Skocz do zawartości

Czy 114 koni poradzi do Chorwacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku lat marzymy z żona o Chorwacji ale z drugiej strony zastanawiam się czy mój holownik podoła wyzwaniu.

Otóż xsara picasso benzyna z LPG 1.8 16V, 114 KM (niektóre źródła podają 117KM) + przyczepa KIP 795 kg (1100DMC).

Na pokładzie 4 czyli 2 + 2 (1 i 5 lat).

Poczytałem forum, wybrałem drogi jakie polecacie, by nie były zbyt pagórkowate. Ale nadal pozostaje w nas niepewność. 

Oczywiście można jechać na 2-3 biegu pod górę ale przy 1500km do pokonania to nie jest zbyt komfortowa podróż.

Podpowiedzcie, czy ktoś z Was jeździł do CRO podobnym zestawem i czy nie porywamy się z przysłowiową motyką na słońce.

Bo żeby te 114 KM były zasilane ropą to wiadomo, moment jest gdzie indziej i zupełnie inaczej wygląda podróżowanie. Tu max moment obrotowy jest dość wysoko i trzeba autko trzymać na dość wysokich obrotach by parło do przodu jak trzeba. Zastanawiam się więc czy nie będzie się grzało i w pewnym momencie nie puści na uszczelkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

no na pewno kilka koni już poszło z dymem. Ale LPG zamontowałem osobiście po zakupie auta 3 lata temu do tej pory na benz. śmigał.

OK dziękuję z podpowiedź. Uspokoiliście mnie trochę.

A że jazda bez szaleństw to się wie. I tak planujemy tydzień podróży (obie strony) i tydzień na miejscu. Tak wiec jazda spokojna i z wieloma przystankami - córa to głodomór - jak co 3 godziny nie damy jej jeść to rozniesie nam auto. Plan jest taki by dziennie przejechać max 400-500 km. Najgorzej będzie przez Polskę - bo do granicy jakieś 650km, a po drodze Warszawa przez którą wiadomo jak się jedzie.

 

Ale mogę planować :) Jeszcze tylko muszę przestudiować temat o ubezpieczeniach :) i w drogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne jedziecie na północ Chorwacji,

gór tam wielkich nie ma, a po drodze dwie - trzy większe na autostradzie w Austrii i Słowenii i  po bólu :)

sprawdź auto solidnie przed podróżą i polecam ubezpieczenie starter 24 (partner ADAC) za 180pln rocznie kupujesz sobie święty spokój, ża ściagną cie z autostraday za free do najbliższego serwisu lub postarają się wcześniej auto usprawnić na drodze.

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jechać przez Węgry, tam jest płasko, wtedy pagórki w Austrii ominiesz. Co do Słowenii, to atakuj w nocy, lub bardzo rano- raz że chłodniej dla holownika, dwa, że mniej stresu zafundujesz dla siebie i innych. Co do wyjazdu, to nawet bym się nie zastanawiał, tylko jechał. Tomii swojego czasu był Astrą w gazie w Cro i z powodzeniem dał radę, ale niech się ewentualnie wypowie jak ta podróż wyglądała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 a po drodze Warszawa przez którą wiadomo jak się jedzie.

 

 

stef, ale dlaczego przez Warszawę ? dalej chcesz przez Czechy i Austrię, ?

znacznie przyjemniej jest przez ścianę wschodnią Polski (Lublin, Rzeszów) do Barwinka a potem Słowacja i Węgry (zupełnie płasko)

profil wysokościowy trasy możesz zobaczyć tutaj: http://iggy.mypage.pl/index.php

 

post-5201-0-49575800-1396078417_thumb.jpgpost-5201-0-81329400-1396078418_thumb.jpg

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat marzymy z żona o Chorwacji ale z drugiej strony zastanawiam się czy mój holownik podoła wyzwaniu.

Otóż xsara picasso benzyna z LPG 1.8 16V, 114 KM (niektóre źródła podają 117KM) + przyczepa KIP 795 kg (1100DMC).

Na pokładzie 4 czyli 2 + 2 (1 i 5 lat).

Poczytałem forum, wybrałem drogi jakie polecacie, by nie były zbyt pagórkowate. Ale nadal pozostaje w nas niepewność.

 

@stef

Na pewno dasz radę...

Nasz znajomy=kolega kilka razy był z nami w HR, paliwo LPG.

