Skocz do zawartości

Mercedes-Benz E 320 T CDI + przyczepa 1700kg


wydra

Rekomendowane odpowiedzi

Wydra, dobrze że kombi, dobrze że automat, dobrze że Mercedes.

 

Z racji że Diesel ma większy moment nawet od V6 w benzynie, spodziewam się że z holowaniem nie będzie najmniejszego problemu. Kwestia stylu jazdy.

Mam również takie cacko, 3,2 co prawda Pb/LPG + ASB o podobnej mocy ale nigdy budki nie holował bo nie ma haka więc się nie wypowiem jak taki zestaw jeździ.

Za holownik u mnie robiło Mondeo 2.0 Pb/Lpg +ASB i jego 130KM jakoś radziło z 1300DMC

.

Dobrze radzą by hak był fabryczny, w tym pakiecie obligatoryjnie jest niewidoczne wyposażenie z tym związane, np większa/dodatkowa chłodnica dla ASB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holownik kupiony wczoraj.

Nasz nowy nabytek to E 320 , automat, 2006r. z 7 biegową skrzynią, 224 PS  :]

Niestety BEZ HAKA

Teraz trzeba zainwestować około 500 euro i założyć.

Wiem, że lepiej z hakiem ale niestety już nie mamy czasu na dalsze poszukiwania.

Edytowane przez wydra (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz nowy nabytek to E 320 , automat, 2006r. z 7 biegową skrzynią, 224 PS  :]

piękne i mocne auto. silnik brzmi rewelacyjnie. przebiegami się nie przejmuj. Mietki to naprawdę wytrzymałe samochody, gorzej z blachami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E klase W211 nie rdzewieją w przeciwieństwie do W210. Poza tym np. w sedanie klapa silnika,przednie nadkola oraz klapa bagażnika wykonane są z blachy aluminiowej.W kombi należy sprawdzić dokładnie tylną klapę bagażnika (blacha stalowa) w okolicach wycieraczki szyby .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W kombi należy sprawdzić dokładnie tylną klapę bagażnika (blacha stalowa) w okolicach wycieraczki szyby .

Jest jeden pęcherz obok wycieraczki ale będzie zrobiony. Jak by nie patrzeć samochód ma 8 lat, więc nie jest jak nowy. Coś mąż wspominał o wymianie chłodnicy na mocniejszą. 

Jest róznica w jeździe w porównaniu z C klasse. Z przyczepą na pewno też będzie lepiej.

Ważne,że "juz jest" a nie tak w zeszłym roku na ostatnią chwilę  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w sedanie klapa silnika,przednie nadkola oraz klapa bagażnika wykonane są z blachy aluminiowej.

Z blachy aluminiowej ? ... zapewniano nas że mamy ocynk

 

Jak by nie patrzeć samochód ma 8 lat, więc nie jest jak nowy.

 jeżeli MB jest garażowany, 8 lat to wiek niemowlęcy...

 

Ile ma śmignięte tak z ciekawości ?

post # 7 miało być poniżej 200000 km

Jak znajdziemy ten kemping < to zerknę ile jest z ciekaości...

Na pewno powiem Ci na ucho ...

 

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Do zobaczenia ... 43° 53' 10.04" 15° 31' 57.74" E

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...

Coś mąż wspominał o wymianie chłodnicy na mocniejszą. 

 

...

 

Nie wiem jak jest w CDI, ale miałem kiedyś Chryslera '05 (wówczas fuzja MB + Chrysler)

miał on chłodnicę skrzyni biegów fabrycznie założoną bo był to czteropęd.

Niekoniecznie o wydajność chodzi, lecz o to czy w ogóle ASB w CDI jest w wersji "pod chłodnicę"

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ired na 100% w W211 są aluminiowe.

 

WojtEwa  E klase W211(każdy z ASB) ma osobną chłodnicę dla automatycznej skrzyni biegów .Gabarytowo jest dosyć duża bo musi być wydajna. Przy dużych przyczepach MB zaleca tylko montaż mocniejszego wentylatora. Dla zestawu do 3500kg nie ma potrzeby takiego montażu.

Przy normalnej zgodnej z przepisami jeździe szybko zapominam ,że ciągnę przyczepę.ASB pracuje normalnie bez potrzeby ograniczania wysokości biegów np. do 3 lub 4. Należy tylko pilnować terminowej wg. ASSYST Plus wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w standardzie jest chłodnica ASB jak chyba we wszystkich CDI Myśle że nie musicie nic wymieniać U mnie dużo mniejszy motor a w 4t zestawie radził sobie świetnie nawet w upałach na południu europy czy w przeprawach przez góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jako wieeeeeeloletni posiadacz gwiazdy E270 cdi kombi w automacie, stwierdzam, ze malo jest lepszych holownikow.

 

Byla w : Niemcy - autostrady, Chorwacja, Rumunia, - gory i wielkie gory, Wegry, Slowacja, Czechy, Litwa, Lotwa - drogi rozne, Polska - prawie cala, przyczepa wielka i ciezka, tak na oko z 1500kg dmc, ale raczej wiecej bo zawsze jeszcze byly 3-4 rowery, ponton, deska do windsurfingu i zbieralem kamienie z roznych miejsc i one z nami jezdzily( wprawdzie nie byly duze...)

 

Spalanie - ok 8-9 l ropy, jak pod wiatr i na autostradzie to 10, oryginalna chlodnica oleju do asb, wszystkie maja, dobra rada - na lato a zwlaszcza na wyjazd z przyczepa, podloga pod skrzynia zostawala w garazu celem lepszego chlodzenia.

Nigdy sie nic nie popsulo...

 

E 320 jeszcze lepszy, choc pali troche wiecej..

 

Nastepny pewnie tez taki bedzie, choc rzedowych piatek juz chyba nie robia niestety...

 

Polecam.

J.

Edytowane przez jacek l (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.