Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Mercedes klasa E, 270 CDI, kombi, 180 koni, automat, avantgarde - spalanie z 7 m przyczepa przy 80 km/h pod wiatr 12l/100, przecietne ok 10-11 l, solo - trasa 6l, miasto 9l, w co sam nie moge uwierzyc czasem...

 

Kombi - zawieszenie hydrauliczne, zawsze taki sam przeswit, bez wzgledu na obciazenie i to co ma sie na haku.

 

Automat - innego nie chce, idealny do ciagania przyczepy, trzeba zmieniac olej i filterek co 60 tys.km. Slabych stron brak, wrogiem automatu jest temperatura i dlatego mimo, ze jest dodatkowa chlodnica oleju (w standardzie), to na podroz po Rumuni zostala zdemontowana podloga pod skrzynia biegow, co dalo dodatkowe chlodzenie i bylo swietnym pomyslem.

 

Kupiony jako 4-ro letni ale w Germanii, od 1 wlasciciela z ksiazka i kompletem kol zimowych.

Teraz ma juz niestety 9 lat, w tym czasie zepsulo sie niewiele i nie za drogo.

Powinienem juz sie z nim rozstac, ale jest na tyle fajny, ze jakos nie moge...

 

Wada - rdzewieje, trzeba robic zaprawki, czasem cos oskrobac od spodu i pomalowac, ale blacha gruba, niestety nieocynkowana, czego nie jestem w stanie zrozumiec..

 

Masa 1700 kg, naped tylny, 8 poduszek, kurtyny, tempomat, parktronic, szyberdach, elektoniczna klimatyzacja, wbudowana nawigacja, wszystkie mozliwe systemy itd.

Dopuszczalna masa holowanej przyczepy - 2100 kg.

 

Jednym slowem sie nadaje. :ok:

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tak wiec juz decyzja zapadla... szukam VOLVO V70 XC, naped na 4 kola, silnik 200 konny podatny na gazowanie, wysoki przeswit auta, masa wlasna ponad 1700kg i dmc ponad 2100kg z pozycja O.1 1600 jest dla mnie wystarczajacy... jak kupie to pokaze w dziale gdzie pokazalem przyczepe w zeszlym roku :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wymarzony

 

no moze nie wymarzony a wybrany droga negocjacji z malzonka i zmierzony gruboscia portfela

 

plan jest taki - jedziemy brata zafira z laweta na miejscu robimy rekonesans a jak wizualnie zapasuje to zapinamy do volvo lawete, na lawete zafira i na jazdy testowe volviakiem

 

pewnie beda patrzyc jak na wariatow, ale... mi to lotto, sprawdzi sie sprzeglo, zawieszenie, naped i zachowanie auta z ogonem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedziemy brata zafira z laweta na miejscu robimy rekonesans a jak wizualnie zapasuje to zapinamy do volvo lawete, na lawete zafira i na jazdy testowe volviakiem

 

:ok: dla mnie świetny pomysł bo od ręki przejdzie nowy nabytek testy a właściciel pozna zachowanie i możliwości auta :ok: powodzenia w poszukiwaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również podjąłem dzisiaj decyzję odnośnie auta. Zacząłem poszukiwania holownika, którym będzie Mercedes E-klasa W211 z silnikiem 2.7 CDI w kombi po 2006 roku. Ma DMC przyczepu 2100kg, więc w zupełności wystarcza na moje potrzeby, gdzie przyczepa ma DMC 1900kg :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wymarzony

 

no moze nie wymarzony a wybrany droga negocjacji z malzonka i zmierzony gruboscia portfela

 

plan jest taki - jedziemy brata zafira z laweta na miejscu robimy rekonesans a jak wizualnie zapasuje to zapinamy do volvo lawete, na lawete zafira i na jazdy testowe volviakiem

 

pewnie beda patrzyc jak na wariatow, ale... mi to lotto, sprawdzi sie sprzeglo, zawieszenie, naped i zachowanie auta z ogonem :hehe:

 

Powodzenia;)

W zasadzie jak byś widział Subaru Forester to będzie nawet lepsze od tego Volvo :ok:

i jedno i drugie będzie duuużo palić -> ale za to będzie jazda :hehe:

 

więc rozglądaj sie i za takim wynalazkiem -> zawsze to będzie większy wybór.

