Skocz do zawartości

Dziwne DMC i MW


COLLINS18

Rekomendowane odpowiedzi

Dyziak 13 , bzdury i jeszcze raz bzdury , pojazd specjalny może mieć ładowność

§ 11.1.Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność, dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, dopuszczalny nacisk osi oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie: 1)danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta; 2)opinii właściwej jednostki badawczo-rozwojowej nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc. 2.Liczbę miejsc oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Dz.U.2005.116.974

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dyziak 13 , bzdury i jeszcze raz bzdury , pojazd specjalny może mieć ładowność

§ 11.1.Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność, dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, dopuszczalny nacisk osi oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie: 1)danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta; 2)opinii właściwej jednostki badawczo-rozwojowej nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc. 2.Liczbę miejsc oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Dz.U.2005.116.974

Pomijając ustawy i paragrafy dla mnie w tym co mówią w urzędzie i diagnosta nie ma w ogóle logiki. Mógłbym wziąć pod pachę te przepisy j jeździć od urzędu do diagnosty i z powrotem i udowadniać im, że nie mają racji. Tylko, czy jest sens "kopać się z koniem" - szkoda mojego czasu i energii o nerwach nie wspominając. Tak jak napisałem wcześniej i potwierdza to też inhalt  najważniejsze, że wiem ile waży przyczepa i mam jeszcze możliwość wrzucić parę kilo mieszcząc się w DMC.

Edytowane przez dyziak13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kempingową specjalną i mam 330kg ładowności. Czasem warto się kopać z koniem,żeby mieć porządek w papierach i spokój w czasie wakacji...a także przy odsprzedaży budki!

Jeżeli urzędnikom bałagan w papierach nie przeszkadza to mnie wcale. W momencie odsprzedaży jeśli potencjalny nabywca będzie chciał to mam wydruk z wagi ile waży przyczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyziak a może nie kop się z koniem, tylko pokonaj konia jego bronią.

Napisz pismo do pani naczelnik WK dlaczego nie chce rejestrować przyczepy specjalnej - kempingowej z prawidłowymi danymi.

Ja w obydwu dowodach rejestracyjnych mam prawidłową podaną pozycję G i F1.

Nie wiem dlaczego masz się godzić na wpisywane bzdury z powodu niedouczenia urzędników.

 

Podstawę prawną już masz - podał ci ją Karlik.

Według mnie warto mieć porządek, nie wiadomo co będzie za chwilę i czy za jakiś czas nie będziesz musiał robić dodatkowych badań i wymieniać dowodu na swój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam , że diagnosta ma obwiązek ustalenia masy własnej na podstawie przepisu :

 

 

Dz.U.227 załączmik 6: Cytat: § 1. Załącznik określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.

 

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu podstawowych parametrów pojazdu, powinno się zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Za inne postępowanie , takie jak opisałeś , diagnosta może stracić uprawnienia , tutaj masz wyrok sądu :

 

 

Wyrok WSA w Krakowie z 2013-01-24

 

Sentencja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Kutzner (spr.) Sędziowie WSA Bożenna Blitek WSA Janusz Kasprzycki Protokolant Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi R. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 31 lipca 2012r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnień diagnosty skargę oddala

Uzasadnienie

 

Samorządowe Kolegium Odwoławcze działając na podstawie :

 

- art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

 

- § 3 i § 5 załącznika Nr 6 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16

 

2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów praż wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U.

 

art. 138 § 1 pkt. 1 Kodeksu postępowania administracyjnego -

 

decyzją z dnia 31 lipca 2012 r. znak [...], utrzymało w mocy decyzję Starosty z dnia [...] 2011r. Nr [...] orzekającą o cofnięciu skarżącemu R. S. uprawnienia

 

Powyższe decyzje zostały wydane w następującym stanie faktycznym i prawnym ustalonym przez organy :

 

Starosta przeprowadził kontrolę na Stacji Kontroli Pojazdów [...] przedsiębiorców: Z. B., T. B., wspólnicy spółki cywilnej "A". Kontrola ta była przeprowadzona w związku z wnioskiem Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 29 kwietnia 2011 r. znak [...] w sprawie wszczęcia postępowania w trybie art. 83b ust. 1 ww. ustawy Prawo o ruchu drogowym , w stosunku do właściwego przedsiębiorcy prowadzącego stację kontroli pojazdów i uprawnionego diagnosty, wydającego zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w którym błędnie określono masę własną pojazdu marki Mercedes-Benz 312 2.9D o numerze rejestracyjnym ....

