Skocz do zawartości

Sprawdzajcie stan opon :)


EVO

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się teraz czy dla bezpieczństwa nie podszedły jakiś patent z metalowym nadkolem dorobionym w przyczepce...

Aluminiowe wnęki nadkola ? Są gotowce. Ja sam zakładałem kiedyś takie do Wilka. Obecnie również myślę o założeniu do LMC.

Widziałem jakie spustoszenie zrobiła rozerwana opona w miejscu gdzie była toaleta przyczepa kempingowa Dethleffs.

Mozna powiedzieć prawie - "Totalschaden" (wszystko kompletnie zniszczone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja napiszę tak: Jeśli po wystrzale, plastikowe nadkola nie powstrzymały fragmentów opony, a opon narobiła tak dużych szkód, to co się stanie, jak nadkole będzie z blachy aluminiowej? Ano, nie daj Boże, wystrzeli opona. Nadkole z cienkiej blachy (no chyba, że zrobicie z blachy 5 mm, to wtedy wywodów dalszych można nie czytać) zostanie równie dobrze rozp... znaczy zniszczone, jak plastikowe. Co prawda kawałki plastiku latać nie będą, ale ja przypuszczam, że ten "Sajgon" w przyczepie, to raczej fragmenty opony zrobiły, a nie fragmenty plastiku. Więc fragmenty opony, jak latały, tak latać będą. Jeśli jakiś fragment opony w wersji z plastikiem został utrzymany na obręczy, to teraz blacha aluminiowa zadziała jak nóż, który zbyteczne fragmenty przytnie do wymiaru i kolejne sobie polatają po przyczepie. Kiedy wejdziecie do przyczepy, żeby zrobić porządki, to nie tylko będziecie płakać nad rozwaloną przyczepą, ale za chwilę będziecie płakać nad pociętymi kawałkami blachy palcami... A jeśli fragment blachy urwanej poleci w ślad za oponą, która go wyrwała, to mam pytanie - co poleci dalej i wyrządzi więcej szkód - kawałek plastiku, dość lekki i raczej tępy, czy też nieco cięższy kawałek blachy, ładnie zaostrzony? 

Jeśli więc ktoś chce zakładać nadkola metalowe, to ja bym proponował odpowiednio wzmocnione. A jeśli tak, to najpierw radziłbym zważyć przyczepkę i jeszcze raz przemyśleć decyzję. Na opony możemy mieć wpływ pilnując wieku i stanu. Na wady fabryczne - nie mamy żadnego wpływu. Na bezpieczeństwo na drodze - mamy raczej dość spory wpływ. Jakoś w ciężarówkach, o których najczęściej słyszy się, że miewają wystrzały opon - raczej rzadko spotykam się z metalowymi nadkolami. Jak przypominam sobie widziane na drogach cysterny (chyba najbardziej zabezpieczane pojazdy), to wszystkie miały nadkola plastikowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.