bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczke mialem jedna,i to na pewno byla 7 pinowa,ale jezeli dobrze pamietam,do wtyczki byl podpiety dodatkowy kabel,owiniety wokol glownej wiazki,i wprowadzony do wtyczki.Ale nie pamietam,czy nie bylo tam tez drugiego kabla/tak jak w angielkach/bo i tak bym go nie uzywal. Byl tam tez zamontowany zupelnie odmienny system amortyzacji naprezenia zaczepu/hamulec najazdowy/,podobny jak na zalaczonym linku,z dwoma takimi amortyzatorami,podobnymi do takich jak sa w podnoszonych tylnych klapach/drzwiach.i byly one zamontowane na takim ruchomym ramieniu-orczyku.Ale jak juz wspomnialem,bylo to dawno,i nie staralem sie zapamietac tych wszystkich szczegolow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nined, w Knausie i to zwyczajnym, nie w wersji luks, już na przełomie lat 80/90 była stosowana toaleta kasetowa, także to żaden wyznacznik akurat w tym temacie.

My mówimy o budce z lat 70 ubiegłego wieku, gdzie rozwiązano wówczas problem z blokowaniem się hamulca podczas cofania.

Interesują mnie szczegóły tego rozwiązania, bo w necie o tym mało, a griswold miał taką budkę i przy niej coś robił. Dziś taka wiedza bezcenna.

Może to Cię zainteresuje  i podzielę się tym, co znalazłem.

 

http://forum.karawaning.pl/topic/13029-zaczep-hamulce/

 

http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=43&t=24015

 

http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=590#p21469

 

http://forum.karawaning.pl/topic/2021-co-to-takiego-i-do-czego-to-s%C5%82u%C5%BCy-czyli-rozwi%C4%85zujemy-zagadki/page-5

#71

 

,,Jeżeli nie ma blokady, a przyczepa hamuje podczas cofania to znaczy że jest uszkodzony amortyzator urządzenia najazdowego. Poniżej typowe usterki urządzenia najazdowego."

to patrz w załączniku nr 1

post-18737-0-72119100-1426454486_thumb.jpg

post-18737-0-69197400-1426454500_thumb.jpg

post-18737-0-38950700-1426454509_thumb.jpg

post-18737-0-02647400-1426454518_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mówimy o budce z lat 70 ubiegłego wieku, gdzie rozwiązano wówczas problem z blokowaniem się hamulca podczas cofania.

Interesują mnie szczegóły tego rozwiązania, bo w necie o tym mało, a griswold miał taką budkę i przy niej coś robił. Dziś taka wiedza bezcenna.

 

Tam była też chyba możliwość blokowania na dyszlu, gdyby elektryka padła, ale już nie pamiętam, bo tylko o tym czytałem.

Dawno temu, mignął mi taki temat na jakimś niemieckim forum karawaningowym. Z tego, co pamiętam, to informacje były skąpe i jedyne, co zapamiętałem, to fakt, że rozwiązanie było stosowane bardzo krótko i raczej, jako rozwiązanie na zagranicę, ponieważ w Niemczech nie wolno stosować tego typu rozwiązań w układach hamulcowych (nie pamiętam tylko, czy wtedy, czy obecnie). Była tam tylko jedna fotka. Zapisałem sobie wtedy, w swoich notatkach, jakie były oznaczenia. Nazwa, to ta, którą podałeś "Retourmat", natomiast oznaczenie AL-KO dla UN to "120 SE"  :hmm:  (możliwe, że zapisując coś pokręciłem, specjalnie nie byłem tym zainteresowany). 

Jeśli nie znasz tych stron to mogę poszperać, może znajdę, mniej więcej wiem, gdzie szukałem.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , szukałem przyczepki niewiedziałem jaką kupić bo sie nie znam na nich poprostu czytalem troche forum ale ogolnikowo, az pewnego dnia rozmawialem z kuzynką i od slowa do słowa okazalo sie ze ma przyczepe i powiedziala ze da mi ją pozyczy ze mam sie opiekować nia bo sprzedawac sie nie opłaca, 

 

wiec mam KNAUSA SUEDWIND 390 Z 1988 roku ,   

 

1,lodówka elektrolux nie działa poniewaz nad nią sa spalone kable po małym pożarze, te kable idą do właczników 220 i 12 v i jest tam jedno pokrętło a do tego cienka rureczka (jest to regulacja chłodzenia na gazie?) musze dac nowe przełączniki i wymienic kable ale co z tym pokrętłem i tą rurką czemu ona służy?czy taka lodówka wydaje jakies dżwieki jesli chodzi?

 

2,czy przewody od butli gazawej a mianowicie od reduktora mogą byc skręcone na opaske chodzi mi o połączenie reduktor a przewod  zasilający ktory jest w bakiscie?

 

3, posiada trume 3002 sl są tam baterie zasilające iskrownik? jak ją odpalic?co zrobic przed pierwszym odpaleniem?

 

4, musze kupic opony są popękane , posiada felgi r13  z jednej strony 175/ 80 c z drugiej 155/80 c jaki powinien byc rozmiar? czy nie wzmacniane dadzą rade? waga w dowodzie niecale 600 dmc 850, moze przejśc na r14? i mniejszy profil co radzicie?

 

5 szukam drzwi wejsciowych dolnych ponieważ są ale od innej cepki trochu węższe jak nie znajde bede musial dac jakąś listwe, 

 

6, nie wiem jak zblokowac hamulec najazdowy przed cofaniem nie widze z boku zadnej blokady oś alko rama alko

 7.jest ktoś z krakowa co posiada knausa z podobnego rocznika?   nie wiem jak ja to wszystko ogarne;(

 

                                                                                                                                         mam duzo wiecej pytań ale to pużniej

Proponował bym żebyś założył wzmacniane i te węższe 155/80/13C .Wąska opona mniejszy opór toczenia i przy okazji wiam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziekuje za rady

 

Opony już mam kumho r13 80/175 c , felgi wypiaskowane pomalowane podkladem , i srebrnym lakierem do felg wyszły jak nówki;) 

 

przy okazji robiłem przeglad szczek i bębnów stan bardzo dobry ktos kiedys wymieniał chyba , i jest mechanizm który podczas cofania luzuje szczeke,  jesli chodzi o hamulce to jeszcze bede sprawdzał dokładnie  , ale wydaje mi sie ze amortyzator urzadzenia najazdowego bedzie do wymiany, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.