olo200 Posted September 12, 2014 Witam nie dawno zakupilem swifta z1998r. Od kilku dni zaczolem remont i to co zobaczylem to masakra blacha do wymiany,konstrukcja frewniana tez jedyne dobre miejsce to dach, wiec tak mysle nad wymiana blachy na laminat cos takiego http://allegro.pl/laminat-bialy-na-sciane-dach-230-cm-jak-blacha-i4553529674.html konstrukcje wzmocnic i dodatkowo zalozyc pare wzmocnien na dach ze wzgledu na ich brak co o tym sadzicie licze na jakies rady, pomysly.Jak tylko bede umial to zalacze zdjecia cepki Quote Share this post Link to post Share on other sites
toa Posted September 12, 2014 Wrzuć parę zdjęć to zobaczymy co i jak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 12, 2014 Oto pare fotek dodam jeszcze ze podloga tez w dobrym stanie najgorsze to sciany boczne i przod plyty zamienily sie w pruchno sruby przegnite ale mysle ze do przyszlego sezonu bedzie odnowiona Quote Share this post Link to post Share on other sites
inhalt Posted September 12, 2014 Możesz kupić blachę stucco, albo ten laminat, albo wreszcie laminować sam. Tę ostatnią wersję odradzam jeśli nie masz wprawy. Koszt wyjdzie niewiele mniejszy niż laminat kupny, a roboty przy tym mnóstwo. Plusem samodzielnego zaminowania byłoby uzyskanie szczelnosci dookoła budy bez konieczności stosowania dodatkowych uszczelniaczy (bo byś laminował w całości, a nie po kawałku każdą płaszczyznę). Jednak ilość pracy potrzebnej do sensownego wykończenia tego jest ogromna. Zostaje zatem zakup gotowego materiału na poszycie i przyklejenie go oraz uszczelnienie na łączeniach. Ja jednak zasugeruję zastanowienie się nad sprzedażą budki. Kupiłeś zgniłka i kasa już wtopiona. Gdy go wyremontujesz to dodasz kolejne pieniądze i nadal będziesz miał starą budę, tylko że szczelną. Dla ciebie będzie miała wartość, bo wiesz jak jest zrobiona itd. Ale przy sprzedaży tej wartości nie ma większej niż inne podobne przyczepy w podobnym roczniku - taka jest niestety prawda. Zatem rozważ możliwość sprzedania tej budy (ze stratą niestety) na części np. komuś budującemu kampera z blaszaka i potrzebującemu dawcy elementów (wówczas zły stan poszycia nie ma znaczenia, a liczy się sprawnosć wyposażenia i stan okien). Za uzyskane pieniadze po dołożeniu kosztu remontu - którego wówczas nie robisz więc pieniadze zostają - możesz próbować kupić przyczepę nie zgniłą. Jeżeli jednak masz duszę majsterkowicza to dowiedz się co to za laminat i możesz go kupić jeśli będzie ok. Ja bym optował za epoksydowym, bo PS nie jest rewelacyjnym rozwiązaniem na długie lata. Z drugiej strony nie wierzę, abyś tą budką jeździł kolejne 15 lat więc może nawet poliestrowo-szklany będzie do zaakceptowania. Zanim zdecydujesz się na laminat popytaj jeszcze o ceny blachy, np. tu: http://www.plastics.pl/produkty/aluminium/blachy-aluminiowe Quote Share this post Link to post Share on other sites
toa Posted September 12, 2014 Wygląda to na duży problem a nie punktowy niestety. Może się okazać, że cała buda jest do remontu - radziłbym to co kolega wyżej - sprzedaj ją bo koszty a co ważniejsze czas pracy będą spore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 12, 2014 No wiem ze jest duzo roboty ale lubie majsterkowac,a co do budki to kupilem okazyjnie wiec mysle ze po dolozeniu paru tysiecy uszczelnieniu bede wiedzial co mam tak przynajmniej mysle a co do pracyto mam malego pomocnika i tak samo jak mi tak i mu sprawia to przyjemnosc jakies hobbi musi byc:) a kwesta tego laminowania jak to wyglada ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 12, 2014 A wiec tak jest to laminat ps cena tez jest nawet lepsza niz na allegro wiec chyba pozostane przy tym laminacie i oczywiscie bede remontowal cepke jak skoncze to wstawie jakies fotki,jeszcze jedmo pytanie czym najlepiej klejic listwy do tego laminatu i czy butyl bedzie dobry na laczenia czy uzyc czegos