Dlatego dobrze wiemy jak i gdzie tankować  na trasie LPG.

Ponieważ on miał zasięg autem+przyczepa na LPG ~300km,

dlatego taki podział tankowana przygotowałem ... na mapie.

Przewijaj panel obok mapy znajdziesz poszczególne odległości, iędzy punktami.

 

Zapoznaj się z całą trasą oraz stacjami LPG + noclegi < zapraszamy, przybliż każdy punkt...

 

< LPG + nocleg + Auchan posiłek, dostęp do sanitariatów

< LPG

< nasza ulubiona noclegownia, jest tu mały plac zabaw + dostęp do sanitariatów

E  < LPG

F  < LPG, jest kilka stacji wcześniej ale tu jest najlepszy dojazd

 

Jak podasz dokąd jedziecie = miejsce docelowe w HR, dodam stosowne info...

 

Pozdrawiamy,

Ir &n Ed

PS

Zaczynaliśmy od Jugosławii, odkąd jest Chorwacja pielgrzymujemy każdego roku.

Pod koniec czerwca jedziemy wygrzewać nasze kosteczki, minimum na 1 miesiąc.

... niżej nasza noclegownia punkt D na mapie.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku miałem zasięgu 200km na gazie w poprzednim aucie i spokojnie ogarnąłem tankowanie gazem... Tylko jadąc przez Węgry trzeba pamiętać, że tam gaz sporo droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu ciągnąłem Nubirą (116KM), co prawda, tylko lekką N126 (choć zapakowaną maksymalnie, pewnie łącznie ze 650kg), bez najmniejszego problemu. Zadziwiająco dobrze się sprawowała. Było to jeszcze w okresie wielokilometrowych korków przed wówczas jednonitkowymi Malą Kapelą i Sv. Rokiem. I ja powolutku na jedyneczce pyr, pyr, a na poboczu nie jeden "merol' lub inna zagotowana "beemka" z podniesiona maską sobie stały. Zasadniczo na LPG. Jeśli właśnie nie wypalają Ci się zawory na czwartym cylindrze, to powinieneś dojechać...i wrócić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuję za takie zainteresowanie tematem.

 

Co do trasy to właśnie zastanawialiśmy się czy ściana wschodnia czy lecieć przez Bielsko Białą - mamy tam bardzo dobrego kumpla u którego zawsze drzwi mamy otwarte i jeden nocleg by się ogarnęło. Ale własnie jazda przez Lublin to fakt że mi bardziej odpowiada - jak pisałem - forum przestudiowałem w tych tematach szczegółowo :) Jednak bardzo dziękuję za wasze mapy - bardzo nam ułatwiają planowanie.

 

a co do ubezpieczenia to też będę decydował się na ADAC - oczywiście po przeczytaniu odpowiednich tematów na forum :)

 

i autko: autko jest z 2000 roku ale ma oryginalny przebieg i kupione od pierwszego właściciela z Belgii. Zamontowałem do niego gaz jakieś 60 tyś km temu - tyle autko przejechało u mnie przez niecałe 3 lata i odpukać sprawuje się myślę dobrze jak na auto za 7 tyś zł. Zeszłym roku zrobiłem sprzęgło i chłodnice wody z przepłukaniem instalacji, w tym roku jak pisałem zaniedbałem autko i zamarzła mi odma - ten model tak ma. Więc po wystrzeleniu oleju przez bagnet sprawdziłem silnik dokładnie, łącznie z ustawieniem od nowa rozrządu, sprawdzeniem luzów zaworowych i ciśnienia oleju. Czy się wypalają zawory na 4 cylindrze - tego nie wiem, trudno mi stwierdzić ale po 60 tyś km na LPG i przy sekwencji która załącza gaz dopiero przy 55st. C to raczej jeszcze czas na wypalanie.

Bardziej niż mnie - uspokoiliście moją Żonę - bo ona już się zastanawiała nad wymianą auta - a to bardzo dobra oznaka i trzeba dzieło kontynuować, ale przyznam że wolę jechać autem które znam, niż zakupić samochód nawet za dużo większą kasę i się zastanawiać czy rozrząd zrobiony, czy nikt nie kombinował przy sprzęgle dwumasowym itd. To autko przynajmniej znam i wiem do czego jest zdolne.

