cichy3 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Witam wszystkich. Jestem początkującym, jeździłem trochę z przyczepką teścia tą malutką niewiadowską i postanowiłem zająć się tą formą wypoczynku na poważnie. Przymierzam się do zakupu Hobby 7xx z 2000 w górę czyli dość długiej. Mam czym ciągnąc więc nie to stanowi problem. Chcemy podróżować w 6 osób więc potrzeba dużo miejsca. Jakie są Wasze doświadczenia z jazdą tak długimi przyczepami, czy nie będzie to zbyt uciążliwe chodzi mi o parkowanie na kempingach, samą jazdę i tak dalej. Proszę o Wasze wszelkie rady. Czy napęd mover do takiej przyczepy 2 osiowej, cztero kołowej musi mieć też cztery silniki po jednym przy każdym kole? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz_b Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Po pierwsze waga takiej przyczepy będzie duża więc bankowo załapiesz się na prawojazdy B+E. Ja miałem 540 Hobbika i jazdą z nim była przyjemniejsza niż z krótszą 470-tka, minus będzie jedynie z kempingami. Nie chce wprowadzać Cię w błąd ale raczej mniejsze kempingi, takie bardziej kameralne będziesz musiał w większości przypadków sobie odpuścić bo nie zmieścisz się na nie Co do movera to przy 2 osiówkach osobiście widziałem 4 rolki napędowe - po rolce na koło, ale wiem że montują też zwykłe tylko nie wiem jaką to ma wydajność manewrową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 To że będzie Viatoll to pewne a co za tym idzie odpowiednie uprawnienia. Ja co prawda nie mam dużej przyczepy ale jej długość z dyszlem to 7,1m. Jazda z przyczepą o 1-2 metry na pewno będzie inna, tym bardziej jak będzie miał 2,5m szerokości, na wąskich drogach może być nieciekawie, to samo na małych kempingach ale można przecież takie omijać. Dwie osie to w prowadzeniu raczej zaleta (opinie posiadaczy takich przyczep) tylko w ustawianiu jest problem bo ciężej jest taką przyczepką manewrować (ręcznie). Mover pewnie pomoże. Jak możesz to wypożycz sobie taką przyczepkę na jakiś wyjazd i sam wszystkiego się dowiesz, prowadzenie manewrowanie, ustawianie na kempingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy3 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 No właśnie na samą kategorię B to o jakiej masie DMC można ciągnąć zestaw? A Viazłodziej nie jest taki straszny raz wpłaca się kucję 120 zł a później to za przejazd groszowe sprawy, łatwo ominąć i mało tego jeszcze jest. Ściana wschodnia prawie nie występuje. No i teraz na autostradach są specjalne automatyczne bramki co ma ułatwiać przejazd. A i tak pewnie nawet Ci co nie przekraczają DMC 3,5 t będą mieli zawracaną gitarę przez ITD bo oni tam mają straszny burdel i system też szwankuje. Wysyłają takie zapytania o kierowcę jak w przypadku fotoradaru i trzeba składać wyjaśnienia. No i trzeba uważać jak ktoś ma blisko granicy 3,5 t a napcha da dużo bagaży albo jest błąd w dowodzie (ktoś wcześniej zaniżył masę) a inspektor zważy to może być bida (3k za każdą przejechaną bramkę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidknaus Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 przyczepa pow.700,to juz waga spora,a jaki masz holownik,dwie osie w ciągnięciu fajna sprawa,trzyma się za autem elegancko,w zawracaniu,manewrowaniu już ciężej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybki Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Jestem początkującym, jeździłem trochę z przyczepką teścia tą malutką niewiadowską... Przymierzam się do zakupu Hobby 7xx z 2000 w górę czyli dość długiej. Mam czym ciągnąc więc nie to stanowi problem. jak szaleć to na maxa jakie masz autko ? No właśnie na samą kategorię B to o jakiej masie DMC można ciągnąć zestaw? myślisz o zakupie dużej budy, a nie zgłebiłeś podstawowej wiedzy...? A Viazłodziej nie jest taki straszny raz wpłaca się kucję 120 zł a później to za przejazd groszowe sprawy, łatwo ominąć i mało tego jeszcze jest. Ściana wschodnia prawie nie występuje. no chyba tak nie jest do końca jak piszesz z tym wiatollem...? No i teraz na autostradach są specjalne automatyczne bramki co ma ułatwiać przejazd. szczególnie jak stoisz w korku 15km przed bramkami . w korku stoją wszyscy równo dobrze że trafiłeś tu na forum k.pl masz dużo do poczytania... Edytowane 28 Lipca 2014 przez ryba78 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 No właśnie na samą kategorię B to o jakiej masie DMC można ciągnąć zestaw? No skoro chcesz dwie osie a holownik masz spory jak piszesz to na kat.B raczej nic z tego nie będzie. DMC takich przyczep to od 1600-1700kg do tego holownik minimum 2300 lub więcej. http://otomoto.pl/hobby-prestige-720-uml-101-T4297201.html http://otomoto.pl/hobby-prestige-720-uml-nr-of-716-T4292724.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy3 Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Mam dwa holowniki Nissan Patrol 2.8 D 6 garów jako nieliczne auto może mieć na haku 3,5 t a drugi Mercedes Vito 2.2 CDi 9 osobowy 2 t na haku. A co do prawa jazdy to się nie zagłębiałem bo mam tzw. dyrektorskie czyli wszystkie możliwe kategorie o tą masę jaką można ciągnąć to pytałem tylko z ciekawości. Wysyłam też żonę teraz na B+E żebym nie był tylko jedynym kierowcą. Na co dzień zajmuję się transportem i mam do czynienia z viatollem cały czas. Jak się jeździ zawodowo (często) trasą z bramownicami to są koszta ale ja się przeleci raz czasem z przyczepką to są koszty znikome. Wszystko jest na stronie viatolla. Z tymi korkami to się zgodzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 No właśnie wychodzi brak uzupełnionego profilu, podania w pierwszym poście konkretnych danych, i wszyscy ciągną autora tematu za język, jakie masz prawko, jaki samochód itd. znowu pisanie o viatollu chociaż w tym przypadku autor tematu wie o tym bardzo dużo, i zamiast konkretów są posty o niczym. Wracając do tematu ja wypożyczył by taką przyczepkę (już o tym pisałem) i sam się przekonasz co i jak, bo jednemu się to podoba (jazda z dużą przyczepką) a drugiemu takie coś nie pasuje, kupisz taką wielką przyczepę a potem będzie że trudno wjechać na kemping czy ją ustawić. Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.