Skocz do zawartości

Blokujące sie hamulce podczas jazdy do tyłu


kris_tychy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Maras, ale to jest automatyczna korekcja luzów szczęk wobec bębna. Dawniej stosowało się okresowe kontrole i regulacje na cylinderkach/rozpychaczach

To nie jest "zluzowywacz" hamulców w chwili nacisku na suwadło bo jazdą do przodu podczas bezwładności budki nie uruchamiane byłyby hamulce.

Przyczyna tkwi w suwadle i mechanizmie uruchamiania hamulców.

Wojtek , Knott nie ma automatycznej regulaacji szczęk jest manualna ,sam regulujesz położenie szczęk taką śrubą ,która jest na tarczy kotwicznej 

 

post-208-0-15456500-1395814764.jpg

 

Automat cofania ma za zadanie poluzować szczeki gdy jedziemy do tyłu mimo naciągnietych linek  a nie do przodu tak jak napisałeś.

 

Autor wyraznie napisał ,że przy cofaniu blokują mu koła .

 

Tom3653 , zalinkowany automat cofania wystepuje w osi AL-KO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek , Knott nie ma automatycznej regulaacji szczęk jest manualna ,sam regulujesz położenie szczęk taką śrubą ,która jest na tarczy kotwicznej 

 

attachicon.gifaaa.jpg

 

Automat cofania ma za zadanie poluzować szczeki gdy jedziemy do tyłu mimo naciągnietych linek  a nie do przodu tak jak napisałeś.

 

Autor wyraznie napisał ,że przy cofaniu blokują mu koła .

 

Tom3653 , zalinkowany automat cofania wystepuje w osi AL-KO

Maras, jeśli tak faktycznie jest to zwracam honor. 

Dla mnie jednak jest to paradoksalny mechanizm - wbrew logice i fizyce, ale nie jestem A / O  i wiedzy pełnej też nie posiadam.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy podczas jazdy do tylu najazd powinien się sciskac a automat w cszczece luzowac hamulce czy też najazd nie powinien wcisnąć sie

Suwadło normalnie cofa się całe do głowicy zaczepu. Automat luzuje szczęki. Mały opór zawsze zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak automat luzowania szczęk działa tylko w jedna stronę wg mojej obserwacji przynajmniej

A koła blokowały się dlatego bo szczeki były zle założone tzn automat był na dole a powinien być na górze wiec wykonałem korektę na wszystkich czterech kolach o 180 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris_tychy , nawet nie pomyślałem o tym ,że mogłeś założyć szczęki odwrotnie. Na szczękach a dokładnie na automacie cofania masz strzałke ---> oraz napis : FORWARD / DRUM ROT    ale mogłeś nie zauważyć. W przyczepie masz dwie osie i przy kolejnym majstrowaniu zdejmij dwa bębny .W jedej osi wymieniasz klamoty a drugą oś masz do lukania jak to wszystko powinno być pozakładane.

Teraz tylko wyreguluj hamulce bo jak zrobisz to niedokładnie to  w krótkim czasie masz duże prawdopodobieństwo uszkodzenia amortyaztora w urządzeniu najazdowym.  Łożyska masz kompaktowe czy jeszcze stożkowe ?. 

 

Maras, jeśli tak faktycznie jest to zwracam honor. 

Dla mnie jednak jest to paradoksalny mechanizm - wbrew logice i fizyce, ale nie jestem A / O  i wiedzy pełnej też nie posiadam.

 

Wojtek ,  jest wsio OK. Tak jak napisałeś nikt nie jest A & O i ma prawo do pomyłki .Lubię rozmawiać właśnie w taki sposób :yes:

  

Sam kiedyś rozmawiając  z Krzyśkiem o nakrętkach, zwróciłem mu uwagę na ich nazwę po czym okazało się ,że producent właśnie takiej nazwy używa . I też potrafiłem odszczekać  i przeprosić  za moje 'wypociny"  .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka wynikła z tego że wszystko było zdemontowane na oby dwu osiach i nie było na czym się wzorować a było to rozbierane dosyć dawno i niestety nie pamiętałem wszystkiego, a ze z mechaniką jestem na ty to tak łatwo się nie poddaje.

