Zmucha Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Witam. Mam pytanie odnośnie założenia dodatkowej wtyczki w aucie do zasilania przyczepy. Zna ktoś z Was w Poznaniu lub okolicach osobę która mi to porządnie założy? W przyczepie mam wyprowadzone dwie wtyczki, jedna do oświetlenia a druga do osprzętu i chciałbym móc to wykorzystać. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kurus Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Witam proponuję bardziej zmienić i w przyczepie i założyć do auta 13 pin-ową instalację są schematy do podłączenia i można samemu to zrobić albo elektryk samochodowy jakikolwiek nie powinien mieć problemy z takim czymś pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
100pa Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Zadzwoń do Pana Darka : 62-030 Luboń k/ Poznania, ul Puszkina 12e-mail: alpo@alpo.ig.pltel: 61 8103 400, 501 75 88 89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Każdy elektryk powinien to zrobić W samym Poznaniu to miałbym osoby które by to zrobiły bez najmniejszego problemu, jak coś to pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmucha Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Dzięki 100pa, skorzystałem i jestem umówiony, dodatkowo to niedaleko mnie. Kurus "proponuję bardziej zmienić i w przyczepie i założyć do auta 13 pin-ową instalację" niestety nie wchodzi w grę bo często-gęsto jeżdżę z przyczepką towarową a, że nie zawsze swoją to nie jestem wstanie wszędzie zmienić ;-) Raz jeszcze dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 13 Lutego 2015 przez Zmucha (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
100pa Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Teraz będziesz mógł dojechać na zlot do Gołuchowa ( też masz niedaleko ) Edytowane 13 Lutego 2015 przez 100pa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalc3 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Zmucha - z tą 13-tką, to nie taki problem. Robisz w aucie gniazdo 13, w przyczepie wtyk 13 i dodatkowo kupujesz przejściówkę. Mając gniazdo 13 przez przejściówkę każdą przyczepkę pociągniesz, bo styki są, tylko w nadmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekNet Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Ja tam nie widzę przewagi 13 nad 2x7. Chyba, że nowy hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyrek Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Ja również polecam 13 pin. Zmień w aucie i swoich przyczepach na 13 pin i tak jak kolega wczesniej radził zakup przejściówke z 13 na 7 pin jak czasem jeżdzisz z nie swoją przyczepą. Jeśli chodzi o przewagę 13 nad 2x7 to moim zdaniem 13 dużo bardziej popularna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejo19 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Chyba chodzi o dodatkowe gniazdo a nie wtyczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kurus Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Koledze chodzi o gniazdo drugie w aucie ale przewag 13 pin wg mnie jest dużo więcej a przejściówka kosztuje 16 zł. a wszystko jest w jednym miejscu i więcej możliwości podłączenia światel np.wsteczny, przeciwmgielne, czy urządzeń aby działały na bieżąco bez potrzeby załączania auta na postoju pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekNet Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) To jakie są te zalety 13pin, po za wpinanie jednej a nie dwóch wtyczek w kempingu, jeśli większość przyczep z okolicy ma wtyki 7 pin a kemping ma 2x7? Ja mam w aucie 2x7 i NAPRAWDE nie rozumiem sensu przerabiania wszystkiego na 13 + przejściówka na większość przyczep. Edytowane 14 Lutego 2015 przez RadekNet (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teurgus Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 To jakie są te zalety 13pin, po za wpinanie jednej a nie dwóch wtyczek w kempingu, jeśli większość przyczep z okolicy ma wtyki 7 pin a kemping ma 2x7? Ja mam w aucie 2x7 i NAPRAWDE nie rozumiem sensu przerabiania wszystkiego na 13 + przejściówka na większość przyczep. Teraz jeżdżę kamperem, ale prawie 15 lat jeździłem z przyczepami i przerabiałem praktycznie temat gniazd i wtyczek 2 x 7 PIN i 1 x 13 PIN. Stwierdzam, że system wtyczka/gniazdo 13 PIN , ale wyłącznie typu MULTICON WEST jest rozwiązaniem najbardziej praktycznym, bo bez przejściówek można podłączać zarówno systemy 7 PIN-owe jak i 13 PIN-owe ( ale tylko typu WEST). Dlatego w holowniku zawsze montowałem gniazdo 13 PIN WEST i w razie potrzeby zmieniałem wtyczkę ( i ewentualnie jej podłączenie elektryczne) przyczepy kempingowej. Dzięki temu w holowanej przyczepie miałem wymagane oświetlenie zewnętrzne i zasilanie urządzeń elektrycznych wyposażenia przyczepy w tym ładowanie akumulatora pokladowego. Ponieważ standardowa wtyczka 7 PIN bezproblemowo podłącza się do gniazda 13 PIN WEST, nie ma potrzeby wozić dodatkowych przejściówek. Poza tym z pojedynczego gniazda 7 PIN nawet z przejściówką, nie można zasilać urządzeń elektrycznych przyczepy, szczególnie tych o dużej mocy ( lodówka), bo ta instalacja jest przeznaczona wyłącznie do zasilania oświetlenia zewnętrznego przyczepy. Podłączanie przez przejściówkę urządzeń elektrycznych przyczepy, jest zwykłą "rzeźbą" , która grozi zniszczeniem instalacji elektrycznej holownika. Po prostu przewody instalacji 7 PIN , służącej do doprowadzenia prądu do odbiorników oświetlenia zewnętrznego, mają zbyt mały przekrój. Tutaj masz link do dyskusji jaka była prowadzona na forum na temat gniazd/wtyczek 13 PIN http://forum.karawaning.pl/topic/12887-instalacja-gniazda-13-pin-przy-zaczepie/ A tak wygląda schemat elktyczny podłączenia wtyczki MULTICON WEST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekNet Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Teurgus, nikt nie mówi o pojedynczym gniazdku 7pin, bez żartów Uważam, że łatwiej dołożyć drugie gniazdo 7pin (przyczepowe) niż przerabiać, nawet na westa. Oczywiście każdy oceni sam swoje potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teurgus Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Uważam, że łatwiej dołożyć drugie gniazdo 7pin (przyczepowe) niż przerabiać, nawet na westa. Oczywiście każdy oceni sam swoje potrzeby. Nie będąc kwalifikowanym elektrykiem, każdą ingerencję w instalację prądową współczesnego, naszpikowanego elektroniką, samochodu zlecam profesjonaliście. Nie widzę więc wielkiej różnicy w nakładzie sil i środków w przypadku dołożenia drugiego gniazda czy przerobienia na WEST-a. Na forum dzielę się własnymi doświadczeniami i nie mam zamiaru nikomu niczego narzucać. To czy czy ktoś zechce skorzystać z moich doświadczeń należy wyłącznie do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.