Skocz do zawartości

Przyczepa z Wlk. Brytanii + polski samochód


stokrotek51

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Macieku za odpowiedz co do tablic, rozważam ich zakup jak nic nie wymyśle. Jeżeli chodzi o to zaświadczenie to tak usłyszałem od Pani z WK. Będę dzwonił do nich jeszcze w przyszłym tygodniu, ciekaw jestem co nowego usłyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...

 

czy ktoś z kolegów robił pierwszy przegląd techniczny takiej angielskiej budki w Polsce? Jakie informacje są potrzebne do takiego przeglądu (oprócz numeru VIN ramy)?

 

...

Miło.

.

VIN lub inny nr na ramie, co najmniej w 4 cyfrowej części musi być również na tabliczce znamionowej.

Diagnosta jeśli nie dysponuje katalogiem, powinien ją zważyć, zmierzyć, sprawdzić stan techniczny podwozia i oświetlenie.

W oświetleniu musi funkcjonować światło p/mgielne = mała korekta w instalacji.

Jeśli nie będzie pewny z katalogów, co do DMC , to będzie ona równa MW = zero ładowności, więc warto na badanie pojechać z 4 workami kartofli ;) Masa fizycznie mniejsza niż wpisana w DR nigdy nikomu nie zaszkodzi, na odwrót owszem.

Badanie rozpoczyna się od określenia roku budowy pojazdu.

W PL nagminnie jest to przekłamywane w bardzo prosty sposób a zarazem łatwe do udowodnienia wałka rocznikowego.

Nie obawiaj się że drzwi po odwrotnej stronie. Auta mają je po obu stronach, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie doszła jeszcze zamiana stron w tylnych światłach: przeciwmgielne zamieniło się miejscem z wstecznym. Na szczęście mam z tyłu lampy Hella, które okazały się uniwersalne i można je było zamienić stronami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzebujesz zaświadczenia z urzędu skarbowego ponieważ umowy kupna - sprzedaży zawarte poza terenem RP nie łapią się na nasz podatek PCC (czyli słynne 2% od umowy - bo to dotyczy tylko umów zawartych na terenie Polski). 

A żółte 5 dniowe tablice nie są "unijne" tylko "shengenowskie" - wpisujesz dane pojazdu (w tym VIN) wieszasz i jedziesz, przegląd jest zbędny. 

 

owszem PCC 2% nie płacisz, ale musisz w swoim urzędzie skarbowym załatwić dokument o zwolnieniu z VAT (jeżeli zakup z krajów Unii) - dokument VAT 24, 160zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 musisz w swoim urzędzie skarbowym załatwić dokument o zwolnieniu z VAT (jeżeli zakup z krajów Unii) - dokument VAT 24, 160zł.

Nie wciskaj kitu, przyczep to nie dotyczy. Jak urząd się upiera to wystarczy poprosić o podanie podstawy administracyjnej, może wtedy przejrzą na oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAT-24 był kiedyś bezwzględnie wymagany, jednak "mędrcy" doszli że była to nadinterpretacja , bowiem nie jest to pojazd silnikowy i odstąpiono od tego. 

.

Z innymi korzystnymi posunięciami w tym kraju , jak dotąd nie spotkałem się - wręcz na odwrót. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W urzędzie skarbowym faktycznie trzeba załatwić zwolnienie z VAT ale z uwagi że to przyczepa i zakupiona w UK to koszt jest około 17 zł. Jest to tylko koszt administracyjny, poza przeglądem i umową kupna sprzedaży już przetłumaczone to będzie wszystko potem w WK płacisz za tablicę etc. Wykupując OC cieszysz się już zarejestrowaną cepka. W moim przypadku OC wyniosło 39zł. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Mam nadzieje, że już niedługo uda mi się nabyć. Gdyby ktoś z szanownych kolegów wiedział coś na temat takiej przyczepki jak przedstawiłem w tym wątku powyżej linki z ebaya znajdującej się w UK proszę o info.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dla posiadających "staruszki" - świtała przeciwmgłowe są obowiązkowe tylko w przyczepach (i innych pojazdach) zarejestrowanych po raz pierwszy (gdziekolwiek) po 1 stycznia 1986r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dla posiadających "staruszki" - świtała przeciwmgłowe są obowiązkowe tylko w przyczepach (i innych pojazdach) zarejestrowanych po raz pierwszy (gdziekolwiek) po 1 stycznia 1986r.

Należałoby się dokładnie przyjrzeć temu zapisowi, gdyż w UK przyczepa nie podlega rejestracji, ale to nie znaczy, że nie była ciągnięta (używana także na kontynencie), więc jak to się ma ze zgodnością z przepisami unijnymi dotyczącymi wyposażenia w te światła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na badanich musisz zwrocic uwage na poz.1 i 2 w dokumencie identyfikacji pojazdu, punkt 1.numer rejestracyjny jak bedziesz miał angielski to trzeba zdjąć żeby wpisali bez numeru, punkt 2. kraj poprzedniej rejestracji tu musi byc nie rejestrowana ja przez to że sprzedajacy byl na angielskich numerach zrobił mi badania i okazało sie w moim WK że jest lipa i musiałem zrobić jeszcze raz wszystko od nowa plus dodatkowy koszt o tablice tymczasowe

 

z tym Vatem tez musiałem iśc do skarbówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.