Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wybraniu przyczepki


trojan8

Rekomendowane odpowiedzi

 Łóżka piętrowe jak są oznaczone do jakiego ciężaru są przeznaczone?

 

Łóżka piętrowe w przyczepach najczęściej mają konkretne ograniczenia nośności.

Gdy takowe jest, a przyczepa fabrycznie nowa, to znajdziemy stosowną naklejkę, ale gdy przyczepa używana, to naklejki może nie być :hmm:

 

post-8228-0-67276400-1422543086_thumb.jpg

 

Obciążenie takiego łózka, to nie jest wyłącznie kwestia jego wytrzymałości. To, że po przeciążeniu jeszcze się "nie zarwało", o niczym nie świadczy. Ograniczenia wynikają głównie z dopuszczalnego obciążenia ściany (stelaż wewnętrzny) i sposobu "zakotwiczenia" łóżka wewnątrz ściany (przenoszenie obciążeń), a tych elementów nie widzimy. Moim zdaniem, w tym przypadku nie należy przekraczać zaleceń producentów i chyba nie powinno to nawet podlegać dyskusji.

Kupując przyczepę z takimi łóżkami, zawsze należy mieć świadomość tych ograniczeń i albo są akceptowalne, albo nie, a wtedy należy szukać innego układu wnętrza.

 

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nośności katalogowe zawsze są obniżone o minimum 30 % (taka rezerwa), więc katalogowo 90 kg w rzeczywistości wytrzyma około 120 kg. Taki OT: np. z nośnościami mostów jest identycznie tak samo, to co na znaku to tylko część realnej nośności.

Edytowane przez Port (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łóżka piętrowe w przyczepach najczęściej mają konkretne ograniczenia nośności.

Gdy takowe jest, a przyczepa fabrycznie nowa, to znajdziemy stosowną naklejkę, ale gdy przyczepa używana, to naklejki może nie być :hmm:

 

attachicon.gifograniczenie kg dla łóżka piętrowego.JPG

 

Obciążenie takiego łózka, to nie jest wyłącznie kwestia jego wytrzymałości. To, że po przeciążeniu jeszcze się "nie zarwało", o niczym nie świadczy. Ograniczenia wynikają głównie z dopuszczalnego obciążenia ściany (stelaż wewnętrzny) i sposobu "zakotwiczenia" łóżka wewnątrz ściany (przenoszenie obciążeń), a tych elementów nie widzimy. Moim zdaniem, w tym przypadku nie należy przekraczać zaleceń producentów i chyba nie powinno to nawet podlegać dyskusji.

Kupując przyczepę z takimi łóżkami, zawsze należy mieć świadomość tych ograniczeń i albo są akceptowalne, albo nie, a wtedy należy szukać innego układu wnętrza.

 

IMHO

Jak można sprawdzić ścianę (stelaż wewnętrzny ) czy czasem nie uległy uszkodzeniu? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić ścianę (stelaż wewnętrzny ) czy czasem nie uległy uszkodzeniu? :hmm:

 

Przypuszczam, że będzie ciężko. Przy poważniejszym uszkodzeniu, jednym z efektów może być przeciekanie przyczepy, utrata stabilności mocowania pobliskich okien, całkowite zerwanie mocowania łóżka itd. Trudno przewidzieć, a każdy przypadek może być inny :hmm:

Nośności katalogowe zawsze są obniżone o minimum 30 % (taka rezerwa), więc katalogowo 90 kg w rzeczywistości wytrzyma około 120 kg. Taki OT: np. z nośnościami mostów jest identycznie tak samo, to co na znaku to tylko część realnej nośności.

 

Na jakiej podstawie twierdzisz, że w omawianym przypadku, nośność łóżek jest obniżona min. o 30 % ???

Czy wynika to z porównania do mostów  :hmm:

To tylko Twoje przypuszczenia, czy katalogowe dane producenta ?

W jakim celu jest napisane przez producenta, czerwoną czcionką i z wykrzyknikiem np. "Obciążenie max 75 kg.!" ?

Czy analogicznie np. ciśnienie w oponach też mogę tak zwiększać ?

Czy opierając się na takiej analizie, mogę spokojnie załadować przyczepę o DMC 1500, do 1950 kg. (oczywiście pomijam przepisy) ?

Wybacz, ale nie przekonuje mnie taka argumentacja. Zgodzę się, że łóżko wytrzyma pewien naddatek obciążenia (sporadycznie, a nie przez cały okres eksploatacji), ale nie wiem ile to jest (5, 10, 15, 30, a może 50 %) Nie wiem tez, jak odbije się systematyczne przeciążanie łóżka na pozostałych elementach konstrukcji.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim LMC łozko nie jest nigdzie kręcone do ścian czy mebli - oparte jest tylko na podłodze i do niej przykręcone 4 nogi konstrukcji łóżka -  wiec gdybym się uparł to odkręcając 4 śruby całość konstrukcji 2 łóżek wyciągnę z przyczepy ;-) .

