Skocz do zawartości

co wybrać Citroen C5 kombi czy Citroen C4 Grand picasso


jarobaro

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tak patrze po wymiarach to c4 do sharana jest minimalnie mniejszy, może z 10%. Nie siedziałem jeszcze w c4 także opieram sie na opisach z neta. Ale nie wygląda to źle. A jest jakiś większy od c4? Bo c8 to chyba już nie produkują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale tak patrze po wymiarach to c4 do sharana jest minimalnie mniejszy, może z 10%. Nie siedziałem jeszcze w c4 także opieram sie na opisach z neta. Ale nie wygląda to źle. A jest jakiś większy od c4? Bo c8 to chyba już nie produkują
C4P i GP jest dużo większy w środku od zwykłego C4. Siedzisz wyżej, jest też dużo wyższy. Na tylnych siedziach jest dużo miejsca no i wszystkie fotele są niezależne

 

Panowie a są jakieś dobre silniki w C5 drugiej generacji pod gaz???
Jedynie 1.8 i 2.0 ale to musisz u gazowników dobrych pytać. Ale ludzie na tym jeżdżą. Późniejsze 1.6 THP to badziewie samo w sobie, które się psuje nawet na benzynie. Unikać generalnie tego silnika od BMW

Mniejszy wymiarowo- ale może pociągnie większą przyczepę (dopuszczalne DMC)?

​C8 i Peugeot 807 do 2014 produkowali.

Ale w PL nie były dostępne, chyba tylko Francja Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C4P i GP jest dużo większy w środku od zwykłego C4. Siedzisz wyżej, jest też dużo wyższy. Na tylnych siedziach jest dużo miejsca no i wszystkie fotele są niezależne

Jedynie 1.8 i 2.0 ale to musisz u gazowników dobrych pytać. Ale ludzie na tym jeżdżą. Późniejsze 1.6 THP to badziewie samo w sobie, które się psuje nawet na benzynie. Unikać generalnie tego silnika od BMW

 

Ale w PL nie były dostępne, chyba tylko Francja

C4gp jest o 11cm dłuższy od c4p, to dużo. W takim wypadku jeżeli chodzi o mnie to wchodzi tylko w gre gp. Tylko jakoś ciężko w głowie mi się przestawić na francuza, zawsze vw na które jestem obrażony, ostatnio brałem pod uwage rav4, ale raz że mniejsze a dwa że troche drogawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny części są na podobnym poziomie jak dla każdego europejskiego auta z tego rocznika. Nie ma tragedii. Oczywiście zależy co Ci padnie.

Z dostępnością też jest ok, tak z nowymi jak i z zamiennikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obawaij sie - jezdzielm C4GP 2.0 HDI w automacie i bardzo fajne auto - moze nie trwale jesli chodzi i sprzeglo i dmumase ale jest OK

To miałeś mechaniczną skrzynię elektrycznie sterowaną tylko, a nie prawdziwy automat. Sam automat u PSA jest bardzo dobry tylko jest ich mało. Większość aut miała skrzynię manualną normalną albo MCP które właśnie sprawiało problemy i nie było polecane.

 

Obecnie jest tylko manual albo prawdziwy automat. Nie ma już tego wynalazku, który miałeś.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny do Cytryn są tańsze niż do VW. Brat zmieniał sprzęgło dwumasowe w swoim C4GP i wyszło taniej niż do Vectry.

Poza tym z dostępnością problemu nie ma. Wszystko i wszędzie kupisz do tego serwisy w całej europie - a to się u nas liczy przy naszych wyjazdach.

 

Ja jestem może zboczony na punkcie Citroenów. Mam w domu 2 sztuki (Xsara Picasso i C3 w wersji XTR), brat ma C3 GP a Ojciec nowego C3.

Brat ze swojego C4GP bardzo zadowolony. Autko z 2007 roku, 2.0HDI i ten tak podobno kiepski półautomat - na którego jakoś brat nie narzeka. Jedyna wada auta to listwa na tylnej klapie która podobno zawsze odpada - ostatni dorabiał do niej uchwyty z żywicy i maty szklanej - na razie się trzyma :) no i w porównaniu z moją stara xsara picasso z 2000 roku w C4GP więcej hałasu robią plastiki. Poza tym sam bym takie auto kupił gdyby nie zakup kampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obawaij sie - jezdzielm C4GP 2.0 HDI w automacie i bardzo fajne auto - moze nie trwale jesli chodzi i sprzeglo i dmumase ale jest OK

Bartek a te benzynowe do gazu się nadają?  Auto nie będzie holowało żadnej przyczepy 

tak więc silnik może być najmniejszy,  chodzi mi o C5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując, porównanie sharana do cytryny

Wygląd cytryna nawet 2-0 bo z wyglądu bardzo mi się podoba

Silnik cytryna 1-0

Wielkość sharan 1-0

Filtr cząsteczek cytryna 1-0 (dlaczego lepszy mokry?)

Osiągi sharan cytryna 1-1 biore pod uwage 2.0 tdi i 2.0dohc

Części sharan cytryna 1-1

Cena cytryna 1-0 w tych samych pieniądzach dostane 3-4 lata młodsze auto

Holowanie budy sharan cytryna 1-1 te same wartości dmc

Serwisowanie cytryna 1-0 (teść pracuje w serwisie cytryny, raz że pewnie załatwi serwisowanie w aso w dobrych pieniądzach a dwa że też ma możliwość załatwić używke serwisowaną bo u nich często zostawiają w rozliczeniu auto)

Jeszcze coś można porównać? Któryś jest w czymś lepszy?

Bo jeżeli wszystko uwzględnilem to faktycznie wychodzi cytryna i to z dużą przewagą.

P.s. Jakby mój tato to usłyszał to by zamordował mnie śmiechem :) jest nakręcony tylko i wyłacznie na niemieckie. Audi, mercedes ew vw

 

Pp.s. Biore tylko pod uwagę diesla, żadne gazy czy inne cuda. I raczej tylko manual, bardzo bym chciał automat ale zawsze się boję kosztów ew napraw, zwłaszcza że będę holował bude i mam w planie robić to często

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek a te benzynowe do gazu się nadają?  Auto nie będzie holowało żadnej przyczepy 

tak więc silnik może być najmniejszy,  chodzi mi o C5. 

 

Sąsiad ma 1,8 - 125 koni i LPG Lovato, chyba z 2006 lub 2005 w kombi - ogólnie mechanicznie z auta zadowolony i sobie chwali, ale narzeka na problemy ze światłami, dmuchawą i wycieraczkami,

 

Przejechane ma coś ponad 250 tys i teraz się jakoś butla kończy, wiec za bezcen będzie pewnie sprzedawał... Wspominał ze bierze C4 terenowego i tez w benzynie - wiec nie ma uprzedzeń.

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.