Skocz do zawartości

Dziwne DMC i MW


COLLINS18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Sąsiad kupił cepkę HOBBY 420 94r taka jak moja. Zajrzałem do jego dowodu rej, a tam napotkałem MW 740 kg i DMC 740 kg + przegląd bezterminowy

Oryginalnie powinno być 750 MW i 1050 DMC.

Wie ktoś o co tu chodzi? 

Macie jakieś doświadczenie aby powrócić do oryginalnego DMC ? Czy lepiej zostawić MW 740 i DMC 740?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mnie osobiście nie ważono,ale widziałem jak ITD ściągało samochody z przyczepami kampingowymi do ważenia. W Austrii bardzo często są ważone przyczepy.Widziałem też taką akcję w niemczech.

Wszyscy tylko słyszą lub ich znajomego...........niech wypowie się ktoś kogo zważyli?Szczególnie w PL bym chciał to zobaczyć, bo podobno jednorożce też są tylko nikt ich nie widział.

Pozdro

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko słyszą lub ich znajomego...........niech wypowie się ktoś kogo zważyli?Szczególnie w PL bym chciał to zobaczyć, bo podobno jednorożce też są tylko nikt ich nie widział.

Pozdro

właśnie też czekam aż sie wypowie trafiony,bo słyszeć że znajomy,to niee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

 

Sąsiad kupił cepkę HOBBY 420 94r taka jak moja. Zajrzałem do jego dowodu rej, a tam napotkałem MW 740 kg i DMC 740 kg + przegląd bezterminowy

Oryginalnie powinno być 750 MW i 1050 DMC.

Wie ktoś o co tu chodzi? 

Macie jakieś doświadczenie aby powrócić do oryginalnego DMC ? Czy lepiej zostawić MW 740 i DMC 740?

 Pismo od producenta że takowy pojazd posiada takie masy a nie inne nie zaszkodzi .Albo udać się do WK zgłosić sytuacje i wziąć skierowanie na ustalenie parametrów pojazdu czyli DMC, MW, Dop. nacisk osi itp. Udasz się na OSKP i tam ustalą odpowiednie parametry . Liczy się to wszystko z wymianą DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz konsekwencji mandatopodobnych, możesz zostać poproszony o wypakowanie nadmiaru kilogramów lub zabranie przyczepy z miejsca kontroli na lawecie. Gdybyś uczestniczył w wypadku czy kolizji ubezpieczyciel to wykorzysta żeby się wymigać od kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży holownik, duża przyczepa (pow,3,5 t) więc musisz mieć viaboxa. ITD skupia się na sprawdzaniu takich zestawów. Brak viaboxa 3000 zł kary. Jak ważyliby, już to sprawdzą max nacisk na oś. Możesz nie przeładować przyczepy ale źle ją  załadować i masz przekroczony max nacisk na oś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Wczoraj byłem na przeglądzie zerowym mojej Hobby 420. Na tabliczce znamionowej są dwie wartości mas 1000kg i 1050kg. Diagnosta powiedział, że jedna to DMC, a druga to nacisk na oś. W niemieckim dowodzie rejestracyjnym wszędzie było 1000kg.W dowodzie czasowym mam wpisane DMC 1000 i MW 1000. Stwierdzono, że w przyczepach kempingowych MW i DMC to to samo, bo nie przewiduje się wozić przyczepami kempingowymi ładunków. 

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z panią naczelnik WK i po sprawdzeniu  brifu niemieckiego okazało się, że w pozycji G, gdzie powinna być wpisana wartość MW nic nie ma. diagnosta wpisał mi MW 1000 chyba z powietrza. Jadę z przyczepą na wagę, a później do tego diagnosty niech to zmienia. 

Pani w WK wstrzymała zamówienie mojego dowodu rej, żeby to wyprostować.

 

Dzięki za sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z panią naczelnik WK i po sprawdzeniu  brifu niemieckiego okazało się, że w pozycji G, gdzie powinna być wpisana wartość MW nic nie ma. diagnosta wpisał mi MW 1000 chyba z powietrza. Jadę z przyczepą na wagę, a później do tego diagnosty niech to zmienia. 

Pani w WK wstrzymała zamówienie mojego dowodu rej, żeby to wyprostować.

 

Dzięki za sugestię.

 

 No i nic nie załatwiłem. Zważyłem przyczepę - 790kg. Diagnosta nawet nie chciał słyszeć o zmianie MW ponieważ przyczepa kempingowa jest rejestrowana jako przyczepa kempingowa specjalna, a według naszego prawa żaden pojazd specjalny nie ma ładowności. Jeżeli wpiszę MW mniejsze niż DMC to wyniknie z tego ładowność i to już nie może być pojazd specjalny - nie da się zarejestrować. Potwierdza to pani naczelnik WK. Naczelnik WK i diagnosta powołują się na ten sam Dz.Ustaw.

 

Generalnie przy kontroli nikogo nie interesuje MW przyczepy tylko DMC. Przynajmniej po zważeniu wiem dla siebie, że mogę wrzucić do przyczepy około 200kg i nie przekroczę DMC.

Edytowane przez dyziak13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestruj tak i się nie przejmuj.

Jeżeli prawidłowo MW=790 kg i DMC=1000 kg to możesz zarejestrować to na MW=DMC=1000 kg. To nie ma znaczenia i nie przeszkadza w niczym.

U mnie w okolicy też diagności tak robią. Nie ma siły, aby im przetłumaczyć i twierdzą dokłądnie to samo co napisałeś wcześniej, że przyczepa kempingowa nie ma ładowności bo nie jest do przewozu ładunku. Ale to nie przeszkadza!

Wyobraź sobie, że ładujesz przyczepę i jedziesz na urlop, a po drodze masz ważenie. Póki nie przekroczyłeś 1000 kg na wadze to mieścisz się w DMC i jest ok. Nie ma żadnego znaczenia to, czy MW=790 kg w dowodzie czy MW=1000 kg. Odczyt z wagi porównywany jest do DMC.

 

Co innego gdy ktoś ma prawdziwe DMC=1000 kg, a wpisze sobie nielegalnie w dowód 750 kg (post powyżej na początku wątku). Tu problem będzie. Ale zrównanie MW w górę do DMC co prawda nie ma sensu, ale nie pociaga absolutnie żadnych konsekwencji.

 

Jeszcze dla porzadku w stosunku do wcześniejszych postów.

Za brak viatoll'a można ukarać, gdy masa zestawu w papierach przekracza 3,5 tony. Ale jeśli w papierach jest do 3,5 tony, zaś z wagi jest wiecej, to nie ma kary za brak viatoll, ale za przełądowanie. W uzasadnionych przypadkach przekrętu dodatkowo zabranie dowodu i odesłanie na przegląd w celu weryfikacji danych z dowodu. Ale nie 3000 zł kary za brak viatoll. 

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.