 

W knausie widzialem ze łóżko jest krecone do scian bocznych, tabbert ma natomiast dolne lozko stojace na podlodze a gorne jest krecone do scian bocznych i tylnej, warto na to zwrocic uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że będzie ciężko. Przy poważniejszym uszkodzeniu, jednym z efektów może być przeciekanie przyczepy, utrata stabilności mocowania pobliskich okien, całkowite zerwanie mocowania itd. Trudno przewidzieć, a każdy przypadek może być inny :hmm:

 

Proszę mi powiedzieć 

Cały czas się zastanawiam nad obejrzeniem cepki

 

http://olx.pl/oferta/przyczepa-hobby-465-CID5-ID8m5DD.html

 

Pan z ogłoszenia przesła mi dodatkowe zdjęcia na mojego e-maila 43 zdjęcia

Moje zdziwienie jest takie iż sprzedający poinformował mnie, że cepkę można oglądać w firmie Klaja-Bracia Świat Caravaningu s.c wv43-155 Bieruniu a nie w Gubczycach  :hmm:  :oslabiony:   :hmm: odległość miedzy tymi miastami to 125 km

 

Sam nie wiem czy sobie odpuścić taką sytuację. :hmm:

Co radziłby Pan? :hmm:

Czy bywają takie sytuację? :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim LMC łozko nie jest nigdzie kręcone do ścian czy mebli - oparte jest tylko na podłodze i do niej przykręcone 4 nogi konstrukcji łóżka -  wiec gdybym się uparł to odkręcając 4 śruby całość konstrukcji 2 łóżek wyciągnę z przyczepy ;-) .

W knausie widzialem ze łóżko jest krecone do scian bocznych, tabbert ma natomiast dolne lozko stojace na podlodze a gorne jest krecone do scian bocznych i tylnej, warto na to zwrocic uwage.

 

Dokładnie :ok:

 

Z tych różnic wynikają też inne max wartości obciążeń dla tych łóżek, oraz inna wytrzymałość na przeciążenia. Inaczej zachowa się przeciążone łóżko wiszące na ścianach, a inaczej np. takie, jak u Bartosza, które opiera się wyłącznie na podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi powiedzieć 

Cały czas się zastanawiam nad obejrzeniem cepki

 

http://olx.pl/oferta/przyczepa-hobby-465-CID5-ID8m5DD.html

 

Pan z ogłoszenia przesła mi dodatkowe zdjęcia na mojego e-maila 43 zdjęcia

Moje zdziwienie jest takie iż sprzedający poinformował mnie, że cepkę można oglądać w firmie Klaja-Bracia Świat Caravaningu s.c wv43-155 Bieruniu a nie w Gubczycach  :hmm:  :oslabiony:   :hmm: odległość miedzy tymi miastami to 125 km

 

Sam nie wiem czy sobie odpuścić taką sytuację. :hmm:

Co radziłby Pan? :hmm:

Czy bywają takie sytuację? :oslabiony:

 

Czy wśród otrzymanych zdjęć są takie, które przedstawiają dobrze tylny lewy narożnik (ściana boczna i tylna) ?

Pytam dlatego, ponieważ trochę niepokoi mnie ta część przyczepy (fragmenty ścian na wysokości dolnych krawędzi okien) :hmm:

 

Jeśli nie ma przeszkód i jeśli jesteś poważnie zainteresowany tą przyczepą, to zamieść fotki na forum.

 

Przypuszczam, że "Bracia Klaja" ''szmelcu" by raczej nie wzięli.

Przyczepka mogła być oddana w komis lub w ramach zamiany :hmm:

Z ogłoszenia wynika, że sprzedającemu potrzebna jest / była większa.

 

Przyglądałem się zdjęciom zamieszczonym w ogłoszeniu (słabe jakościowo i na ogół nie pokazują istotnych miejsc), dlatego dostrzegłem niewiele niepokojących rzeczy. W zasadzie bez potwierdzenia, to nawet nie warto teraz o tym pisać. Generalnie przyczepka wygląda dobrze, ale jak wspomniałem, owe fotki prawie nic nie mówią.  Gdy zamieścisz lepsze, to może coś więcej da się powiedzieć (na plus lub minus).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi powiedzieć 

Cały czas się zastanawiam nad obejrzeniem cepki

 

http://olx.pl/oferta/przyczepa-hobby-465-CID5-ID8m5DD.html

 

Pan z ogłoszenia przesła mi dodatkowe zdjęcia na mojego e-maila 43 zdjęcia

Moje zdziwienie jest takie iż sprzedający poinformował mnie, że cepkę można oglądać w firmie Klaja-Bracia Świat Caravaningu s.c wv43-155 Bieruniu a nie w Gubczycach  :hmm:  :oslabiony:   :hmm: odległość miedzy tymi miastami to 125 km

 

Sam nie wiem czy sobie odpuścić taką sytuację. :hmm:

Co radziłby Pan? :hmm:

Czy bywają takie sytuację? :oslabiony:

 

 

Przyczepa wygląda bardzo dobrze, ze zdjęć wszystko wygląda na oryginalne w środku też. Sprawdz tylko po co ten wywietrznik w przednim luku bagażowym (tam gdzie są butle gazowe). Oraz rzecz najważniejsza sprawdz czy nie przecieka. Sczególnie rączki z przodu! oraz rogi podłogi. Ze zdjęć dałbym jej 100% oryginalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.