Ajka Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Cześć, trafiłam do Was w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie czy "takie coś" da się w naszym pięknym, przyjaznym obywatelowi kraju ciągnąć po drodze legalnie? http://tinyhouselistings.com/tiny-diamond-homes-builders/ Byłoby konstruowane we własnym zakresie na podwoziu przyczepy (kempingowej). Dzięki za jakieś info. Edytowane 5 Października 2013 przez Ajka (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Witaj na forum. Należy się zastanowić, ile taka zabudowa będzie ważyć. Rama też ma jakąś homologację/nośność. Jeśli pojazd - bo przecież będzie to pojazd, będzie mieścił się w gabarytach tzw skrajni to masz szansę to zalegalizować. Pomijam kwestie DMC. Inna sprawa - jak będzie to traktował ubezpieczyciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Myśle,że najprędzej dałoby się zarejestrować,gdyby taki cudny domek był zbudowany na bazie już zarejestrowanej przyczepy. Lub rejestrować jak każdy inny pojazd ściągnięty z USA. Ale bardziej mnie ciekawi jak te poziome panele będą elegancko pracować na naszych dróżkach?? a gdzieś w lesie??? a już te okna to wogóle po 10 km by powypadały ..chyba..??? jednak nasza gierkówka to wciąż nie hamerykańska highway Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) doczytałem,że taki pojazd ma ok.18 feet długości czyli jakieś 6m i całkowita nośność to 7000 Ib - 10000 Ib czyli jakieś 3300kg - 5000kg. ceny pomiędzy 20000 a 29000 US$ Edytowane 5 Października 2013 przez olo1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieku Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Można to cudo wozić jako ładunek lawety (i mieć zarejestrowaną tylko lawetę) ale potrzebna niezła terenówka do ciągnięcia (żeby miała 3,5 tony na haku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajka Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Miałoby to służyć głównie stacjonarnie, kwestia pokonania highwayu A1 i potem zwózki na miejsce zimowania. Ceny amerykańskie faktycznie zaporowe, stąd pomysł na rodzimą manufakturę. Ale fajnie, że nie piszecie "wybij to sobie z głowy" Będę szperać dalej. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhalt Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 No dobra - wybij to sobie z głowy! Żartowałem. Ale zastanów się, po co. Jeśli chodzi o stacjonarne postawienie domku w miejscu X to łatwiej nie rejestrować go wcale, tylko postawić na lawecie bądź przyczepie ciężarówki jako ładunek, zawieźć na miejsce, postawić i tyle. Potem zwózka identycznie w drugą stronę. Po co ponosić poszty zakupu i rejestracji podwozia, które jest lawetą wyorzystywaną dwa razy w roku. Lepiej tę lawetę wynająć. Nawet taniej wyjdzie wynająć odpowiednio dużą lawetę i duży samochód, a samemu jeździć normalną osobówką. Bo po co Ci smok mogący ciągnąć 3,5 tony (czyli auto może być nawet powyżej 3,5 t i wówczas viatoll nawet przy jeździe solo), aby wykorzystać to dwa razy w roku? Jeśli zaś nie chodzi o stacjonarne postawienie domku gdzieś w urokliwym miejscu tylko o jazdę po kempingach, to taka konstrukcja się nie nadaje. Podsumowując - niezależnie do czego to ma być, to rejestracja jest zbędna, gdyż inne rozwiązania wydają sie być bardziej sensowne i na pewno tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 wiesz Inhalt to jest jednak 3 do 5 tysięcy kg. to musiałby być niezły hds żeby taką konstrukcje załadować, zawieźć, zdjąć i potem zapakować wrócić i gdzieś wypakować,więc jeśli już to konstukcja na kołach ale.....Ajka - rzeczywiście zastanawiam się coraz bardziej nad sensownością takiej konstrukcji do stacjonarnego użytku??? za taką kase,a wręch za połowe możesz nabyć niezłą 5-cio- 6-ciometrową przyczepe w której też jest pełno miejsca!.