Skocz do zawartości

cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i Koleżanki specjaliści, pytanie z natury: co to jest? :hmm:

 

Zabudowane to urządzenie jest w przyczepie, na pewno obniża napięcie z 230v na 12v, ale czy przy okazji może doładowywać akumulator? Niestety w owej przyczepie w ogóle nie było aku i bez prądu sieciowego jest co najmniej ciemno  :]

 

dziękuje za wszelkie pomocne uwagi

post-3236-0-54364600-1395908195_thumb.jpg

Edytowane przez cichy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki mini energo blok, zintegrowane w jednej obudowie zabezpieczenie 230V i trafo 12V. Gdybyś zrobił lepszą fotkę wyjść po prawej stronie to może coś więcej da się ustalić. Widać tam wolne piny i być może spokojnie dało by się tam podpiąć aku które będzie zasilać przyczepę gdy nie będzie podłączona do sieci 230V a w momencie podania tego zasilania aku będzie doładowywany poprzez trafo które także będzie jednocześnie zasilać przyczepę 12V.

Edytowane przez Kotii (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby nonsensem konstruować taki zasilacz, z możliwością podpinania aku ale bez jego doładowywania. 

Najprawdopodobniej aku będzie doładowywany. Nie jest to klasyczny prostownik garażowy, lecz urządzenie które zasila oświetlenie, pompkę itp, a wolnymi mocami przerobowymi ładuje aku. 

Ważne jest wykonać pomiary napięć czy nie ma odchyłek - są bardzo istotne dla akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to jak mój prostownik z tabberta - dometic mk 140 - lub 120. Generalnie aku tym nie naładujesz, a nawet nie wiem czy mu nie zaszkodzisz ciągłym napięciem rzędu 12V.

 

Ja zrobiłem to tak - w miejsce tej ładowarki zamontowałem puszkę hermetyczną na bezpieczniki - taką jak w domu na sztuk chyba 11 (skrzynka niewiele większa) - po lewej stronie masz kable 230V, które zabezpieczasz 2 bezpiecznikami takimi jak miałeś czyli chyba B10. 

 

po prawej stronie puszki masz instalacje 12V - też zabezpieczyłem dwoma bezpiecznikami ( ja użyłem B10 - ale jest to za mało dla mojej instalacji i po 1 wyjeździe zmienię na B16 - bo lodówka na 12V wywala mi ten bezpiecznik bo potrzebuje 14A)

 

Bardzo mało masz wyprowadzonych przewodów, co sugeruje, że masz oświetlenie w przyczepie na 230V w całości, a te wyjścia 12V służą pewnie do oświetlenia lodówki i pompki wody. Bardzo możliwe, że masz tam jeszcze przyłącze 12V z auta - sprawdź to miernikiem.

 

Ja akumulator podłączyłem do tej skrzynki przed bezpiecznikiem 12V, zasilanie z auta zabezpieczyłem kolejnym bezpiecznikiem. Akumulator ma nowy automatyczny prostownik 12A podpięty tuż przy nim. Akumulator ma tuż przy klemach bezpiecznik.

 

P.S Mój prostownik jakby ktoś potrzebował opcję bez ładowania akumulatora jest do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Potwierdzam to, co napisał Kol. maarec, jak i Kol. GregorY (post #4)

Zasilacz omawiany wielokrotnie i w kilku tematach na naszym forum (produkowany w kilku wersjach i różnie firmowany).

Jest to zespolony zasilacz 12 V z zabezpieczeniem dla sieci 230 V. Istnieje możliwość podpięcia accu i jego automatyczne odłączenie w chwili przyłączenia przyczepy do sieci 230 V. Brak jakichkolwiek możliwości doładowywania accu. Bardzo prosta konstrukcja, "elektronika" okrojona do minimum. Z tego, co pamiętam, to nawet prostownik jest chyba tylko jednopołówkowy.

Pierwotnym zamiarem producenta nie była opcja przyłączania akumulatora do określonych zacisków zasilacza, a jedynie zasilania 12 V z samochodu.

