Skocz do zawartości

remont hamulca najazdowego


haras

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań związanych z hamulcem najazdowym a konkretnie to czy jak tłoczysko lekko prze toczę na tokarce z wymiaru właściwego 0,15 mm to mocno osłabię  tłoczysko czy raczej nie ma to większego znaczenia zdaje sobie sprawe z tego że trzeba bedzie po takim zabiegu tokarskim wytoczyć samemu takie tuleje i teraz mam pytanie z jakiego materiału są one wykonane czy to jest jakaś odmiana teflonu i ostatnie pytanko a pro po sprężyny gazowej tegoż hamulca moja cepka masę własną 650 kg DMC 1000 kg jaka sprężyna będzie dobra do tych mas co podałem, czy konkretnie celować w mase wlasna czy raczej w DMC  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że te 0,15 to prawie nic i można takie coś zrobić tym bardziej ,że tuleje też zrobisz pod wymiar.

Bardziej martwiłbym się spasowaniem samego zaczepu do suwadła .TU mogą pojawić się po pewnym czasie większe luzy. Ale patrząc na zaczepy AL-KO to niektóre mają w zestawie orginalne podkładki redukujące. Tyle tylko ,że nieco grubsze niż wspomniane 0,15mm  Co do sprężyny gazowej to zawsze bierz pod uwagę DMC .   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że te 0,15 to prawie nic i można takie coś zrobić tym bardziej ,że tuleje też zrobisz pod wymiar.

Bardziej martwiłbym się spasowaniem samego zaczepu do suwadła .TU mogą pojawić się po pewnym czasie większe luzy. Ale patrząc na zaczepy AL-KO to niektóre mają w zestawie orginalne podkładki redukujące. Tyle tylko ,że nieco grubsze niż wspomniane 0,15mm  Co do sprężyny gazowej to zawsze bierz pod uwagę DMC .   

 

Ok to już wiem mniej więcej na czym stoję, tyle e nie wiem jeszcze z czego sa dokładnie wykonane te tuleje podejrzewam że na 99% jest to teflon ale 1% mojej nie pewności że to jakieś inne tworzywo, a suwadło pasuje mi liznąć na te 0,15 mm bo jest lekko porysowane (wpadł jakiś gruby opiłek stalowy nie wiem skąd ) i wyrezał rowki a i poprzednik tak dopitolił zaczep że przy plaszczył suwadlo w jednym miejscu gdzie przykreca sie sprężynę gazową mój zaczep jak i cały hamulec jest firmy knott  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być poliamid

 

A czym to sie różni od teflonowego materiału i czy można go dostać w sklepach  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba tworzywa mają jedną wspólną - dobre własności ślizgowe. Teflon  ma niższą wytrzymałość mechaniczną, jest kruchy, natomiast ma wysoką odporność termiczną i chemiczną - obydwie te cechy tutaj raczej nie są przydatne, dlatego stawiam na poliamid. PA ma jeszcze taką zaletę, że dosyć dobrze obrabia się mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że oryginalne tuleje ślizgowe są zawsze nadwymiarowe i przed montażem należy je rozwiercać do wymiaru suwadła. Więc po przetoczeniu suwadła oryginały będą pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że oryginalne tuleje ślizgowe są zawsze nadwymiarowe i przed montażem należy je rozwiercać do wymiaru suwadła. Więc po przetoczeniu suwadła oryginały będą pasować.

 

Dokladnie suwadło ma wymiar 45mm a tuleje do tego suwadła 44,6 mm czyli jak suwadło lizne nawet o te 0,20 mm na stronę to powinno być cacy  :yay: jeszcze zakup sprężyny gazowej i składanie do kupy  :slina:

Edytowane przez haras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie suwadło ma wymiar 45mm a tuleje do tego suwadła 44,6 mm czyli jak suwadło lizne nawet o te 0,20 mm na stronę to powinno być cacy  :yay: jeszcze zakup sprężyny gazowej i składanie do kupy  :slina:

Ja bym przetoczył najmniej jak to możliwe. Zmniejszając średnice zmniejszasz wytrzymałość suwadła, na ten element w sytuacjach ekstremalnych, takich jak dziury i wyboje przy dużej prędkości działają ogromne naprężenia. Zapewne suwadło jest zaprojektowane z pewnym zapasem wytrzymałości, ale jakim  :hmm: Kolejny argument za jak najmniejszy toczeniem to sprawa którą poruszał Maras czyli spasowanie suwadła z zaczepem. Pomiędzy tymi elementami nie może być luzu, a skręcenie tak mocno zaczepu aby zlikwidować luz może doprowadzić do jego pęknięcia.