Dwa lata temu po zakupieniu auta tez chcieliśmy jechać do Chorwacji. ale stwierdziliśmy - 1500km i 1500 s powrotem - daleko. Więc pojechaliśmy do Estonii. Po powrocie okazało się że zrobiliśmy ponad 3000 km :)

 

Jeszcze raz Wam dziękuję za pomoc i zastanawiamy się poważnie nad trasą proponowaną przez JINX_Sanok.

 

A planujemy pobyt w Park Umag. Chodzi nam przede wszystkim o odpoczynek i o dzieci. Co prawda uwielbiamy zwiedzać ale z rocznym bobasem to raczej może wycieczka do Venecji nam wystarczy. Zastanawiamy się tylko czy warto rezerwować parcelę. Termin planowany to początek lipca. A jeśli rezerwować to czy przez jakieś biuro typu Vacansolei czy przez ich stronę www.

Ale był pomysł jeszcze stacjonować w mieście Nin w Lagunie - czytaliśmy tu na forum fajny opis podróży z dzieckiem własnie do Nin. Taniej ale za to bez basenu. a nasz 5 latek uwielbia basen. Z drugiej strony w Ninie jest piaszczysta plaża a przy tej temp. wody to nie wiem czy zatłoczony basen potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi nam przede wszystkim o odpoczynek i o dzieci. Co prawda uwielbiamy zwiedzać ale z rocznym bobasem to raczej może wycieczka do Venecji nam wystarczy. Zastanawiamy się tylko czy warto rezerwować parcelę. Termin planowany to początek lipca.

A jeśli rezerwować to czy przez jakieś biuro typu Vacansolei czy przez ich stronę www.  < NIE !

 

...piaszczysta plaża a przy tej temp. wody to nie wiem czy zatłoczony basen potrzebny.

@stef

Ośmielam się odradzić czołganie się ścianą wschodnią, zapomnij o tym.

Jedziecie z małymi dziećmi ...

Obiecana dokładka  trasy  F - G  < gotowiec, tu nie ma nad czym myśleć

 

Punkt G  kemping Medulin, bardzo polecam z małymi dziećmi.

Byliśmy tu wielokrotnie, tu jest basen + piaszczysta plaża.

Do Puli masz tylko  ~9 km, gdyby coś się działo z maluszkiem !

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Nasza Chorwacja ustawiłem na kemping  Medulin <  zapraszamy, zachęcamy i polecamy

Cierpliwie c z e k a j na pełne wczytanie (Medulin), jak oddalisz będzie więcej...

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 2012 roku przejechałem swoim zestawem trasę do Chorwacji:

W-wa - B-Biała - Zwardoń - Cadca - Bratislava - Balaton Furdo (Węgry) - StariGrad (niedaleko Zadaru - zjazd z A1 "Maslenica") - Basko Polje (A1 na odcinku Maslenica - Sestanovac dalej do Baska Voda)

Droga powrotna 

Basko Polje - A1 Sestanovac - Maslenica - Jadranką do Selce (obok Crkvenicy) - dojazd "501" do A6 "Ostrovica" - autostradami do BalatonSzemes - autostradami przez Bratysławę - Cadcę - Cieszyn... - B.Biała - Łódź - W-wa

 

Najgorzej było podjechać z Baska Voda do Sestanovac oraz podjechać drogą '501' z Crkvenicy do A6 (węzeł Ostrovica) - na dwójce ale daliśmy radę...

 

Zestaw Xsara Picasso 1.6HDI 92KM podkręcone do 115KM (260Nm)  +  KNAUS Sudwind 485M (DMC 1300kg).... Srednie spalanie z całej trasy wyszło 9l/100km. Na autostradach starałem się utrzymywać 90-100km/h i polowałem na TIRy... Jazda na tempomacie za takim parowozem znacząco ograniczała chwilowe spalanie...

Na pokładzie 2+1 (czterolatek). Wyjazd na przełomie czerwca i lipca - trafiliśmy na duże upały (wtedy w Polsce było +35) 

W Baska Voda o godz. 16 było +39stC a o godz. 24 spadało do +29stC) Max temperaturę Xsara pokazała na granicy HR-HU i było to +41stC... Klima na maxa i było ciężko... 

 

 

post-1631-0-52762900-1359062521_thumb.jpg

post-1631-0-91649800-1396117276_thumb.jpg

Edytowane przez bertosz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.