Skocz do zawartości

ladowanie 12v na 24 recovery


misiek_uk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie elekrycy/elektronicy mam maly problem z recovery.van-em mamy zalozone dodatkowe akumulatory takie.jak w dobrej.ciezarowce jak pamietaM ok 900A jeden mamy zalozony konwenter 12 na 24 do ladowania ale juz 2 poszedl z dymem

 

Ja mysle ze jest za slaby ale elektrycy angielscy mnie malo nie pogryza bo co ja tam moge wiedziec

 

In 12v

Out 24v

10A

Max loax 12A peak

 

Bezp zalecany na in 25a

Bezp zalecany na out 10a

 

Ja mysle ze to zamalo do ladowania akumulatorow sluzacych do rozruchu aut osobowych 12v i ciezarowych 24v ladowanie jest tylko podczas pracy silnika

 

Ps jakie kable powinny byc uzyte do tego bo na moje tez sa za cienkie i bezp 30a potrafil nie raz sie stopic

 

Bede wdzieczny za informacje

 

Pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dal uściślenia akumulatory które masz to 1100A czy 1100Ah :hmm:  to bardzo ważna informacja, jeśli to drugi wariant to ,

 

nie chcę się mądrzyć bo na forum są mądrzejsi w tej dziedzinie ale na pierwszy rzut oka  widać iż minimum do ładowania  twoich baterii jest potrzebny zasilacz 24V/110A gdy baterie są chociaż w 60% naładowane w każdym innym wypadku do takich accu Ja bym zastosował minimum zasilacz 24V 110A . Mniemam iż te 1100Ah to jest w dwu akumulatorach i można jeszcze to zrobić na inny sposób ładować akumulatory każdy z osobna, trochę kłopotliwe ale prądy znacznie mniejsze.

 

Jeśli zaś jest to wariant pierwszy to musisz podać informację ile "Ah" mają te akumulatory a nie ile "A" mają prądu rozruchowego !!

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest zasada iż prąd ładowania ( jeśli nie jest to ładowarka inteligentna impulsowa) powinien mieć co najmniej 10% pojemności akumulatora czyli jeśli w twoim przypadku masz 960 lub 860Ah ( mała różnica) to zasilacz powinien wydołać z siebie nie 10A :no:  a 100A  :yes:  i wtedy nie będzie problemów z bezpiecznikami a przewody do tego co najmniej 102 mm , więc masz niezłą elektrownię na pokładzie i bezpieczniki przy takiej mocy są Bardzo obowiązkowe.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, co Ty piszesz. Toż to niewiele mniej, niż w czołgu Leopard.

Przypuszczam, że podajesz jednak prąd rozruchu, a nie pojemność akumulatora w Ah.

Z tego, co napisałeś nie zrozumiałem za bardzo sprawy. Opisz dokładnie obecną instalację i to, co chcesz uzyskać, zrób może nawet prosty rysunek z uwzględnieniem parametrów urządzeń, przewodów itd., a będzie łatwiej komukolwiek coś podpowiedzieć.
Skąd te 24 V ? Czy instalacja główna w aucie jest 24, czy 12 V ? Jaki accu jest dodatkowy, co ma na celu itd., a jaki główny ?
Nie wiem, o co chodzi dokładnie w Twoim przypadku, ale akumulatorów (zwłaszcza różnych) nie można łączyć dowolnie ze sobą. W pewnych sytuacjach trzeba brać pod uwagę, że mogą pojawić się duże prądy wyrównawcze itd., itp. Nie wiem, czy ma to miejsce u Ciebie, ale wspomniałem. Opisz wszystko dokładnie.

P.S.

1100 A czy 1100 Ah - to jednak różnica. Raz piszesz A, a innym razem Ah :niewiem:

 

post-8228-0-52310600-1385427754_thumb.jpg

 

Być może chodzi Ci o accu 12 V, o pojemności 110 Ah i prądzie rozruchu 960 A :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recovery van to ciężarówka (coś jak pomoc drogowa?) i może być dość spora, gdzie zwykle instalacja jest na 24 V. Nie jestem w temacie ale z jakiegoś powodu mowa o konwerterze 12/24V, który poszedł z dymem - a raczej już o dwóch. Może chodzi o konwerter 24/12V do zasilania ciągniętych przyczep - raz ściągała mnie pomoc drogowa i nie była w stanie podłączyć przyczepy, bo nie miała 12 V na pokładzie.

Takie gdybanie - bez bliższych informacji co i jak nikt nie będzie Ci w stanie raczej pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Van to dostawczak ford transit blaszak 12v instalacja do tego po stacyjce zalacza sie konwenter do ladowania 2 akumulatorow dodatkowych sluzacych do odpalania innych aut 12v i 24v akumulatory na codzien tylko se lezakuja i sie laduja jak auto jezdzi wproeadzilem w blad z parametrami baterii 170AH 1100A dwie sztuki

 

Ladowane to bylo uzadzeniem z parametrami w 1 poscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps jakie kable powinny byc uzyte do tego bo na moje tez sa za cienkie i bezp 30a potrafil nie raz sie stopic

Pierwsza sprawa to czy Ty odpalasz te auta z podpiętym i załączonym konwerterem? On ma służyć tylko do ładowania akumulatora i nie może być używany podczas rozruchu - raczej nie jest do tego przystosowany - bo część prądu rozruchu pójdzie z niego i go spali lub w najlepszym razie spali bezpieczniki - o czym piszesz. Jak na tak duży akumulator, to konwerter który masz wydaje się być trochę mały. Przyjmuje się, że powinno się ładować akumulator prądem o wartości 10% jego pojemności - czyli w Twoim przypadku każdy 170 Ah akumulator powinien być ładowany źródłem, które jest wstanie dostarczyć 17 A. To nie oznacza, że mniejszy będzie nie pracował - będzie ale ładował będzie wolniej.

Co do przewodów to popatrz tutaj: http://forum.karawaning.pl/topic/14210-po%C5%BCar-przyczepy-sprawdzcie-swoje-instalacje/page-4

W tym wątku, w poście #48 masz tabelkę, gdzie podane są przekroje przewodów - na przykład dla Twojego przypadku:

- 25 A na wejściu konwertera (po stronie 12V), przewód powinien być o przekroju 10 mm2 (nie mylić ze średnicą, która notabene też jest podana w tej tabelce) przy długości przewodów nie dłuższych niż 5 m.

- 10 A na wyjściu konwertera (po stronie 24V), przewód powinien być o przekroju 4 mm2 przy długości przewodów nie dłuższych niż 5 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.