Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja również podjąłem dzisiaj decyzję odnośnie auta. Zacząłem poszukiwania holownika, którym będzie Mercedes E-klasa W211 z silnikiem 2.7 CDI w kombi po 2006 roku. Ma DMC przyczepu 2100kg, więc w zupełności wystarcza na moje potrzeby, gdzie przyczepa ma DMC 1900kg :hehe:

 

Uwaga na silniki 270CDI, lubią się sypać. Dobrze jest poszukać silnika 280CDI albo wypasionego 320CDI(oczywiscie kosztuje swoje:( ) Chyba, że uda się znaleźć 270CDI gdzieś przy serwisie Mercedesa razem z historią serwisową(najlepiej w niemczech, bo niemcy czasem dają gwarancje na używane auta. U nas nie ma czegoś takiego). Wtedy można zaryzykować po uprzednim wglądzie w naprawy - co zostało wymienione;]

 

p.s. polecam poszukanie Merca z fabrycznym hakiem ponieważ założenie haka to nie problem ale podpięcie się pod oryginalną instalacje elektryczną mercedesa tak jak to jest fabrycznie to ogromny koszt.

Pamiętam jak szukałem wiązki haka do W124 1995r Kombi, to serwis Mercedesa zawołał mi 1800zł a zamienników nie ma. Wpiąłem się więc w światła z tyłu ale jak tylko podpinam przyczepę to zapala mi się kontrolka od spalonej żarówki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mialo byc kombi, mial byc van, mialo byc kombi 4x4 lub van 4x4.... przejrzalem kilkanascie aut i doszedlem do wniosku majac z gory okreslony fundusz /i tak juz pule zwiekszylem/ nie mam zbyt duzego wyboru

 

mam nadzieje ze nie bede zalowal i postanowilem - wlasciwie w czwartek jade po odbior nowego holownika, wg mnie to bedzie kompromis miedzy cena a wlasciwosciami holowniczymi

 

padlo na AUDI A6 KOMBI 2.5diesel /180 koni/ Quatro z 2001 roku z 6-cio biegowa manualna skrzynia - mam nadzieje ze nie bede zalowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padlo na AUDI A6 KOMBI 2.5diesel /180 koni/ Quatro z 2001 roku z 6-cio biegowa manualna skrzynia - mam nadzieje ze nie bede zalowal...

 

biorąc pod uwagę, że to chyba najgorszy silnik diesla konstrukcji VAG'a to raczej trzymałbym kciuki ... gorszy wybór to tylko 2.0TDI 140KM przed poprawką ;)

 

Sorki za bezpośredniość, ale znam 2 użytkowników tych aut i pasuje tutaj idealnie określenie płać i płacz... albo na odwrót... dużo pali przeciętne osiągi, strasznie drogi w eksploatacji do tego te felerne wałki rozrządu...

nie bez kozery A6 z silnikiem 1.9 jest droższe od tego z silnikiem 2.5 ...

cytat za Interia.pl

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/ktorego-diesla-wybrac,1485243

 

VW 2.5 V6 TDI (150-179 KM)

 

Silnik 2.5 TDI był pierwszym dieslem w układzie V6 stosowanym w samochodzie osobowym. Miał przekonywać kulturą pracy i dużym momentem obrotowym. W praktyce okazało się, że silnik ten dużo palił, a jeździł tylko przeciętnie, zwłaszcza z automatem. Problemy z wałkami rozrządu (wycierały się) i z samym napędem rozrządu (skomplikowany i drogi w wymianie) powodują, że dziś samochodów z 2.5 TDI należy po prostu unikać, zwłaszcza że większość pokonała już znacznie więcej niż 200 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil_K, to co napisales to sie tyczy glownie 2.5 150KM... tutaj mam wersje poliftowa poprawiona 2.5 180KM - i ta akurat ma dobre opinie, cytujac nalezy pamieta ze 2.5 i 2.5 to nie zawsze te same silniki

 

a interia to taki portal ktory potrafi nawet z matiza zrobic rodzinnego vana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil_K, to co napisales to sie tyczy glownie 2.5 150KM... tutaj mam wersje poliftowa poprawiona 2.5 180KM - i ta akurat ma dobre opinie, cytujac nalezy pamieta ze 2.5 i 2.5 to nie zawsze te same silniki

zgadza się nie będę uprawiał polemiki.... oby Ci się dobrze jeździło...

