Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

nie sprawdzałem konfiguracji  zawiasu czy jest utwardzany

auto wcale nie jest niższe od vołviny

co do parametrów moc KM/NM to vołovina ma 50 niutów wiecej i tu się zgodzę + dla volvo, bo to w ciaganiu ma znaczenie

tylko że jest małe ale, vołovina już pełnoletnia i chce na swoje iść...i czasem się stawia

a wchodzic w nowsze klekoty pow '00  z ich udogodnieniami dla kieszeni właściciela ,jakoś nimam zamiaru

mimo, że mam ON w żyłach i płaczę po W124 to czas nie  penis :bzik:  i nie stoi ,niestety

i musze jaką dużą/większą benzynę kupic i zaczadzić -co by szoku cenowego nie dostac przy tankowaniu

a , że się dupę do wygody przyzwyczaiło to teraz w epoce downsizeingu i wizualnego pompowania aut przy jednoczesnej ciasnocie w środku mam nie lada problem :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Passata V6 2,8 4motion-quattro (stały napęd nie haldex) tyle że w kombi i jako holownik rewelacja.....

Passat 4motion jest mega zbliżony do Audi A6 quattro,ten sam napęd,zawieszenie i chyba podłoga identyczna.

U mnie kombiak był twardy jak wiecie co :]

Akurat w swoim i syna Passacie tył usztywniałem. Jako holownik był całkiem OK. Tylko w moim było za mało mocy :oslabiony:

 

Jak zamienisz V850 na A6 to dupę (i swoja i auta)  będziesz miał poobcieraną od asfaltu... A6 nie nadaje sie do przyczepy...

A co do Audi A6 to sie zgodzę po zaczepieniu przyczepki tył znacznie opada. Ma sie wtedy wrazenie ze "wlecze" ogon po asfalcie tak nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kupiłem Hyundaia Terracano za pomoc chciałem podziękować Tomkowi (tomekk) oraz Bartkowi (BartoszK) za nieocenioną pomoc

jaką otrzymałem czyli fachową wiedze oraz wstępne oględziny aby nie pylać 260 km na daremno

Jeszcze raz wielkie dzięki :blagac:     :blagac:     :blagac:     :blagac:     :blagac:     :blagac:     :blagac:     :blagac:      :blagac:     :blagac:

Ok ok. a kuboty??? Będą pasowały do Hyundaya??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt ,że ałdi z ogonem jakos nie widziałem

kolega ma a4 i jakoś dupą nie trze a na dyszlu jeszcze yame YZF 125 wozi na stelazu

w vołovinie też usztywniłem i podniosłem zwias z tyłu bo tu jest problem z dużym/długim zwisem a nivo jak w W124 nima

jak trza będzie to się z zawiasem coś pokombinuje dla mnie auto nie musi leżec na glebie w codziennej eksploatacji

A6 ma zawias kompatybilny z pastuchem w 1ośce niewiem jak quatro 

tajle do grupy vag na kazdym rogu z grosze ,to sie jaki federunek twardszy na dupę dopasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miały nivo ,ale w kombiaku a ten w którego mierze to sedan/limuzyna

a jedynie air ride by można założyc na tył

jest w fajnej konfiguracji wszystkie knefle na desce[i działaja],skóra dla szpanu tzw :yay: ,dywaniki czarne na szczęście ,poduszek jak w Jysk'u

oglądałem dużo fur w ok 150-200KM  i z jakimś sensownym uciągiem na haku

w rocznikach 00+/-2l mamy mały wybór

BMW poszukiwanie zaginionej arki, kupa szrotu na alle olx o dobry egz truuudno

MB j.w.

GM[omega} mały wybór w Pl  w necie pare ofert

VOLVO j.w. + droższe części

mimo ,że teraz pomykam vołoviną ,która daje dużo frajdy z jazdy  i mimo dłuuugiego ciężkiego przodu jest super w prowadzeniu, to jednak dla mnie naped na tył ew.4*4 to to co tygryski lubią najbardziej :yes:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszyskich.Jestem tu nowy i to mój pierwszy post,więc z góry przepraszam z ewentualne błędy.Ponieważ moja wysłużona Laguna V6 odchodzi na emeryturę poszukuję następnego holownika. W ubiegłym roku zakupiłem swoją pierwszą przyczepę. Niestety renówka w drodze powrotnej z wakacji nie wytrzymała trudu podróży i padła,a konkretnie automatyczna skrzynia. Ponieważ dużymi krokami zbliża się nowy sezon,szukam coś trwałego pod moją przyczepę.Konkretnie ma to być diesel, SUV,cena ok 20 tyś.zł,najlepiej 4x4. Myślałem o KIA Sorento 2.5;Jeep Cherokee 2.5;Nissan X-trail 2.2;Toyota Rav4 2.0. Skrzynia raczej manualna. Z uwagi,że z karawaningiem ma do czynienia ledwo od roku proszę o wasze sugestie i uwagi.Pozdrawiam Roman.

Edytowane przez RomanCzerwski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie ma to być diesel, SUV,cena ok 20 tyś.zł,najlepiej 4x4. Myślałem o

 

KIA Sorento 2.5;

Jeep Cherokee 2.5;

Nissan X-trail 2.2;

Toyota Rav4 2.0.

