Skocz do zawartości

Wtyczka przy aucie - pytanie do Wielkopolan


Zmucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie założenia dodatkowej wtyczki w aucie do zasilania przyczepy. Zna ktoś z Was w Poznaniu lub okolicach osobę która mi to porządnie założy?

W przyczepie mam wyprowadzone dwie wtyczki, jedna do oświetlenia a druga do osprzętu i chciałbym móc to wykorzystać.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proponuję bardziej zmienić i w przyczepie i założyć do auta 13 pin-ową instalację są schematy do podłączenia i można samemu to zrobić albo elektryk samochodowy jakikolwiek nie powinien mieć problemy z takim czymś

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki 100pa, skorzystałem i jestem umówiony, dodatkowo to niedaleko mnie.

Kurus

"proponuję bardziej zmienić i w przyczepie i założyć do auta 13 pin-ową instalację"

niestety nie wchodzi w grę bo często-gęsto jeżdżę z przyczepką towarową a, że nie zawsze swoją to nie jestem wstanie wszędzie zmienić ;-)

 

Raz jeszcze dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zmucha (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmucha - z tą 13-tką, to nie taki problem. Robisz w aucie gniazdo 13, w przyczepie wtyk 13 i dodatkowo kupujesz przejściówkę. Mając gniazdo 13 przez przejściówkę każdą przyczepkę pociągniesz, bo styki są, tylko w nadmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam 13 pin. Zmień w aucie i swoich przyczepach na 13 pin i tak jak kolega wczesniej radził zakup przejściówke z 13 na 7 pin jak czasem jeżdzisz z nie swoją przyczepą. Jeśli chodzi o przewagę 13 nad 2x7 to moim zdaniem 13 dużo bardziej popularna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi o gniazdo drugie w aucie ale przewag 13 pin wg mnie jest dużo więcej a przejściówka kosztuje 16 zł. a wszystko jest w jednym miejscu i więcej możliwości podłączenia światel np.wsteczny, przeciwmgielne, czy urządzeń aby działały na bieżąco bez potrzeby załączania auta na postoju

 

pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie są te zalety 13pin, po za wpinanie jednej a nie dwóch wtyczek w kempingu, jeśli większość przyczep z okolicy ma wtyki 7 pin a kemping ma 2x7? Ja mam w aucie 2x7 i NAPRAWDE nie rozumiem sensu przerabiania wszystkiego na 13 + przejściówka na większość przyczep.

 

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie są te zalety 13pin, po za wpinanie jednej a nie dwóch wtyczek w kempingu, jeśli większość przyczep z okolicy ma wtyki 7 pin a kemping ma 2x7? Ja mam w aucie 2x7 i NAPRAWDE nie rozumiem sensu przerabiania wszystkiego na 13 + przejściówka na większość przyczep.

Teraz jeżdżę kamperem, ale prawie 15 lat jeździłem z przyczepami i przerabiałem praktycznie temat gniazd i wtyczek 2 x 7 PIN i 1 x 13 PIN. Stwierdzam, że system wtyczka/gniazdo 13 PIN , ale wyłącznie typu MULTICON WEST jest rozwiązaniem najbardziej praktycznym, bo bez przejściówek można podłączać zarówno systemy 7 PIN-owe jak i 13 PIN-owe ( ale tylko typu WEST).

140125.jpg

Dlatego w holowniku zawsze montowałem gniazdo 13 PIN WEST i w razie potrzeby zmieniałem wtyczkę ( i ewentualnie jej podłączenie elektryczne)  przyczepy  kempingowej. Dzięki temu w holowanej przyczepie miałem wymagane oświetlenie zewnętrzne i zasilanie urządzeń elektrycznych wyposażenia przyczepy w tym ładowanie akumulatora pokladowego. Ponieważ standardowa wtyczka 7 PIN bezproblemowo podłącza się do gniazda 13 PIN WEST, nie ma potrzeby wozić dodatkowych przejściówek. Poza tym z pojedynczego gniazda 7 PIN nawet z przejściówką, nie można zasilać urządzeń elektrycznych przyczepy, szczególnie tych o dużej mocy ( lodówka), bo ta instalacja jest przeznaczona wyłącznie do zasilania oświetlenia zewnętrznego przyczepy. Podłączanie przez przejściówkę urządzeń elektrycznych przyczepy, jest zwykłą "rzeźbą" , która  grozi zniszczeniem instalacji elektrycznej holownika. Po prostu przewody instalacji 7 PIN , służącej do doprowadzenia prądu do odbiorników oświetlenia zewnętrznego, mają zbyt mały przekrój. Tutaj masz link do dyskusji jaka była prowadzona na forum na temat gniazd/wtyczek 13 PIN http://forum.karawaning.pl/topic/12887-instalacja-gniazda-13-pin-przy-zaczepie/

A tak wygląda schemat elktyczny podłączenia wtyczki MULTICON WEST

wththstandard_13pin.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że łatwiej dołożyć drugie gniazdo 7pin (przyczepowe) niż przerabiać, nawet na westa. Oczywiście każdy oceni sam swoje potrzeby.

Nie będąc kwalifikowanym elektrykiem,  każdą ingerencję w instalację prądową współczesnego, naszpikowanego elektroniką, samochodu zlecam profesjonaliście. Nie widzę więc wielkiej różnicy w nakładzie sil i środków w przypadku dołożenia drugiego gniazda czy przerobienia na WEST-a. Na forum dzielę się własnymi doświadczeniami i nie mam zamiaru nikomu niczego narzucać. To czy czy ktoś zechce skorzystać z moich doświadczeń należy wyłącznie do niego. :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.