Skocz do zawartości

Downsize'ing silinków a karawaning


marcin traker

Rekomendowane odpowiedzi

Czym będziemy ciągać nasze budy koledzy za parę lat jak w nawet w vw pasku czy oktawii 1,6 i to w dieslu będzie max poj a,że o benzynach już nie wspomnę .

wiem są jeszcze bawarki i mecenasy suvy itp ale to nie auta dla mas

jak kto kupi auto klasy astra , octawia, kia ceed ,renie czy jej brand dacię to ciąganie budy pow 1T bedzie dla ich  uturbionych lub nie  silników katorgą i zarzynaniem

jak to widzicie koledzy :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tragizujmy . Najnowszy VW Passat ma w swojej gamie silniki np. 2,0 z m.in. 150 konnym motorkiem , więc za ;) parę lat jak znalazł.

PS - Widziałem i miałem okazję pozaglądać do takiego paska u znajomego. Kupił teraz w lutym . Salonowy z Lubina. Podoba mi się jego morda. Z pazurem .

Konkurencja jednak nie śpi.

Edytowane przez finger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym będziemy ciągać nasze budy koledzy za parę lat jak w nawet w vw pasku czy oktawii 1,6 i to w dieslu będzie max poj a,że o benzynach już nie wspomnę .

wiem są jeszcze bawarki i mecenasy suvy itp ale to nie auta dla mas

jak kto kupi auto klasy astra , octawia, kia ceed ,renie czy jej brand dacię to ciąganie budy pow 1T bedzie dla ich  uturbionych lub nie  silników katorgą i zarzynaniem

jak to widzicie koledzy :hmm:

 

- ostatnio reklamują Mondeo z trzycylindrowym jednolitrowcem. Pora umierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ,że 2litrowy nowy pasek z motorem wysilonym jak wiertarka z castoramy królem dużych przebiegów już nie jest

a statystyka jest nie ubłagana i gdy jego cena i wiek[magiczne 190tys] zejdzie do warunków polskego kierowcy i jego portfela to eksploatacja i naprawy/usterki wyeliminują go z ruchu niestety :oslabiony:

a na stronie vw króluje teraz 1,4 tsi no do karawaningu 2+2+ buda jak znalazł :miga:

ekologia wykończyła stare dobre klekoty a benzyny odchudziła do rozmiarów kosiarki made in USA

taka jest teraz w UE tendencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin , a przeglądałeś dokładnie dane techniczne ? Zwróć uwagę , że obecne 2,0 litrowe motory mają poderwać dużo mniej kilogramów (mimo powiększonych gabarytów) niż te 2,0 z roku 2005 . Wg mnie ten 150konny będzie optymalny. 190 koni z 2,0 litrów to już lekkie przegięcie , dlatego występuje tylko w automacie.

Wszystko wyjdzie w praniu bo niby co można powiedzieć o egzemplarzu z np. lutego 2015.

Ja jestem spokojny o to ciąganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety czy to będzie 100 czy 150 czy nawet 200 kucy w nowych autach to księgowi już się o to zatroszczyli aby amortyzacja nas zjadała wraz ze wzrostem przebiegu i nawet obsługi w aso temu nie zapobiegną wręcz odwrotnie przyspieszą chęc pozbycia się wrzoda

w PL rynek używanych samochodów to głównie poj z importu i nawet w wieku 3-5 lat mają na licz 300-400tys min[ oczywiście dla polaka 190] a takie przebiegi to już końcówa eksploatacji

najlepiej widać to po spadku wartości sam z nowego wieku w stosunku do sam z poprzedniego  i dotyczy to wszystkich marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zbytnio nie martwię , w kręgu moich zainteresowań, czyli japońskiej motoryzacji, na następne lata widzę następców mojego Grandisa . Faworytem jest Lexus gs 300, lub Pajero 4 w benzynie. Nie ma tu mowy o Downsizeingu. A Niemcy, dla mnie niech sobie robią swoje Passaty nawet z silnikiem jak w Tico...

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tragizujmy. Opel też ma wciąż w ofercie dwulitrowe diesle i benzyny, choćby 1,8 Pb w Zafirze B (wciąż dostępna fabrycznie nowa). Zafira C też ma niemałe silniki. Astra w dieslu, też da radę. Przejmujmy się może raczej tym, kogo z nas będzie stać na naprawy tej kupki elektroniki, jaką nam serwują obecnie producenci.... i tzw. "ekolodzy"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest jasna. Buda na ogródek a do salonu po kampera i wio w świat!

W busach też jest tendencja do wsadzania coraz mniejszych silników. Przebiegi na nich wykonywane też są coraz mniejsze. Jedyna pociecha w dość niskich rocznych przebiegach kamperów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

A ja jestem tego samego zdania co Marcin Traker.

Osobiście brakuje mi starych dobrych silników 2,0 Pb o mocach 115, 130, 140, 150 KM.

Nawet do japończyków dało się zamontować LPG i ... w drogę :] .

Nowoczesny turbodiesel...ok ale nowy i tak do 150 tyś. w miarę spokojnej jazdy nie zawsze z przyczepą :hmm: .

 

Auta mi się starzeją a ja siedzę, dumam i dumam na co zmienić, żeby jeżdzić tanio, pewnie, a w razie czego nie wstępować do Prowidenta po telefonie z warsztatu...

Upatrzyłem sobie Chevroleta, a ten dał drapaka z Europy :foch:

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.