Skocz do zawartości

Jaki smar ???


maniek72

Rekomendowane odpowiedzi

ja stosuję smar stały z teflonem ale myślę, że większość smarów łożyskowych lub do zawieszeń w tym miejscu wystarczy (seria ŁT lub coś podobnego). To miejsce nie jest mocno obciążone wbrew pozorom. Ile wcisnąć? Generalna zasada smarowania jest taka, że ma zacząć wychodzić czysty smar z par trących. Ściągnij mieszek gumowy i pompuj smarownicą. To co wyjdzie wytrzyj szmatką i będzie ok. Ważne, żeby robić to systematycznie. Ja smaruję 2-3 razy w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuje coś takiego:  SILESIA LT 4S3, TEMPERATURA PRACY -30/130,

Przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i innych elementów pojazdów samochodowych. Charakteryzują się wysoką stabilnością mechaniczną, odpornością na starzenie i ochroną korozyjną w temepraturach -30 dp 130°C.
* Odporny na wymywanie wodą.
Oznacza się wysoką stabilnością mechaniczną i jest odporny na działanie wody
.

Edytowane przez maniek72 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze ?   myślę żeby tam po prostu był smar- czy to będzie zwykły ŁT czy grafitowany , czy jakiś "cudowny", ważne żeby było nasmarowane.Nie stosował bym ewentualnie smarów bardzo lepkich - typu do łańcuchów motocyklowych- a to ze względu że przy niskich temperaturach mocno gęstnieją i suwliwość hamulca może być ograniczona co spowoduje opóźnienie działania hamulca najazdowego.

  Podkleję się do tematu z pytaniem:

-ostatnio zauważyłem ,że w moim haku od przyczepy przy dodawaniu gazu lub puszczaniu gazu słychać jakieś stuki, jeszcze tam nie zaglądałem i nie wiem jak to wygląda -więc chciałem się zapytać czego się tam mogę spodziewać, czy jest tam coś do regulacji albo się coś zużyło i trzeba będzie zastosować "POLAK POTRAFI"   ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stosował bym ewentualnie smarów bardzo lepkich - typu do łańcuchów motocyklowych- a to ze względu że przy niskich temperaturach mocno gęstnieją i suwliwość hamulca może być ograniczona co spowoduje opóźnienie działania hamulca najazdowego.

Bez przesady. Chyba żaden smar w normalnych warunkach nie jest w stanie zatrzymać napierającej masy przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-ostatnio zauważyłem ,że w moim haku od przyczepy przy dodawaniu gazu lub puszczaniu gazu słychać jakieś stuki, jeszcze tam nie zaglądałem i nie wiem jak to wygląda -więc chciałem się zapytać czego się tam mogę spodziewać, czy jest tam coś do regulacji albo się coś zużyło i trzeba będzie zastosować "POLAK POTRAFI"   ???

Jeżeli nic nie jest popuszczone przy zaczepie, to albo regulacja hamulca na szczękach, albo wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar smarem - ale prawie każdy dobry żeby smarować. Można też dać odporny na wysokie temperatury (są takowe). Byle nie myło sucho, szybciej tuleje wyrabia!!

Co do smarowania to mają doświadczenie posiadacze Fiatów 126p.

To był objaw smarujesz - lekko chodzi kierownica.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem moje stuki , tuleje dyszla mają luz 04mm, jak gwałtownie szarpnę góra-dół to stuka, pewnie przy prędkości słychac to mocniej.  No trzeba by to jakoś poprawic, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.