 

 

Całość

 

http://www.naszawokanda.pl/orzeczenie/pazjk/wsa,III-SA-Kr-1384-12/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie jakieś cyrki. Ja na tabliczce mam MW=900 kg i DMC=900 kg

A w dowodzie po pierwszym przeglądzie mam MW=900 kg a DMC=1350 kg!!!

I pytanie skąd pan diagnosta sobie wziął te 1350 kg w Hobby 400T Prestige z 1985 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie jakieś cyrki. Ja na tabliczce mam MW=900 kg i DMC=900 kg

A w dowodzie po pierwszym przeglądzie mam MW=900 kg a DMC=1350 kg!!!

I pytanie skąd pan diagnosta sobie wziął te 1350 kg w Hobby 400T Prestige z 1985 roku?

 

DSC00587.JPG

Piotrek taką masz tabliczkę ?

tam jest "DMC" i nacisk na hak, ani słowa o masie własnej, przynajmniej tak podpowiada wujek googiel

i u mnie się zgadza, w obu polach mam 1000kg, a to się równa DMC z DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad ja mam inną. Jutro zrobię zdjęcie to podeślę. Natomiast z Twojej tabelki jaką mi przesłałeś wynika że jest jak wcześniej mówiłeś. DMC powinno być 900 kg a MW - 700 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC00587.JPG

Piotrek taką masz tabliczkę ?

tam jest "DMC" i nacisk na hak, ani słowa o masie własnej, przynajmniej tak podpowiada wujek googiel

i u mnie się zgadza, w obu polach mam 1000kg, a to się równa DMC z DR

Ja mam właśnie taką tabliczkę Hobby 10D 420 z 1990r. W pozycji pod nr vin mam 1000kg, a w pozycji poniżej tej kreski mam1050kg.

Edytowane przez dyziak13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem. Chodzi mi mianowicie o coś innego. Kiedyś już były na forum różne rozmowy o DMC przyczepy.

Jedni chcieli obniżać żeby pasowały do holownika inni zaś chcieli podnosić żeby mieć spokój w czasie kontroli z wagą załadowanej przyczepy. Masę łażenia, szukania, homologacje, sracje i i tak mało komu się to udało albo wcale. Bo się nie da, bo producent, bo trzeba mieć zmiany konstrukcyjne bo inne pierdoły.

A tu nagle mam na tabliczce DMC 900 kg

W Niemieckim dokumencie i na tłumaczeniu F1 900kg, F2 900kg a diagnosta i urząd wbijają MW 900kg a DMC 1350kg

chodzi  o to skąd i jak oni te 1350kg wzięli? No chyba jest jakiś wzór prawdopodobieństwa ile wody weszło w ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie taką tabliczkę Hobby 10D 420 z 1990r. W pozycji pod nr vin mam 1000kg, a w pozycji poniżej tej kreski mam1050kg.

 

w mojej 430 z 90r. jest w obu pozycjach 1000kg

Twoja ma może opcję podniesienia dmc do 1050kg bo w tym roczniku były wersje z dmc 1000kg i 1050kg

gdybyś uzyskał papier od producenta to jest szansa na podniesienie dmc do 1050kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu bzdura pogania bzdurę , 1000 to DMC , 1050 to max. dop. nacisk osi , nie ma żadnej podstawy by podnosić DMC do tej wartości

w mojej 430 z 90r. jest w obu pozycjach 1000kg

Twoja ma może opcję podniesienia dmc do 1050kg bo w tym roczniku były wersje z dmc 1000kg i 1050kg

gdybyś uzyskał papier od producenta to jest szansa na podniesienie dmc do 1050kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.