Gdyby ktoś nie odłączył wtyczki z gniazda na haku holowniczym, to w chwili podpięcia przyczepy pod 230 V, obwód zasilania z samochodu zostałby automatycznie odłączony. Oczywiście można w to miejsce podłączyć accu zabudowany w przyczepie, ale należy dodatkowo zadbać o jego ładowanie (np. omawiana na forum ładowarka automatyczna z Lidla lub jakiś inny odpowiednik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer napisał już prawie wszystko. Ja pragnę dodać tylko jedno zdanie: Trzeba uważać (mierzyć) V wychodzące z tych urządzeń ponieważ nie zawsze jest to całkowicie prąd stały. Na skutek czego diody LED zamontowane na taśmach mogą mrugać, a także uszkodzić jej sterowniki RGB. I to co napisał Krzysiek przypomnę jeszcze raz: producent nie brał pod uwagę ładowania akumulatora a jedynie automatyczne przepięcie zasilania z samochodowego akumulatora do momentu podłączenia przyczepy pod 230V.

 

maarec w tym konkretnym przypadku jest tylko jeden obwód. Sądzę że zasila pompkę wody i może ze dwa światełka na 12V, reszta jest na 230. Dlatego jest tych obwodów tak mało  :hmm:  :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie racje  :]

 

Wczoraj przyglądnąłem się temu urządzeniu jeszcze zamontowanemu.

Obwodów 12v nie jest mało, ten jeden widoczny po prawej stronie jest poprowadzony do zbiorowego stycznika, który jest zaraz za piecem i tam już jest rozdzielany na wiele obwodów (wszystko w przyczepie jest na 12V), no i oczywiście są rozprowadzone po przyczepie gniazda 230V. Spróbowałem wczoraj podłączyć aku do wejścia 12V w tym transformatorze i po odłączeniu z sieci automatycznie się przełączył na zasilanie z aku, szkoda tylko, że nie można go tym doładować.

 

dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie racje  :]

 

Wczoraj przyglądnąłem się temu urządzeniu jeszcze zamontowanemu.

Obwodów 12v nie jest mało, ten jeden widoczny po prawej stronie jest poprowadzony do zbiorowego stycznika, który jest zaraz za piecem i tam już jest rozdzielany na wiele obwodów (wszystko w przyczepie jest na 12V), no i oczywiście są rozprowadzone po przyczepie gniazda 230V. Spróbowałem wczoraj podłączyć aku do wejścia 12V w tym transformatorze i po odłączeniu z sieci automatycznie się przełączył na zasilanie z aku, szkoda tylko, że nie można go tym doładować.

 

dziękuje za pomoc

 

odnośnie tych obwodów 12V - jeżeli podłączałbyś ten akumulator i będzie możliwość to osobiście puściłbym grubszy kabel między prostownikiem a stycznikiem. Niby obciążeń tam dużych nie masz - bo licząc jednocześnie 10 halogenów, pompkę wody i ewentualnie nadmuch do pieca to itak 200W tam nie osiągniesz. Pytanie jakie przeróbki przyjdą Ci do głowy w przyszłości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy urządzenie ze zdjęcia to to samo ?

 

Nie, to nie to samo, ale sam zasilacz, który również jest bardzo prosty.

Po podł. przyczepy do sieci 230 V, daje na wyjściu ok. 13 V / 12 A DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Włączając się do dyskusji mam pytanie a mianowicie po podlaczeniu TV na 12V do instalacji w przyczepie, są zakłocenia w foni, jakies takie brzeczenie.

Jak energoblok jest wylaczony i zasilanie leci z aku to tego nie ma.

Założyłem fitlr przeciwzakloceniowy i nie pomoglo :oslabiony:  i co ja mam teraz biedny zrobic :hmm: 

Edytowane przez Bartekzg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie w przyczepie(12V) wprowadza te zakłócenia ponieważ na wyjściu prostownika nie ma filtra wygładzającego, filtr przecizakłóceniowy nic w tym przypadku nie da on jest na wyższe częstotliwości. trzeba zastosować na wyjściu prostownika kondensator elektrolityczny 2000 mikrofarafów tylko musisz się się liczyć z tym, że podłączenie kondensatora spowoduje podniesienie napięcia wyjściowego z prostownika może ale nie musi to skutkować uszkodzeniem pompek i częstszy przepalaniem żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.