innego Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert1975 Posted September 12, 2014 (edited) Mówisz że to 98 r....hmmm, to samo mam tylko w 10 lat starszej, i też ruszyłem z remontem, kwestia co chcesz dalej z tym fantem zrobić, ale na forum pojawia się często takie to o to stwierdzenie: Robisz dla siebie. Czy po sprzedaży na częsci chociaż w polowie odrobisz stratę? Wątpię...Co do łączenia , klejenia, materiałow , wszystko jest na forum ze zdjęciami. Jesień idzie , masz dobre miejsce na remont to działaj...powodzenia Tobie i sobie życzę bo napewno sie przyda Edited September 12, 2014 by Robert1975 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 12, 2014 Robie dla siebie i mam zamiar troche nia pojezdzic a co do rocznika to mamy jeszcze niewiadow z78 i zdaje mi sie ze jest w lepszym stanie a stoi caly czas na kempingu a ten swift to mysle ze bylby w lepszym stanie jak by poprzedni wlasciciel czy tez serwis uzyli butylu a nie silikonu i to jeszcze w takiej ilosci ze masakra a butyl w niektorych miejscach gdzie widac ze jest czy tez po wymianie razem z silikonem nalozone na stara mase butylowo bez poprzedniego czyszczenia potem sa efekty ale nie ma sie co zalamywac jakos dam rade tobie tez zycze powodzenia i czekam na fotki po skonczonej renowacji:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 12, 2014 Oto kolejne fotki z rozbiorki cepki Quote Share this post Link to post Share on other sites
inhalt Posted September 12, 2014 Laminowanie sobie daruj - tak radzę. Rozumiem, że lubisz majsterkować (ja też lubię) więc faktycznie materiał masz dobry - jest co robić w długie wieczory. Ja bym na twoim miejscu napisał do kol. Pasjonata i uprzejmie poprosił o poradę co po kolei robić. On ma doświadczenie i może się podzieli wiedzą. Chodzi o ogólny plan co po czym. Ten laminat PS powinien wytrzymać ileś lat więc ok. Może zanim się zdecydujesz to porównaj do blachy aluminiowej. O klejeniu doczytasz na forum oraz na zaprzyjaźnionym forum camperteam. W obu miejscach są opisy konkretnych preparatów i ich zastosowania. Powodzenia w robocie ... i wrzucaj czasem trochę zdjęć. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cezarr Posted September 12, 2014 No wiem ze jest duzo roboty ale lubie majsterkowac To nie ma nic wspólnego z majsterkowaniem, majsterkowanie to dla mnie dołożenie zbiornika na wodę lub zamontowanie dodatkowego okna, świtała itp. a Ty po prostu budujesz przyczepę od podstaw Życzę powodzenia Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted September 13, 2014 Dzieki za przydatne rady:) jak narazie to zamierzam sciagnac poszycie dachu potem demontaz jednego boku zrobienie go na gotowca czyli laminat nowy szkielet i poszycie wewnetrze zalozenie no i druha strona to samo potem odbudowa przodu no i tylu a puzniej wykonczenie midzy czasie kontrola podlogi ale jak narazie to wyglada zdrowo dach po wstepnej obserwacji tez wyglada zdrowo Blacha moze byla by lepsza ale duzo drozsza i ciezko dostac tak duzy arkusz a jak juz cos znajde to cena kosmiczna wiec laminat jak narazie wygrywa bo jest w jednym kawalku co eliminuje laczenia Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert1975 Posted September 16, 2014 Pasjonat zajęty na maksa, ma swoją robotę, takze rzadko tu zagląda, ( wiem bo sam napisałem do niego ) wię marne szanse że Ci coś pomoże w tej chwili, ale jego relacja i innne posty na forum dają dobrą podstawę do odbudowy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
olo200 Posted November 13, 2014 Witam dawno mnie nie bylo (brak czasu,praca) a wiec tak narazie zbieram czesci do przyczepki miedzy czasie rozebralem ja na czynniki pierwsze i przestawilem do wiekszego garazu,czekam jeszcze na laminat jak dojdzie to zabieram sie za budowe scian i odnosnie tego mam pytanie co sadzicie o pomalowaniu sklejki zamiast kladzenia tapety?? Quote Share this post Link to post Share on other sites