misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Panowie elekrycy/elektronicy mam maly problem z recovery.van-em mamy zalozone dodatkowe akumulatory takie.jak w dobrej.ciezarowce jak pamietaM ok 900A jeden mamy zalozony konwenter 12 na 24 do ladowania ale juz 2 poszedl z dymem Ja mysle ze jest za slaby ale elektrycy angielscy mnie malo nie pogryza bo co ja tam moge wiedziec In 12v Out 24v 10A Max loax 12A peak Bezp zalecany na in 25a Bezp zalecany na out 10a Ja mysle ze to zamalo do ladowania akumulatorow sluzacych do rozruchu aut osobowych 12v i ciezarowych 24v ladowanie jest tylko podczas pracy silnika Ps jakie kable powinny byc uzyte do tego bo na moje tez sa za cienkie i bezp 30a potrafil nie raz sie stopic Bede wdzieczny za informacje Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Poprawka 1100A baterje maja Poprawka 1100A baterje maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Dal uściślenia akumulatory które masz to 1100A czy 1100Ah to bardzo ważna informacja, jeśli to drugi wariant to , nie chcę się mądrzyć bo na forum są mądrzejsi w tej dziedzinie ale na pierwszy rzut oka widać iż minimum do ładowania twoich baterii jest potrzebny zasilacz 24V/110A gdy baterie są chociaż w 60% naładowane w każdym innym wypadku do takich accu Ja bym zastosował minimum zasilacz 24V 110A . Mniemam iż te 1100Ah to jest w dwu akumulatorach i można jeszcze to zrobić na inny sposób ładować akumulatory każdy z osobna, trochę kłopotliwe ale prądy znacznie mniejsze. Jeśli zaś jest to wariant pierwszy to musisz podać informację ile "Ah" mają te akumulatory a nie ile "A" mają prądu rozruchowego !! Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jest to warjant 1 czyli 1100A jak pamietam maja 960AH lub 860AH Jest to warjant 1 czyli 1100A jak pamietam maja 960AH lub 860AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam, jest zasada iż prąd ładowania ( jeśli nie jest to ładowarka inteligentna impulsowa) powinien mieć co najmniej 10% pojemności akumulatora czyli jeśli w twoim przypadku masz 960 lub 860Ah ( mała różnica) to zasilacz powinien wydołać z siebie nie 10A a 100A i wtedy nie będzie problemów z bezpiecznikami a przewody do tego co najmniej 102 mm , więc masz niezłą elektrownię na pokładzie i bezpieczniki przy takiej mocy są Bardzo obowiązkowe. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Marcin, co Ty piszesz. Toż to niewiele mniej, niż w czołgu Leopard. Przypuszczam, że podajesz jednak prąd rozruchu, a nie pojemność akumulatora w Ah. Z tego, co napisałeś nie zrozumiałem za bardzo sprawy. Opisz dokładnie obecną instalację i to, co chcesz uzyskać, zrób może nawet prosty rysunek z uwzględnieniem parametrów urządzeń, przewodów itd., a będzie łatwiej komukolwiek coś podpowiedzieć.Skąd te 24 V ? Czy instalacja główna w aucie jest 24, czy 12 V ? Jaki accu jest dodatkowy, co ma na celu itd., a jaki główny ?Nie wiem, o co chodzi dokładnie w Twoim przypadku, ale akumulatorów (zwłaszcza różnych) nie można łączyć dowolnie ze sobą. W pewnych sytuacjach trzeba brać pod uwagę, że mogą pojawić się duże prądy wyrównawcze itd., itp. Nie wiem, czy ma to miejsce u Ciebie, ale wspomniałem. Opisz wszystko dokładnie. P.S. 1100 A czy 1100 Ah - to jednak różnica. Raz piszesz A, a innym razem Ah Być może chodzi Ci o accu 12 V, o pojemności 110 Ah i prądzie rozruchu 960 A Edytowane 26 Listopada 2013 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniekag Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Recovery van to ciężarówka (coś jak pomoc drogowa?) i może być dość spora, gdzie zwykle instalacja jest na 24 V. Nie jestem w temacie ale z jakiegoś powodu mowa o konwerterze 12/24V, który poszedł z dymem - a raczej już o dwóch. Może chodzi o konwerter 24/12V do zasilania ciągniętych przyczep - raz ściągała mnie pomoc drogowa i nie była w stanie podłączyć przyczepy, bo nie miała 12 V na pokładzie. Takie gdybanie - bez bliższych informacji co i jak nikt nie będzie Ci w stanie raczej pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_uk Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Van to dostawczak ford transit blaszak 12v instalacja do tego po stacyjce zalacza sie konwenter do ladowania 2 akumulatorow dodatkowych sluzacych do odpalania innych aut 12v i 24v akumulatory na codzien tylko se lezakuja i sie laduja jak auto jezdzi wproeadzilem w blad z parametrami baterii 170AH 1100A dwie sztuki Ladowane to bylo uzadzeniem z parametrami w 1 poscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniekag Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Ps jakie kable powinny byc uzyte do tego bo na moje tez sa za cienkie i bezp 30a potrafil nie raz sie stopic Pierwsza sprawa to czy Ty odpalasz te auta z podpiętym i załączonym konwerterem? On ma służyć tylko do ładowania akumulatora i nie może być używany podczas rozruchu - raczej nie jest do tego przystosowany - bo część prądu rozruchu pójdzie z niego i go spali lub w najlepszym razie spali bezpieczniki - o czym piszesz. Jak na tak duży akumulator, to konwerter który masz wydaje się być trochę mały. Przyjmuje się, że powinno się ładować akumulator prądem o wartości 10% jego pojemności - czyli w Twoim przypadku każdy 170 Ah akumulator powinien być ładowany źródłem, które jest wstanie dostarczyć 17 A. To nie oznacza, że mniejszy będzie nie pracował - będzie ale ładował będzie wolniej. Co do przewodów to popatrz tutaj: http://forum.karawaning.pl/topic/14210-po%C5%BCar-przyczepy-sprawdzcie-swoje-instalacje/page-4 W tym wątku, w poście #48 masz tabelkę, gdzie podane są przekroje przewodów - na przykład dla Twojego przypadku: - 25 A na wejściu konwertera (po stronie 12V), przewód powinien być o przekroju 10 mm2 (nie mylić ze średnicą, która notabene też jest podana w tej tabelce) przy długości przewodów nie dłuższych niż 5 m. - 10 A na wyjściu konwertera (po stronie 24V), przewód powinien być o przekroju 4 mm2 przy długości przewodów nie dłuższych niż 5 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.