A szczaleczka w która stronę ma być skierowana ?

Wstępnie hamulce wyregolowane luz na szczękach skasowany lecz tylna os reaguje szybciej niż przednia .

I może ktoś podpowie coś na temat regulacji hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy podczas jazdy do tylu najazd powinien się sciskac a automat w cszczece luzowac hamulce czy też najazd nie powinien wcisnąć sie

Ostatnio miałem Adrię (sprzedałem)

Miała ona przy zaczepie taki pręt/sworzeń/blokadę/ect.

Przed cofaniem kierowca wysiada, blokuje go w odpowiedniej pozycji - przez co suwadło się nie da wcisnąć, tym samym można swobodnie cofać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris_tychy , strzałeczka pokazuje kierunek obrotu bębna hamulcowego podczas  jazdy do przodu.

 

Tu masz nt. regulacji  - 96 str. :  http://www.knott.pl/katalogipdf/katalog_knott.pdf


Ostatnio miałem Adrię (sprzedałem)

Miała ona przy zaczepie taki pręt/sworzeń/blokadę/ect.

Przed cofaniem kierowca wysiada, blokuje go w odpowiedniej pozycji - przez co suwadło się nie da wcisnąć, tym samym można swobodnie cofać.

 

Wojtek  , takie rozwiązania były w starszych przyczepach ,tak też miałem w Knausie . Blokada była stosowana dlatego ,że układ hamulcowy nie posiadał automatów cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek  , takie rozwiązania były w starszych przyczepach ,tak też miałem w Knausie . Blokada była stosowana dlatego ,że układ hamulcowy nie posiadał automatów cofania.

 

Warto wspomnieć, że oryginalne blokady odpadały (zwalniały się) w momencie ruszenia do przodu - to tak na wszelki wypadek jak by ktoś coś kombinował albo miał nakombinowane w starszych przyczepach.

Po wymianie zaczepu w przyczepce ojca na AKS 3004 musiałem wymyślić co zrobić, żeby tej blokady dalej dało się bezpiecznie używać, czyli żeby nie było możliwości ruszenia w drogę z zablokowanymi hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka wynikła z tego że wszystko było zdemontowane na oby dwu osiach i nie było na czym się wzorować a było to rozbierane dosyć dawno i niestety nie pamiętałem wszystkiego, a ze z mechaniką jestem na ty to tak łatwo się nie poddaje.

 

I może ktoś podpowie coś na temat regulacji hamulcu.

 

A wystarczy pstryknąć fotkę przed demontażem i problemu nie ma.

 

Odnośnie regulacji - najlepiej podnieść całą przyczepę ( kobyłki pod osie ) i jedna osoba kręci kołem, a druga wciska suwadło. Ustawiasz moment rozpoczęcia

hamowania we wszystkich kołach w jednym położeniu suwadła i powinno być ok. Jak masz problem z podniesieniem całej to kombinacja lewa prawa strona przód tył itp. Na suwadle można zawsze też zmierzyć długość przy której rozpoczyna się hamowanie itp.

Powodzenia  :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A u mnie są takie problemy, no chyba że tak ma być to mnie poprawcie.

1. Podczas jazdy do przodu i hamowania słyszę stuknięcie tak jakby suwadło dojechało do końca. Wg mnie hamulce hamują dobrze, tylko zastanawiam się czy to stuknięcie ma być. 

2. Podczas jazdy do tyłu wszystko jest ok. Problem zaczyna się jak się zatrzymam i chcę ruszyć do przodu delikatnie, hamulce wtedy są jakby zablokowane i ciężko mi ruszyć, jeśli już ruszę to słychać jak coś tam jeszcze szoruje (hamuje). Jeśli ruszę dość "agresywnie" hamulce się odblokowują i wtedy jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.