Postaraj się toczyć dbając o to aby nie zagrzać suwadła. Zastanawia mnie również czy ten element nie zastosowano powierzchniowego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przetoczył najmniej jak to możliwe. Zmniejszając średnice zmniejszasz wytrzymałość suwadła, na ten element w sytuacjach ekstremalnych, takich jak dziury i wyboje przy dużej prędkości działają ogromne naprężenia. Zapewne suwadło jest zaprojektowane z pewnym zapasem wytrzymałości, ale jakim  :hmm: Kolejny argument za jak najmniejszy toczeniem to sprawa którą poruszał Maras czyli spasowanie suwadła z zaczepem. Pomiędzy tymi elementami nie może być luzu, a skręcenie tak mocno zaczepu aby zlikwidować luz może doprowadzić do jego pęknięcia.

Postaraj się toczyć dbając o to aby nie zagrzać suwadła. Zastanawia mnie również czy ten element nie zastosowano powierzchniowego zabezpieczenia antykorozyjnego.

 

Też tak nad tą wytrzymałością po przetoczeniu  myślałem  :hmm: i wymyśliłem że wprasuję wewnątrz suwadła rurę o ściance około 3 mm dla wzmocnienia, co do anty korozji to jestem w posiadaniu pewnego smaru używanego do sprzętu ciężkiego jak koparki woda go nie zmyje, wy testowałem w aucie na podwoziu trzyma sie do dziś a posmarowałem nim otarcie podłogi okolo 3 lata temu, to suwadło potraktuje tym samym smarem a i co ciekawe nie lepi sie do niego piach  :]

Edytowane przez haras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić sprężynę gazową do hamulca najazdowego i teraz mam pytanie jaką ma mieć siłę nacisku, obdzwoniłem kilka miejsc i co miejsce to obyczaj każdy sprzedawca proponował mi inną spręzynę i zgłupiałem a nie chce zakupić złej i bawić sie w odsyłanie zrobiłem fotki mojej tabliczki znamionowej zaczepu może ktoś mi doradzi jaka ma być ta sprężyna DMC 1000 kg masa budy 650 kg  

post-14938-0-12206000-1423928880_thumb.jpg tabliczka

post-14938-0-67732700-1423928895_thumb.jpg i jakiś symbol nabity na obudowie zaczepu, nie wiem co oznacza?

Edytowane przez haras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haras, ja Ci doradzę w spr. tłoczyska.Możesz śmiało zbierać te 0,2 mm a osłabienie będzie pomijalnie małe,

Rób to nie na tokarce a na szlifierce kłowej u tokarza. Otrzymasz równą i gładką powierzchnię. Tak się obrabia lagi przednie w motocyklach.

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/m72-part7/pk81.jpg

 

tuleje możesz zrobić z poliamidu, ertalonu, teflonu itp lub z brązu. Przy czym te pierwsze będą łatwiejsze w obróbce i rozwiercaniu. I będą tańsze. Po wciśnięciu tulejek w obudowę trzeba je rozwiercić. Prawidłowo robi się to rozwiertakiem z prowadzeniem http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/remont-zawieszenia-skoda-3/remont24.jpg

ale możesz to zrobić kupująć tani chiński rozwiertak nastawny - z tym że wtedy jest wymagana duża dokładność wprowadzania rozwiertaka w otwór (rozwiertak bez prowadzenia)

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/m72-part5/pk51.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haras, ja Ci doradzę w spr. tłoczyska.Możesz śmiało zbierać te 0,2 mm a osłabienie będzie pomijalnie małe,

Rób to nie na tokarce a na szlifierce kłowej u tokarza. Otrzymasz równą i gładką powierzchnię. Tak się obrabia lagi przednie w motocyklach.

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/m72-part7/pk81.jpg

 

tuleje możesz zrobić z poliamidu, ertalonu, teflonu itp lub z brązu. Przy czym te pierwsze będą łatwiejsze w obróbce i rozwiercaniu. I będą tańsze. Po wciśnięciu tulejek w obudowę trzeba je rozwiercić. Prawidłowo robi się to rozwiertakiem z prowadzeniem http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/remont-zawieszenia-skoda-3/remont24.jpg

ale możesz to zrobić kupująć tani chiński rozwiertak nastawny - z tym że wtedy jest wymagana duża dokładność wprowadzania rozwiertaka w otwór (rozwiertak bez prowadzenia)

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/m72-part5/pk51.jpg

 

a nie bedziesz kojarzyć co z tym amortyzatorem gazowym bo tak jak wyżej pisałem  głowa mała każdy sprzedawca co innego gada. Co do tego przetaczanie to tak u tokarza to bede robil na szlifierce bo po tokarce to wiadomo nie ma gladzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.