Skocz do zawartości

stuki w haku podczas ruszania


cezary

Rekomendowane odpowiedzi

UN to AL-KO 161S... Może zacznę rzeczywiście od rozebrania, wyczyszczenia i nasmarowania od nowa całego suwadła... Potem podejmę próbę z hamulcami.... mam wrażenie że są zbyt luźno ustawione... Dam znać z wyników działań...

 

(JacekWWA) Oczywiście zdjęcia umieszczę jak tylko trochę porobię... Do tej pory nie chwaliłem się przyczepką, bo kupiłem ją od naszego forumowicza Chrisa, więc przyczepka była już znana na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 miesiące temu...

Odkopię trochę temat :hmm:

 

Przy ruszaniu i hamowaniu zaczep mi stuka ... wg wyczytanych informacji to najprawdopodobniej zużyty jest amortyzator hamulca najazdowego ... jak rozpoznam jaki mam jego typ.

 

Zaczep jest firmy alko zakładam, że cały układ najazdowy także... ale jak rozpoznać jaki to model??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepy-wiola, :hmm: zgadza się, ale czy bez wyjęcia wiadomo jaka długość? Z tego co się orientuje to byly dwa rodzaje 161.
Z którego roku jest przyczepa, albo urządzenie najazdowe (data produkcji też jest wybita na korpusie) zrobiłeś może jakieś zdjęcie ? :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też stukało i byłem niemal pewny że to amortyzator. Przy okazji zakładania AKS-u postanowiłem to sprawdzić. Samo wyjęcie amortyzatora jest banalne (odkręcamy dwie śruby, jedną od zaczepu, drugą w tylnej części suwadła. W moim przypadku okazało się że problem jest nie w amorku ale właśnie w tych śrubach. Ta tylna powinna mieć przekrój 16mm i mieć (jak dobrze pamiętam) 69mm gładkiej powierzchni. A następnie dopiero część gwintowaną o średnicy (chyba) 12mm (na klucz 19 to pamiętam). Chodzi o to żeby po dokręceniu nakrętka oparła się właśnie o to zgrubienie dzięki czemu nie ściśniemy suwadła i nie spowodujemy utrudnień w jego pracy. W moim suwadle ktoś po prostu włożył śrubę 12mm i to była pierwsza przyczyna luzu. Z drugiej strony brakowało zaś metalowej tulejki i amortyzator też miał luzy. Miejscowy tokarz zaradził tym dolegliwością. Cały koszt (nie licząc własnej pracy) zamknął się w 30zł a po stukaniu zostały tylko niemiłe wspomnienia :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stukało. Po wyjęciu amortyzatora i organoleptycznym porównaniu jego pracy z nówką zdjętą z półki w sklepie okazało się, że jest jak najbardziej OK. Przyczyną stuków był po prostu wyrobiony zaczep i luzy między nim a kulą haka. Zaczep wymieniony i gra gitara.

Co do powolnego wysuwania się zaczepu - może warto go po prostu wyczyścić i przesmarować? U mnie podziałało, jest lepiej - tzn zauważalnie się wysuwa, choć demonem prędkości nie jest. Po prostu ten typ tak ma :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.