Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja bym jednak coś bardziej suwowego polecał - Espace mimo że jestem "Renówkowcem" chyba nie będzie najlepszym tutaj...ale może :-) niestety 2,2dci nie są najlepszymi silnikami a 2,0 dCi będzie ciut za słabe do tak ciężkiego ogona....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po cichu pomimo mojej ciagoty do van chodzi mi po glowie takie cos:

7.jpg

szerokie, ciezkie z tylnym napedem... jako holownik w sam raz - 3000 TD - 177 koni pod maska, i przy tym silniku skrecony licznik jakos nie robi wrazenia :ok: ale jak mu wrzuce klamoty, zapne ogon no nie chce ciagnac zadka po asfalcie :ok:

aczkolwiek jak sie widzi na europejskich autobanach to E290 czy E300 kroluja jako holowniki cepek nie tylko kempingowych

i jak ktos powie ze takie cos pali max 11-13 litrow ON z ogonem to kazdy sie smieje a taka jest prawda

ze wzgledu na twardosci wysokosc zadka upieram sie przy w/w vanach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich klubowiczów mam pytanie. Wybieram się w tym roku ponownie do Wenecji. Mam Opla Astrę II 1.7 DTI 75 km DMC przyczepy w dowodzie 1100. Chcę wybrać się w podróż podpinając Hobby 430 De Luxe DMC 1000 kg jak jest jej masa własna?, jak myślicie czy asterka da radę? W zeszłym roku byłem z Beyerlandem z DMC 900 i 4 osoby i maleństwo bez problemu dotarło na miejsce. Proszę o poradę na forum lub na mail kiler136@op.pl Pozdrawiam wszystkich klubowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na dzień dzisiejszy również szukam nowego auta, które będzie mieć DMC przyczepy min 1900kg, wybór niewielki jest tak naprawdę, na pewno odpadają nowe vw passat czy audi a6. Nie wiem jak te mercedesy E klasa kombi W211 się sprawują i jakie mają DMC przyczepy? Mercedes Vito ma równo 1900kg, ale miałem to auto rok czasu w posiadaniu i podziękowałem... Potrzebne mi auto do pracy na codzień mocne i ekonomiczne, a zarazem takie, żeby było w stanie pociągnąć moje 2 osie na haku. Rozważam nad vw Touareg, ale to jest ropożerne cholerstwo ! Byłem napalony na Allroada, ale te poprzednie modele się psują, a nowe jeszcze poza zasięgiem kieszeni... Obecnie myślę nad Touareg 2.5 TDI, BMW X5 3.0d, bądź Mercedes ML 270 CDI... Co sądzicie o tych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej przyczepki to właśnie jakieś 4x4 - a te auta to nie znam, na ta klasa finansowa :-(

ale w śród takich bym szukał czegoś dla Ciebie...czyli spory terenowiec (może jeszcze rozważ Explorer, Pajero, Land Cruiser, a może coś z Land Roverów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JurekHobby635, przedewszystkim musisz sie zorientowac ktore z modeli wymienionych przez ciebie maja pneumatyczne samopoziomujace sie zawieszenie - biorac pod uwage wysokosc zamontowania kuli haka jak i sztywnosc zawieszenia tych aut przy hobby 635 i jej dlugosci tyl przyczepy bedziesz mial bardzo nisko nad droga... znajomy mial podobny problem w ML - mial dluga przyczepe i dziwnie to wygladalo jak auto bylo ustawione nawet na najnizszy poziom to przyczepa tyl prawie po asfalcie ciagnela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia z poszukiwań W210 do ciągania przyczepy są mieszane szukałem 2000 - 2002 i jestem załamany i już mi przeszło kupowanie mietka oglądałem kilka sztuk to była katastrofa natrafiłem na modele co już rdza brała i oglądałem przemalowane z taxi a sprzedawcy wmawiali że taki ładny lakier bo stary niemiec jeździł i auto stało w garażu nawet tapicerka wymieniona no i liczniki w Polsce 179 tyś a na mobile W 210 mają po 450 tyś tylko wjadą do Polski to sam licznik się po drodze cofa dobrze wejść na forum w210 i tam opiszą każde auto co jest w ogłoszeniach i krytycznie spojrzą :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

tak po cichu pomimo mojej ciagoty do van chodzi mi po glowie takie cos:

