Skocz do zawartości

Fendt 410 forumowicza?


marcellos

Rekomendowane odpowiedzi

Knaus jest przerysowany od tylnej ściany do drzwi. Sprzedaje do gość mało wiarygodny. Kupowałem u niego zbiornik na szarą wodę, zaproponował że jeśli potrzebuje coś jeszcze to może z jakiejś budy dopasować. Generalnie prawie każda miała jakieś przygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam koledzy

Ale zawrzało :)

nr 46 na budce to Valentino Rossi z Moto GP 9 krotny mistrz świata.Dla wtajemniczonych :)

Kaseta jest opróżniana z zewnątrz na zdjęciu stare  foto

Większość Saphirów wychodziło bez toalety

Teraz jest zamontowana także nie trzeba się kłaść pod spód

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za miłe słowa na temat budki 

Pozdro 46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy mam pytanie:

 

Masa własna to 930kg DMC 1100.

 

Doliczając przedsionek, ogrzewacz wody, butle gazowe i troche wody to wychodzi ze juz piwa w lodówce nie mozna przewiezc.

 

Czy fendt jakos inaczej liczy mase wlasna lub podaje z 'zapasem'?

Budka mająca 4.1m w srodku wazy 930kg?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Doliczając przedsionek, ogrzewacz wody, butle gazowe i troche wody to wychodzi ze juz piwa w lodówce nie mozna przewiezc.

 

Czy fendt jakos inaczej liczy mase wlasna lub podaje z 'zapasem'?

Budka mająca 4.1m w srodku wazy 930kg?

To wcale nie musi być dziwne.

Mój Burstner 390 - masa własna  900 kg

Myślę , że masa własna obliczana jest z pełnymi zbiornikami wody a może nawet

z butlą gazową. Jak kupowałem w Niemczech nówkę to butla była w wyposażeniu, bez jakichś dopłat.

Edytowane przez marko6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio, ten katalog jest gdzies online?

bo z tego co znalazlem:

http://www.caravan.ch/Homepage%20FENDT/Fendt%202010/www.fendt-caravan.com/en/the-caravans/saphir/versions/410-qk.html

 

wynika dokladnie odwrotnie:

970kg MW

73 butle i woda

1043 Mass in running order kg (2)

 

1 filled gas cylinder (2 x 11 kg (24 lbs.)), 100% fresh water, power cable 
2 series equipment including standard equipment

 

inna sprawa ze tu jest 970 a nie 930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu jest dokładnie to co napisałem, sporo nowych konstrukcji posiada wspólny zbiornik wody i do użytku i do WC.

Ale o zbiorniku wody do WC niestety nic nie piszą.

 

Katalog jest tutaj.

 

post-4917-0-34419000-1388343775_thumb.jpg

 

Na 2014 nie ma modelu 410.

 

Edit.

W katalogu papierowym na 2011 rok jest waga podawana z 2 pełnymi butlami 11kg, pełnym zbiornikiem i kablem zasilającym.

To waży 73 kg i z tym masa modelu 410 QK gotowego do jazdy wynosi 1043 kg co przy DMC 1200 kg daje 157 kg ładowności.

 

Czyli jak w podawanym przez ciebie linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Edit.

W katalogu papierowym na 2011 rok jest waga podawana z 2 pełnymi butlami 11kg, pełnym zbiornikiem i kablem zasilającym.

To waży 73 kg i z tym masa modelu 410 QK gotowego do jazdy wynosi 1043 kg co przy DMC 1200 kg daje 157 kg ładowności.

 

Czyli jak w podawanym przez ciebie linku.

 

Czyli dla przypadku podawanego przez mcmaly ładowność wyniesie nie 157kg, a 57 kg (DMC tam wynosi 1100kg). Oznacza to, że pakuje przedsionek do przyczepki + stoli i foteliki do wystawienia na zewnątrz i ma obciążenie na full. Na piwo miejsca brak :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dotyczą modelu z 2011 r  a mowa o przyczepie z 2006 r myślę że ludzie którzy projektowali ten model obliczyli z głową ładowność oraz możliwości tej przyczepy aby swobodnie można było zabrać co najmniej  kratę browaru na pokład :) 

Mamy do czynienia z firmą produkującą przyczepy od 1970.

Zresztą najwyraźniej model z 2011 roku jest cięższy bo ma MW o 113 kg większą od modelu z 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się znaleźć w internecie dane dokładnie takiego Fendta z rocznika 2006.

Wychodzi na to, że przy obniżonym DMCdo 1100 kg jego ładowność to całe 32 kg.

Swobodnie wchodzi krata browaru i ... nic więcej.

 

Dane techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalogi fendta są tutaj: http://www.vdelzencaravans.nl/Default.aspx?ID=94

 

Jakby nie liczyc to ładowność jest niewielka.

1. Da się to w sensowny sposób (cenowo, czasowo i logistycznie) zwiększyć do 1200?

(na allegro/tablica nie jest to jedyna budka z takim DMC, wiec to pewnie nie jest blad lub celowe zanizenie?)

takie DMC 1100kgjest podobno na tabliczne znamionowej.

 

 

2. czy moze MW jest wieksza niz masa w rzeczywistości? (akurat porownuje do niedawno wspominanego dethleffsa i podobnej dlugosci ale wadze ~130kg mniejszej (ale wiek 12 lat wiekszy))

 

 

zawsze mozna wozic 1 butle 3kg i 10l wody zamiast 2x11 + 50l, ale to chyba nie rozwiązanie.

 

Pytam tutaj, bo do tej budki mam ponad 400km w jedna strone i nie chce za bardzo na darmo inwestowac czasu swojego i kolegi Ivana.

Edytowane przez mcmaly (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce faktycznie jest 1100 kg-ja osobiście nigdy nie woziłem 2 butli po 11 kg bo nie widziałem takiego sensu ani potrzeby tym bardziej iż miejsc na doładowanie jest mnóstwo , butla którą mam 5 kg starczała mi na pół sezonu, chyba że było trzeba grzać to na krócej.

Jeżeli chodzi o wodę to wodę na podróż zawsze spuszczałem-nigdy nie byłem z nią dalej niż poza granicami Państwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to w sensowny sposób (cenowo, czasowo i logistycznie) zwiększyć do 1200?

 

Teoretycznie jest to pewnie jeszcze możliwe (kiedyś było), ale nie jest bardzo proste. Pewnie trzeba by zacząć od korespondencji z producentem, aby udowodnić, że ta przyczepa wychodziła w różnych masach (różne homologacje na ten sam produkt), w tym z DMC 1200. Potem rzeczoznawca, wizyta w OSKP nabicie tablicy zastępczej i zmiana w DR.

 

Zajmie to trochę czasu i pieniędzy, a jeśli się wybierzesz za granicę, to tablica zastępcza może tylko wzbudzić niepotrzebne zainteresowanie.

 

Osobiście pewnie zostawiłbym tak jak jest licząc się z tym, że czasem przekraczam masę (konstrukcyjnie wszak i tak jest przygotowana na ten ciężar). Jedynie uważałbym przejeżdżając np. przez Austrię (często ważą i nieźle solą). Niestety, przy 32 kg ładowności to już sam przedsionek powoduje przekroczenie masy i docelowo jest to jakiś problem.

Edytowane przez marcellos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.