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajka Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 A bo zachciało mi się lasu nad morzem Zbudować tam oficjalnie nic nie mogę. Przyczepę mogę postawić. Albo namiot. Ale nie chcę przyczepy - bo mi się nie podobają "w środku" (bez urazy oczywiście ) A tak byłby wilk syty (moje upodobania estetyczne) i owca cała (prawo budowane). Ale pewnie wszystko się rozbije o rejestrację czyli jej brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tombr Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 (edytowane) A myślałeś może nad domkiem holenderskim ? Nie ima się go prawo budowlane bo stoi na klockach , jak jest potrzeba to montujesz kółka , większy ciągnik + pilot i wio . Cena ta sama tylko w PLN a metraż przypuszczam że większy . Edytowane 8 Października 2013 przez Tombr (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajka Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 nie, domek holenderski nie wchodzi w grę. albo moje drewniane cudo albo namiot czy przyczepy dopuszczane do rejestracji jako SAM mają określoną DMC? Czy wiecie już coś na temat homologacji dla takich samoróbek? Kto wydaje (mazowieckie), ile to kosztuje, itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 nie, domek holenderski nie wchodzi w grę. albo moje drewniane cudo albo namiot O Matko !!! Jaka uparciucha !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhalt Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 (edytowane) Jeszcze nie spotkałem nikogo, kto by wiedział jak i za ile zarejestrowac przyczepę SAM po 22 czerwca 2013. Czyli regulacja prawna jest skuteczna - w praktyce przestało się rejestrować sam'y. Niestety. Jeśli upierasz się przy drewnianym domku to ja bym nie pierniczył się w rejestrację tego. Stracisz czas, nerwy i pieniądze. Najskuteczniej będzie kupić starą lawetę albo dużą dwuosiową przyczepę towarową już zarejestrowaną i na niej zbudować domek. Oficjalnie ten domek jest ładunkiem przewożonym na legalnej, zarejestrowanej i ubezpieczonej przyczepie. Ja kupiłem nie tak dawno podłodziówkę. Ale w dow. rej. nie mam wpisane, że to przyczepa "podłodziowa", tylko "przyczepa lekka". Jest to SAM z 2011, ale ktoś mądrze pomyślał podczas składania wniosku o rejestrację. No i na tej przyczepie umieściłem stelaż do mojego katamaranu (mocowany na 4 śruby) i na nim tenże katamaran. Zarówno stelaż jak i łódka są ładunkiem. Mógłbym dokładnie to samo postawić na przyczepie towarowej. W Twoim przypadku proponuję zrobić podobnie. Na dwuosiwej lawecie postaw domek i koniec. Jest ładunkiem. Albo na dwuosiowej duzej przyczepie towarowej o wystarczajacej DMC postaw domek. Jeśli przyczepa jest już zarejestrowana to nawet nie musisz się specjalnie przejmować jej dotychczasowym kształtem i spokojnie możesz wywalić burty, poszerzyć, wydłużyć itd. Tylko rób to z głową, żeby w drodze się nie połamała. Nikt realnie nie jest w stanie sprawdzić jak wyglądała przed przeróbkami. Masz wówczas od razu zarejestrowaną, a przeglądu i OC kosztują dla towarówki tyle samo co dla kempingu. P.S. Zwróć uwagę, że wymagane oświetlenie zależy od szerokości przyczepy wiec jak ją poszerzysz to sprawdź, czy spełniasz wymogi przepisów. No i pamiętaj o tym jak mocno może wystawać ładunek. Lepiej poszerzyć przyczepę niż przekroczyć gabaryt ładunku stawiajac szeroki domek na wąskiej przyczepie. P.S.2. Zobacz jaki domek możesz zbudować na takiej lawecie: http://allegro.pl/przyczepa-laweta-dmc-3-5t-i3604454760.html Cena 15 tys zł, ale jaki rozmiar. A teraz poważnie: http://allegro.pl/laweta-samochodowa-dwuosiowa-i3597297054.html na takiej lawecie o długości 6m i szerokości 2,5m możesz pobuwować naprawdę ładny domek (jak chcesz 7m długości, to wydłuż nieco lawetę i będzie ok). Za cenę 4 tys zł masz sprzęt zarejestrowany, i duży! Oczywiście stan do sprawdzenia, bo ja tej lawety na oczy nie widziałem - zerknąłem po prostu na alledrogo. Edytowane 10 Października 2013 przez inhalt (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajka Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 (edytowane) Inhalt, straaaasznie Ci dziękuję. Reszcie też ale jednak co weteran to weteran . Przetrawię to co napisałeś i się odezwę. Edytowane 10 Października 2013 przez Ajka (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhalt Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Zerknij jeszce na post #18 http://forum.karawaning.pl/topic/14497-budowa-przyczepki-terenowej/?p=335825 Jeśli to sprawdzona informacja to rejestracja przyczepy kosztuje 2000 zł. Czy jest sens przechodzić tę procedurę przez Pimot zamiast kupić i odremontować lawetę? Mnie się wydaje, że nie ma sensu, bo przecież aby coś zarejestrować to trzeba to zbudować i ponieść koszty materiałów i robocizny. Ale każdy myśli po swojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.