Obrazek

szerokie, ciezkie z tylnym napedem... jako holownik w sam raz - 3000 TD - 177 koni pod maska, i przy tym silniku skrecony licznik jakos nie robi wrazenia :ok: ale jak mu wrzuce klamoty, zapne ogon no nie chce ciagnac zadka po asfalcie :ok:

aczkolwiek jak sie widzi na europejskich autobanach to E290 czy E300 kroluja jako holowniki cepek nie tylko kempingowych

i jak ktos powie ze takie cos pali max 11-13 litrow ON z ogonem to kazdy sie smieje a taka jest prawda

ze wzgledu na twardosci wysokosc zadka upieram sie przy w/w vanach

 

Takie coś ma Jacekl. Auto ma już chyba z 10 lat, blacha się podobno nie sprawdza, bo trochę koroduje, to trzeba zadbać. Reszta jak to w Mercedesie, idealna. On ma 2,7 i automat, to przed Rumunią wyciągał jakieś blachy z pod spodu co by mu się skrzynia nie grzała. Ogólnie z tego co wiem to auto świetnie daje sobie radę. Oczywiście trzeba uważać na tylny zwis, ale auto ma (to Jacka, ale chyba to samo) hydrauliczne zawieszenie z tyłu i pod obciążeniem wraca do poziomu i samo się poziomuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Do takiej przyczepki to właśnie jakieś 4x4 - a te auta to nie znam, na ta klasa finansowa :-(

ale w śród takich bym szukał czegoś dla Ciebie...czyli spory terenowiec (może jeszcze rozważ Explorer, Pajero, Land Cruiser, a może coś z Land Roverów)

 

Myślę, że SUV 2,0 - 2,2 litra diesel w zupełności wystarczy (Rav4, Outlander, Sportage, Grand Vitara).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wszystko aby byc dokladnie z wszystkimi opisami o przepisami do rzeczy:

 

DMC mojej przyczepy 1500kg x 1.33= 1995kg tyle ma wynosic minimalnie dmc auta ;)

silnik raczej diesel o mocy minimum 140KM i nie ma to byc wysilony maly silnik tylko z deka wiekszy :ok:

skrzynia manualna co by nie stresowac sie na zapas kosztem naprawy

 

żona mi suszy glowe ze nie chce vana bo takiego uzywaja laweciarze i straganiarze /bez urazy dla nich/

 

wiec co bym nie prosic sie w nocy :ok: chyba wbrew sobie bede rozgladal sie ku duuuuzemu kombi...

wybor nie jest duzy - mercedesy e klasa, BMW 525, ople omegi, no i...

98_volvo_v70.jpg

silnik 2.5 140 KM powinien starczyc i nie pic duzo, lub wersja AWD z benzynowym mocnym motorem /ale wtedy butla lpg chyba 200l na dachu ;) - kurcze ludziska doradzcie cos - sezon rusza a mi w garazu została tylko micra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jak najbardziej na tak - tym bardziej jak ma być to holownik...

Nie widziałem laweciarzy czy straganiarzy w Scenicach, Espacach, C4 czy C8 picasso, 807 czy też np Turan).

Jak to ma być spore kombi - to chyba właśnie w Volvo bym celował - a może Audi A6 lub A8 (tylko to już nie kombi :-) ).

A jak jednak francuz to może jakaś C5 kombi lub Lagunka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misio, budzet mam do okolo 20000 +/- 10% nie ma duzego wyboru... :ok:

scenic, c4 odpadaja na starcie - nie te masy

 

V70 AWD 2.4 200KM ma manuala, zagazowac i moze byc,

V70 cross country /ten napompowany ;) / 2.4 190KM jest z automatem - co prawda czytam opinie o nim i ludzie nie skarza sie na skrzynie, a podniesione nadwozie i skrocone przelozenia jako holownik daja mu miejsce w czolowce

 

szkoda ze 2.5 diesel nie ma napedu 4x4 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim budżecie to polecał bym jednak Francuzika...nowszy, lepiej wyposażony...

C4 (kombi), Laguna (kombi), Espace (van)...z małą dostawką cenową....807 (van)

Ale takie Volvo całkiem mądre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.