Skocz do zawartości

Jaki zaczep stabilizowany? Jaki amortyzator?


Reyu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam przyczepę Niewiadów N375 o dmc 1000kg.

Pytanie, jaki zaczep stabilizowany.

Jeśli AL-KO będzie pasował, bo w niewiadce podwozie jest knotta, to któy model?

1300 jest niewiele tańszy od 3004.

Z kolei 3004 jest do przyczep o dmc do 3 ton.

Czy to nie wpłynie na jego działanie, jeśli zamontuje go w relkatywnie lżejszej przyczepce?

Zależy mi na dobrym prowadzeniu, bo żona zamierza pomagać w jeździe.

Pytanie nr. 2.

Czy są gotowe elementy które można przyspawać do osi w celu montażu amortyzatora.

Czy trzeba samemu coś takiego stworzyć.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam przyczepę Niewiadów N375 o dmc 1000kg.

Pytanie, jaki zaczep stabilizowany.

Jeśli AL-KO będzie pasował, bo w niewiadce podwozie jest knotta, to któy model?

1300 jest niewiele tańszy od 3004.

Z kolei 3004 jest do przyczep o dmc do 3 ton.

Czy to nie wpłynie na jego działanie, jeśli zamontuje go w relkatywnie lżejszej przyczepce?

Zależy mi na dobrym prowadzeniu, bo żona zamierza pomagać w jeździe.

Pytanie nr. 2.

Czy są gotowe elementy które można przyspawać do osi w celu montażu amortyzatora.

Czy trzeba samemu coś takiego stworzyć.

Pozdrawiam.

Możesz założyć ten mocniejszy zaczep, ale w tym konkretnym przypadku (DMC 1000) mija się to z celem. Jeśli nie masz otworów w ramie do zamontowania amorków, to każde dospawanie czegoś jest dość znaczącą ingerencją w konstrukcję osi. Materiał po spawaniu jest miejscowo przegrzany i może np pekać...

Edytowane przez piterek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Montując AKS 3004, będziesz miał problemy z manewrowaniem np. na parkingu w tak lekkiej przyczepie, okładziny trzymają bardzo mocno.

AKS 1300 w zupełności wystarczy.

 

Ad.2

Możesz kupić dedykowane uchwyty amortyzatorów do Twojej osi, najlepiej sprawdź najpierw jej symbol na tabliczce znamionowej.

Z którego roku jest ta przyczepa ? Niewiadów kiedyś robił swoje osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Montując AKS 3004, będziesz miał problemy z manewrowaniem np. na parkingu w tak lekkiej przyczepie, okładziny trzymają bardzo mocno.

Podczas manewrowania zwalnia się, podnosząc do góry dźwignię dociskającą i nie ma problemu. Zaczep podczas takich manewrów nie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas manewrowania zwalnia się, podnosząc do góry dźwignię dociskającą i nie ma problemu. Zaczep podczas takich manewrów nie wyskoczy.

No chyba przy każdym manewrze nie zwalniasz stabilizatora :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AKS 3004 w przyczepie o MW: 650 kg i DMC 1000 kg.

Przy manewrowaniu na polach kempingowych go odpinam. W instrukcji jest zalecenie aby przy jeździe po mieście też odpinać, ale tu chyba bardziej chodzi o zużycie okładzin.

AKS 3004 będzie się różnił tym od 1300, że stabilizuje teoretycznie w dwóch płaszczyznach (ma 4 okładziny). Należy jednak zauważyć iż przy zmianie okładzin wychodzi to troszkę drożej.

Czy warto dopłacić do droższego? Mi tam ciężko powiedzieć, bo z AKS 1300 nie jeździłem w tej budce. Wiem tylko że nie odczuwam minusów AKS 3004, a budka moja do najcięższych nie należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dot.2 Po co chcesz to robić? seryjne amorki powinny wystarczyć...

 

N375 ma tylko belkę skrętną, chyba że przeoczyłem amortyzatory kiedy czołgałem się pod spodem montując elektrykę pod zasilacz:)

 

 

 

Ad.2

Możesz kupić dedykowane uchwyty amortyzatorów do Twojej osi, najlepiej sprawdź najpierw jej symbol na tabliczce znamionowej.

Z którego roku jest ta przyczepa ? Niewiadów kiedyś robił swoje osie.

 

 

Poprzedni właściciel zarejestrował budkę na SAM, tak że ustalenie roku produkcji może być conajmniej trudne.

Musze poszukać takich uchwytów. 

 

 

 

AKS 3004 będzie się różnił tym od 3004, że stabilizuje teoretycznie w dwóch płaszczyznach (ma 4 okładziny). Należy jednak zauważyć iż przy zmianie okładzin wychodzi to troszkę drożej.

Czy warto dopłacić do droższego? Mi tam ciężko powiedzieć, bo z AKS 1300 nie jeździłem w tej budce. Wiem tylko że nie odczuwam minusów AKS 3004, a budka moja do najcięższych nie należy. 

No to jest konkret. Okładziny zmienia się raz na jakiś czas, a te kilka złotych nie robi różnicy. Trakcja muszę mieć dobrą.

Martwią mnie też opony, mam 2 nowe Yokohama A.drive, ale indeks nośności 82.

Chyba trzeba uważać z wagą gratów w budce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas manewrowania zwalnia się, podnosząc do góry dźwignię dociskającą i nie ma problemu. Zaczep podczas takich manewrów nie wyskoczy.

 

Na pewno wszyscy podnoszą dźwignie AKS podczas manewrów.... :)

 

AKS 1300 będzie wystarczający, nie warto w Twoim wypadku dopłacać do 3004, który posiada 2 kpl. okładzin - jak wspomniał Maras.

Koszt to około 2x 140zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.