W Volvo zwróć szczególna uwagę( oprócz oczywistych rzeczy...jak w każdym aucie) na elektrykę i jakiekolwiek wyskakujące dziwne komunikaty, w Polsce z elektroniką w Volvo są jakieś dziwne później problemy z usunięciem uszkodzenia poza ASO a to abyś omijał z daleka bo jest szczególnie kosztowne;)

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JurekHobby635, a taki miecio ile ma MW??

 

Volvo są jakieś dziwne później problemy z usunięciem uszkodzenia poza ASO a to abyś omijał z daleka bo jest szczególnie kosztowne;)

 

mam kolegow z porownywalnym "sprzetem co aso" i potrafia wykonywac nieautoryzowane wejscia w system auta i wyszperac wszystko co tylko potrzeba

 

W zasadzie jak byś widział Subaru Forester to będzie nawet lepsze od tego Volvo

i jedno i drugie będzie duuużo palić -> ale za to będzie jazda

 

w sumie takie volvo pali okolo 12 l lpg przy noralnej jezdzie a to niewiele a z cepka niech spali 20l - przeciez niebede caly czas jezdzil z ogonkiem:)

a co do subaru... vo;vo wydaje mi sie byc bardzie przyjazne dla oka wewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JurekHobby635, a taki miecio ile ma MW??

 

Volvo są jakieś dziwne później problemy z usunięciem uszkodzenia poza ASO a to abyś omijał z daleka bo jest szczególnie kosztowne;)

 

mam kolegow z porownywalnym "sprzetem co aso" i potrafia wykonywac nieautoryzowane wejscia w system auta i wyszperac wszystko co tylko potrzeba

 

W zasadzie jak byś widział Subaru Forester to będzie nawet lepsze od tego Volvo

i jedno i drugie będzie duuużo palić -> ale za to będzie jazda

 

w sumie takie volvo pali okolo 12 l lpg przy noralnej jezdzie a to niewiele a z cepka niech spali 20l - przeciez niebede caly czas jezdzil z ogonkiem:)

a co do subaru... vo;vo wydaje mi sie byc bardzie przyjazne dla oka wewnatrz

 

 

DMC auta wynosi 2405kg, MW koło 1.800kg jakoś tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC auta wynosi 2405kg, MW koło 1.800kg jakoś tak...

a DMC przyczepy 1900 :hehe:

DMC przyczepy masz wieksze od MW auta wiec za kazdym razem bedziesz musial bazowac na RMC- a z niedouczonym policjantem bedziesz musial strzepic sobie jezyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie takie volvo pali okolo 12 l lpg przy noralnej jezdzie a to niewiele a z cepka niech spali 20l - przeciez niebede caly czas jezdzil z ogonkiem:)

a co do subaru... vo;vo wydaje mi sie byc bardzie przyjazne dla oka wewnatrz

 

A rozważałeś auto typu GMC Safari? Dużo miejsca w środku, komfort, bezpieczeństwo, 5.7 litra V8 pod maską, co przy gazie nie boli, uciąg to ma też poważny, bo na pewno powyżej 2 ton...

A jak nie to Chevrolet Blazer lub Chevy Trail Blazer. Napęd na 2 lub na 4 koła i uciąg też ogromny.

No i nie ma w GM problemów z serwisem, bo moi koledzy od Volvo narzekają na masakryczne ceny częsci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozważałeś auto typu GMC Safari
A jak nie to Chevrolet Blazer lub Chevy Trail Blazer

 

znam te auta i wg mnie Chevy Trailblazer nie jest zlym autem ale... ... ale bedzie bez odpowiedzi :hehe:

a Safari - ni jak nie pasuje mi do bajki o rodzinnym aucie

 

bo moi koledzy od Volvo narzekają na masakryczne ceny częsci.

wychodzac z zalozenia ze auto bedzie sie psulo to powinienem kupic sobie rower, a mity o drogich czesciach juz przerabialem majac mazde :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Safari - ni jak nie pasuje mi do bajki o rodzinnym aucie

No tak, każdy ma własne preferencje. Mnie Safari też nie zachwyca, ale to dobry holownik.

wychodzac z zalozenia ze auto bedzie sie psulo to powinienem kupic sobie rower, a mity o drogich czesciach juz przerabialem majac mazde :hehe:

Słuszne podejście. Psuja się samochody źle eksploatowane i źle naprawiane. No, może niektóre na F psują się nieco częściej niż inne... :hehe:

Życzę Ci zadowolenia z Volvo. Zapodaj fotki jak już je nabędziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.