Skocz do zawartości

Duża lodówka thetford N180


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak, ten reduktor z linkowanego tematu poradzi sobie z jednoczesną pracą lodówki, pieca, kuchenki i nawet ewentualnego bojlera gazowego.

Musisz kupić wszystkie urządzenia, które mają identyczne ciśnienie robocze dla gazu (28 - 30 mbar), to unikniesz problemów z podwójną redukcją itd.

 

Tu masz jeszcze dwa warianty podłączenia, wybierz najbardziej wygodny dla Ciebie:

(instalacja na 2 lub 3 przewody)

 

Edit: to dla sprawdzenia, a na stałe będzie inaczej, zaraz poprawię :skromny:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te bezpieczniki na Twoim ładnym rysunku musze zastosować przy podłączeniu lodówki w aucie  ?

 

Poczekaj, zaraz poprawię rysunek, a bezpieczniki być muszą.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję bardzo za poświecony czas , jak będą ją podłączał w busie to  pewnie i tak będę musiał skorzystać  z pomocy elektryka aby to odpowiednio podpiął , bo np. D= to nie będę wiedział gdzie dokładnie wpiąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze pamiętałem że tam jest D+ :]

Napisz w jakim aucie, to Ci powiem gdzie wpiąć. Jeśli w tym co co masz w awatarze, to alternator ma jedną kostkę dwu pinową. (Rzadko kiedy, ale trafiały się też na nakrętkę, zamiast kostki. Kluczyk 8mm) Tam jest wykorzystany tylko jeden pin. Właśnie pod niego podpinasz. W 3.0 będzie to cienki, czerwony przewód. Jutro sprawdzę i podam kolor z pewnością 100%, bo teraz walę z głowy.

Dobrze że działa, a nie kupiłeś padalca :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz też jest ducato 3.0 ale nowsze 180 hp :] ,a lodówka była wyciągnięta z kampera , właściciel twierdził że miała za mały zamrażalnik ( miał  kaprys )

Edytowane przez jubi-tom (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka alternatora się nie zmieniła. Juro sprawdzę dokładnie kolor przewodu i Ci powiem. Teoretycznie kolor nie istotny. Są tam dwa przewody, cienki to D+ :]  Pod niego podłącz. Bezpiecznik daj nie większy jak 1A i daj go najbliżej podłączenia do wiązki auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka uwag:

* przewód zasilania sieciowego (230 V) musi być zabezpieczony indywidualnym bezpiecznikiem o wartości 3 A.

* pamiętaj, że przewód fioletowy zapewnia zasilanie dla płytki sterownika, a więc również zapłonu dla gazu, jak i oświetlenia wewnętrznego.

* główny przewód masy (minus) oraz plusowy, nie powinny mieć przekroju mniejszego, niż 10 mm², jednak absolutne minimum, to 6 mm². Dla fioletowego 2,5 mm², a pomarańczowego 1,5 mm².

* przewód pomarańczowy nie musi być koniecznie podpięty do alternatora "D+". Można go podłączyć dużo łatwiej, czyli w dowolne miejsce instalacji, w którym pojawia się plus po włączeniu zapłonu (po przekręceniu kluczyka w stacyjce).

Uwaga ostatnia: aby spełnić wymagania normy DIN dla omawianego podłączenia, należy wykonać je w/g pierwszej wersji z rysunku, który ostatnio zamieściłem (tą wersję zalecam).

Z tych właśnie powodów, producent lodówki rozdzielił obwody na nisko i wysoko prądowy.

 

post-8228-0-45844300-1421188893_thumb.jpg

Myślę, że to już chyba wszystko na temat podłączenia elektrycznego :skromny:
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, nie zgodzę się że D+ może być podpięty obojętnie gdzie. Nie jest wskazane dla elektroniki lodówki, kręcenie rozrusznikiem na włączonej lodówce, nawet gdy ona będzie podpięta pod aku zabudowy. Tak będzie jak podłączysz D+ "po stacyjce". Zresztą będzie musiał szukać 15 nie przygaszanej. Rozruszniki strasznie "sieją" i może pojawić się problem. 

Kręcisz rozrusznikiem, auto odpala, pojawia się ładowanie i dopiero startuje lodówka. Taka ma być kolejność :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam za producentem, nie jest koniecznie wymagane podłączenie pod "D+", a jedynie pod punkt instalacji, który pokazuje, że silnik/zapłon jest włączony (silnik wyłączony: brak napięcia).

 

post-8228-0-26842900-1421191302_thumb.jpg

Omawiany model lodówki jest z systemem SES i elektronicznym sterownikiem z LCD (są też modele w wersji ze zwykłym, elektrycznym włącznikiem i sterowaniem mechanicznym).
Sterownik po wykryciu "włączenia silnika", podaje zasilanie grzałki z kilkusekundowym opóźnieniem, tyle wystarcza na uruchomienie silnika, a gdyby nawet nie, to ok. 10 A więcej przy kilkuset A rozrusznika nie jest problemem przy sprawnie działającej instalacji.
Oczywiście Twój wywód jest prawidłowy co do zasady :ok:

 

P.S.

W samochodach, zwłaszcza obecnie produkowanych jest cała masa różnej "elektroniki", której zupełnie nie przeszkadza kręcenie rozrusznikiem. Również urządzenia przeznaczone dla pracy mobilnej są konstruowane w ten sposób. Jeśli nawet napięcie spadnie poniżej określonego punktu, to urządzenie się całkowicie wyłączy, aby wrócić do pracy po pojawieniu się prawidłowych parametrów zasilania. Najprościej można to zaobserwować na odbiornikach radiowych (tych dokładanych, czyli nie montowanych fabrycznie).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.