 

Skrzynia raczej manualna. Z uwagi,że z karawaningiem ma do czynienia ledwo od roku proszę o wasze sugestie i uwagi.Pozdrawiam Roman.

 

Napiszę o 2 autach - Nissan użytkowałem 1,5 roku do przyczepy i mam go nadal, Toyotę użytkuje kuzyn.

 

- Nissan w tym silniku (136 kucy, 2005 rok bez DPF) jest fajnym autem do przyczepy nawet 1500 kg, stabilne w jeździe, wydajne hamulce i spora ładowność bez zbliżania się do gleby z naciskiem 100kg na kule,  ale

... słabe sprzęgło co przy włączeniu 4x4 i manewrowaniu powoduje od razu smród...

... podatny na przegrzanie, przy mocno rozgrzanym silniku i słusznym przebiegu pompa olejowa nie wyrabia i dochodzi do przegrzewania sie silnika...

... mało wydajna klimatyzacja w postoju i przy wolnej jeździe ... 

... za 1,5 roku wykończyłem dwumas i 2 x sprzęgło...

 

RAV 4 - 2,2 150 kucy - chyba tez 2005 rok ( 1wl od nowości)

... samo auto przy pełnym załadunku już jest nadsterowne, z przyczepa nieprzewidywalne na łukach

... sprzęgło jak w nissanie - ale nie śmierdzi tylko się ślizga po rozgrzaniu

... mały promień skrętu - samo auto zawraca na promieniu większym od nissana o 2m

... spalanie na pusto 5,5-6,5 z przyczepa (1300kg przy 85-100km/h) na autostradzie bez problemow osiaga 13L co na diesla jest bardzo kiepskim wynikiem

... skrzynia wymieniana na 180k i na 230k (pierwszy raz brak wstecznego, za drugim razem zblokowana na 3)

 

KIA Sorento - polecam zapoznać się z forum KIA Sorento - mało pozytywnych opinii

 

Jeepów jest kilka na tym forum ale nie w 2,5L (cicik, doctorro)

 

Ja na twoim miejscu pozostałbym w sedanie/hatchu w 6 cylindrach na PB i zagazować - SUVy nie darzą komfortem jazdy na trasie ...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dość przeraża zestawienie wymogów: a) diesel + cena 20 tys. zł; b ) 4x4 + cena 20 tys. zł.

Zasadniczo wybierasz sobie samochody dość drogie jako nowe, ale masz mały budżet. To moim zdaniem wróży źle. Ale kto płaci ten decyduje.

 

Moim zdaniem przy tak niskim budżecie warto pomyśleć o samochodzie na benzynę + LPG. Ewentualna naprawa będzie zwykle dużo tańsza. No i jest szansa na kupienie 4x4 w tej cenie, choć i tak wielkiego wyboru nie ma.

Myślę, że Suzuki XL-7 (nazywany też chyba Grand Vitara XL-7) nie będzie zły. Silnik 2.7 litra V6 nadający się do zagazowania. Moc rozsądna około 170 czy 180 KM, dołączany napęd na 4 koła w razie potrzeby gdy np. utkniesz z przyczepą na łące z mokrą trawą. Normalnie napęd na tył wiec korzystny z punktu holowania widzenia przyczepy. Dość prosta konstrukcja. Do tego wymiary nawet całkiem europejskie, bo długość 4.76 m w najdłuższej wersji czyli tyle ile zwykłe kombi, też szerokość 1.78 m więc mniej niż Ford Focus. Parkujesz bez problemu na normalnym europejskim miejscu parkingowym, a bagażnik jest dość duży i auto komfortowe. Kolega ma i bardzo chwali.

 

Z diesli typu "szukam coś trwałego pod moją przyczepę" to chyba starsze Mercedesy. Silniki bardzo trwałe (oprócz tych CDI z pompą Lucasa) i samochody nadające siedo holowania przyczepy. Mój ma 1900 kg wpisane na haku (manual), a gdybym miał automat to by było 2100 kg.

Obawiam się, że budżet 20 tys. zł jest wielce niewystarczający na przyzwoitego diesla z 4x4 w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Z moich obserwacji wynika, że za takie auto trzeba dać raczej minimum 40 tys. zł.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obawiam się, że budżet 20 tys. zł jest wielce niewystarczający na przyzwoitego diesla z 4x4 w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Z moich obserwacji wynika, że za takie auto trzeba dać raczej minimum 40 tys. zł.

I tak i nie tylko trzeba poszukać, 20 tyś jest wystarczającą kwotą aby kupić takie auto, jasna sprawa że im więcej tym lepiej ale i to

nie gwarantuje udanego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszuK, nie myśl,że się czepiam ale zastanawia mnie to sprzęgło w Nisanie. Napisałeś ,że po włączeniu 4x4/ oczywiście look/ czuć spaleniznę sprzęgła. Czy nie chodzi tu o sprzęgło międzyosiowe,bo tylna oś z przyczepą jest bardziej obciążona a średnica tarcz w sprzęgle międzyosiowym jest 2 a może 3razy mniejsza niż w głównym.W Mazdzie CX 5 już niewielkie błotko czy zaspy powoduje  właśnie przypalanie tego sprzęgła nawet w pozycji auto bez przyczepy. Co Ty na to? Tak dla jasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.