voice Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Witam szanowne grono kolegów. zakupiłem używany mover u naszych sąsiadów DE ( i tu chyba był błąd miał być sprawny ale...) więc tak po załączeniu pilotem słychać jak styczniki się załączają i po malej chwili zamiast trzymać puszczają i mover nie działa. Czy możecie mi pomóc gdzie to naprawić lub jak sprawdzić, pilot jest synchronizowany a mover się wyłącza. Nie mam żadnejgo schematu itp... dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Najlepiej to podjedź do jakiegoś kumatego elektryka samochodowego, ja bym od tego zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exen Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Witam szanowne grono kolegów. zakupiłem używany mover u naszych sąsiadów DE ( i tu chyba był błąd miał być sprawny ale...) więc tak po załączeniu pilotem słychać jak styczniki się załączają i po malej chwili zamiast trzymać puszczają i mover nie działa. Czy możecie mi pomóc gdzie to naprawić lub jak sprawdzić, pilot jest synchronizowany a mover się wyłącza. Nie mam żadnejgo schematu itp... dzięki za wszelkie sugestie. Do czego to podłączyłeś - do jakiego źródła zasilania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voice Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Do czego to podłączyłeś - do jakiego źródła zasilania? No do akumulatora żelowego 100 ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exen Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 No do akumulatora żelowego 100 ah ok. https://dealernew.truma.com/_anweisungen/Truma-Katalog/pdf_verzeichnis/60_000/60030_77600.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voice Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 ok. https://dealernew.truma.com/_anweisungen/Truma-Katalog/pdf_verzeichnis/60_000/60030_77600.pdf Exen instrukcje mam i wszystko jest podłaczone zgodnie z instrukcja. Instrukcji mi tutaj w tym nie pomoże, chyba, że ktoś ma schemat elektryczny tego sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Witam !Producenci napędów, a tym bardziej "Truma" nie udostępniają schematów ideowych elektroniki.Akurat ten typ centrali jest dosyć złożony, chociażby z uwagi na dwustronną komunikację oraz analizowanie obwodu silników. Piszesz, że masz wszystko podłączone zgodnie z instrukcją, a pilot był parowany.Mam nadzieję, że nie opisałeś zachowania się samej centralki, a sprawdzasz ją podczas pełnego podłączenia (silniki itd.).W przypadku tej centralki, silniki muszą być podłączone !Teraz dalej:1) musisz mieć całkowita pewność sprawności i naładowania akumulatora (musi prawidłowo zachowywać się pod obciążeniem)2) podobna sytuacja jest z bateriami (R03) pilota - muszą być całkowicie sprawne3) czy pilot po uruchomieniu zachowuje się dokładnie tak, jak opisano w instrukcji (sygnały świetlne i dźwiękowe) ?Cyt. z instr. "przesunąć przełącznik suwakowy pilota w pozycję „Włączony” I. W ten sposób zostaje włączony pilot, przez ok. 5 s miga zielona dioda LED oraz rozlega się sygnał dźwiękowy, po czym moduł sterowania jest gotowy do działania".Jeśli to wszystko jest OK, to odłącz dwa główne silniki od centrali i sprawdź poprawność działania napędów.W tym celu przyłącz po kolei każdy z napędów bezpośrednio do akumulatora (polaryzacja nie ma znaczenia). Sprawdzisz, czy dany silnik pracuje. Utrzymaj jego pracę przez ok. 30 sek. Zrób tak samo z kolejnym silnikiem.Jeśli któryś z silników lub nawet obydwa nie są sprawne, to centrala będzie się zachowywać właśnie w opisany przez Ciebie sposób. W przypadku tych silników, nie dochodzi raczej do ich usterek, a najczęstszą przyczyną braku ich pracy jest zawieszenie szczotek (np. ktoś mógł się mocno przykładać do mycia myjką ciśnieniową), ewentualnie zużycie szczotek.Wymiana szczotek jest banalna, jednak trzeba zdjąć obudowę napędu i najlepiej, gdy jest wymontowany.Jeśli silniki okażą się sprawne, przyłącz je ponownie do centrali.W centralce odłącz konektor z pinu "bezpieczeństwa". Załóż na "pin bezpieczeństwa" ok. 40 cm odcinek przewodu zakończony np. małym "krokodylkiem" zaciskowym, ale na tą chwilę nigdzie go nie przyłączaj.Załącz zasilanie centrali (podłącz do w 100% sprawnego i naładowanego akumulatora). W tym momencie powinieneś usłyszeć kilka po sobie następujących stuków (odgłosy włączanych na moment przekaźników) - centrala wykonuje test obwodów, trwa to kilka / kilkanaście sek. i w tym czasie nic nie robisz - czekasz.Po tym teście podłącz końcówkę przewodu (krokodylek) do wyprowadzenia w centrali, do którego jest doprowadzony "minus" z akumulatora (w tym momencie usłyszysz cyknięcie zwory przekaźnika).Teraz dopiero włącz zasilanie pilota (boczny suwak) i obserwuj, czy zachowuje się tak, jak opisuje instrukcja (mignięcia diody LED i piknięcia buzzera). Gdy pilot nawiąże komunikację z centralą, a centrala nie zasygnalizuje wykrytych błędów lub przeciążeń, to piknięcia ucichną i pilot jest gotowy do przyjęcia poleceń - wszystko powinno działać. Jeśli przez dwie minuty nie naciśniesz żadnego przycisku, pilot się automatycznie wyłączy (potrzebne będzie jego ponowne włączenie, aby działał). Nie musisz nawet dosuwać rolek do kół, aby sprawdzić działanie silników napędowych, wystarczy naciskać na pilocie odpowiednie przyciski, a rolki napędowe silnika / silników powinny się obracać. P.S.Kabelek z krokodylkiem zastępuje tymczasowo (w chwili sprawdzania) zabezpieczające podłączenie poprzez zewnętrzne gniazdo 13 pinowe przyczepy - tak dla pewności działania i wyeliminowania ewentualnej przerwy w tym obwodzie. Oczywiście później należy to połączenie przywrócić. Edytowane 10 Maja 2014 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voice Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Mam nadzieję, że nie opisałeś zachowania się samej centralki, a sprawdzasz ją podczas pełnego podłączenia (silniki itd.). W przypadku tej centralki, silniki muszą być podłączone ! Tak Kristofer silniki były podłączone wszystko tak jak w instrukcji, pilot był synchronizowany z centralką, Aku na 200% był naładowany i sprawny na pewno w 90%. Ale po wekendzie sprawdzę dokładnie to wszystko w/g twojego opisu, sprawdzę także silniki osobne bo nie sprawdzałem. Edytowane 10 Maja 2014 przez voice (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.