 

 

a interia to taki portal ktory potrafi nawet z matiza zrobic rodzinnego vana ;)

 

ale jednak tutaj napisali dość wyraźnie że po 2003 roku usunięto dopiero usterki...

http://www.a6klub.pl/a6-c5-silniki-25tdi-v6-wszystkie-typy-kompendium-wiedzy-vt13669.htm

 

 

Nie jestem zwolennikiem powielania stereotypów jednak po prostu o tym silniku 2.5 jeszcze dobrego słowa nie słyszałem ... a po w/w lekturze na forum A6 tym bardziej nie będę go polecał... ale na szczęście żyjemy w wolnym i demokratycznym kraju gdzie każdy ma prawo wolnego wyboru

a co za tym idzie istnieje wolność wyboru i wolność ponoszenia konsekwencji dokonanych wyborów ;)

 

Tobie życzę szerokości i przyczepności ;) i wierzę, że dbając o auto będziesz z niego zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja w temacie.

NIedawno zmieniłem wpis (fotka jest jeszcze stara). Wybór padł na VW Sharana 1.9TDI/116KM. Wersja 7 osobowa - Family.

2002 rok/ oryginalny (sprawdzony w ASO) przebieg 150 tys. km.

Na oryginalnym (Westfalia) haku mam wbite 2 tony. ;)

 

Tak więc czekam na kwity (akcyza, US) w piątek rejetruje i czekam na moje B+E. ;)

Może na weekend? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil_K, to co napisales to sie tyczy glownie 2.5 150KM... tutaj mam wersje poliftowa poprawiona 2.5 180KM - i ta akurat ma dobre opinie, cytujac nalezy pamieta ze 2.5 i 2.5 to nie zawsze te same silniki

 

a interia to taki portal ktory potrafi nawet z matiza zrobic rodzinnego vana ;)

 

Poprawili poprawili -> później zamiast sie wycierać po prostu sie urywały ;)

Słabe punkty tego audi to zazwyczaj pompa , turbina , wałki -> dźwięk silnika zajebisty z manualem jak napisałeś auto jest dynamiczne i jako holownik będzie super ;)

Wykończenie jak i blachy to najwyższa pólka ;) jak dobrze trafiłeś to będzie fajny holownik graty;)

 

gfizyk-> z Toyoty na szmelcwagena sie przesiadłeś?

I jesteś zadowolony ? Dziwne rzeczy jak polatasz troszkę to dopiero opinie napisz.

Większe auto i 116 km 250Nm szału nie bedzie, zasadniczo to niewiele sobie poprawiłeś po zmianie-> raczej dynamika ucierpiała no i jakość to zdecydowanie ;)

Wystarczy w rankingi niezawodności zerknąć;) ) gdzie Corolla Verso a gdzie Vw Sharan ;)

Jedyne co sie zmieni na + to foteli będziesz miał więcej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja w temacie.

NIedawno zmieniłem wpis (fotka jest jeszcze stara). Wybór padł na VW Sharana 1.9TDI/116KM. Wersja 7 osobowa - Family.

2002 rok/ oryginalny (sprawdzony w ASO) przebieg 150 tys. km.

Na oryginalnym (Westfalia) haku mam wbite 2 tony. ;)

 

Tak więc czekam na kwity (akcyza, US) w piątek rejetruje i czekam na moje B+E. ;)

Może na weekend? ;)

 

Gratulecje, gdybyś jeszcze zmianiał przyczepę, to ja pierwszy w kolejce jestem ;);)(poważnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gfizyk-> z Toyoty na szmelcwagena sie przesiadłeś?

 

Widzisz Przemo - jakoś tej bezawaryjności Toyoty - to nie zauważyłem ;)

Być może dlatego, że moja miała ponad 200 tys. Szacuję, że około 230 kkm.

 

Oto moje argumenty:

 

1. W tamtym roku zmieniłem sprzęgło. Nie wykluczam, ze zmiana 2-masy nastąpiłaby w tym roku (tym bardziej, że ogonek).

2-masa (bez sprzęgła) do 2.0D4D - 2 tys zł,

 

2. po zimie zaczęły się wycieki ze skrzynki biegów (na łączeniu połówek obudowy). A więc dodatkowe koszty (500? 1000? zł ja myślę, że 1500).

 

3. Na haku miałem na styk tylko 1100 kg.

 

Autko dość mocno wyeksploatowane.

 

Raporty usterkowości czytałem dość uważnie, dlatego 2 lata temu zdecydowałem się na Verso. Niestety - moje autko zbyt szybko zrobiła przebieg 195tys (3 lata). A teraz to już koszty, koszty, ....

 

Oczywiście - miała też zalety. Bardzo ładnie się prowadziła, dynamiczna, wyposażona, bezpieczna, wygodna.

 

Co do foteli - to nic z tego. Moja verso tez miała 7 miejsc ;)

 

Dlaczego VW?

1- trochę z ciekawości, bo nigdy nie miałem VW. Miałem już 4 japończyki (Suzuki, Nissan, Verso plus Yaris służbowy), miałem 4 Fiaty (maluch, CC, Punto2, teraz służbowe Grande Punto), miałem też 2 Ople Zafirkę i Astrę I oraz Skodę Felicję. Ale VW - jeszcze nie miałem ;)

2 - strona kosztowa - komplet 2-masa ze sprzęgłem - 1400 zł,

3 - stan - autko serwisowane w ASO, 150 tys przebiegu (wpisy w książce = wpisy w systemie VW),

4 - oczywiście wielkość - 7 pełnowartościowych foteli, więcej przestrzeni,

5 - wyposażenie - nie tak bogate, ale wystarczające,

6 - 2 tony na haku. A to już coś.

 

Co do parametrów technicznych - to też nie jest tak źle. Co prawda - jest cięższy, ale przy zestawieniu z przyczepką - to zdecydowanie korzystniejsze.

 

Kamil - silnik 85kW TDI 6SG - zdaje się, że to ten symbol.

Przemo - moc 116 KM, ale momenty Ci się pochrzaniły, W tym silniku jest 310 Nm przy 1900 obr.

240 Nm jest przy silniku 90KM.

 

Dla porównania Verso - 2.0/116KM/280Nm.

 

Na koniec - Przemo - wcześniej sugerowałem się rankingiem i rocznikiem. Chciałem kupić miarę nowy, niezawodny samochód. Wydawało się, że 3 letni lider rankingów będzie dobrym rozwiązaniem. A przebieg? Przebieg był przynajmniej autentyczny. I co się okazało? Że przy tym przebiegu zrobionym w takim krótkim czasie - auto przestaje być bezawaryjne.

 

Teraz postawiłem na auto z małym (autentycznym) przebiegiem. Nawet jeżeli pojawią się usterki - będą tanie w naprawie. Popularność modelu i silników - zapewnia dość szeroki wachlarz części z "różnych półek".

 

Tak więc - jeżeli ktoś chce kupić Corolle Verso - niech szuka autka, ale z mniejszym przebiegiem, bo inaczej musi się liczyć, że nawet czynności eksploatacyjne będą kosztowne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, gdzieś tu na forum wspominałeś, że Twoja Verso była powypadkowa. Może to była przyczyna późniejszych usterek?

 

W naszej Corolli w zasadzie nic się jeszcze nie popsuło, a w tym roku będzie obchodziła 7 urodziny i dobijemy do 165 tys ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.