Skocz do zawartości

Prośba o ocenę przyczepy


swrx

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy masz wiedzę jak ciężko jest manewrować przyczepą dwuosiową np. przy ustawieniu na cempingu. :pad: . Jak szukałem przyczepy dla siebie to prawie wszystkie dwuosiowe były zjechane na maxa a z Francji to już wogóle "RUMUNIA" tam chyba w tak dużych przyczepach mieszkają przez cały rok.Poza tym brak toalety kasetowej w takiej przyczepie to dla mnie dyskfalifikacja. Osobiście bym kupił dłuższą na jednej ośce i raczej z Hoilandii, Belgii, Danii , nie spotkałem ładnej przyczepy z Francji!

Pozdrawiam

 Zdaje sobie sprawę z tym manewrowaniem. Raczej nie mam problemu z manewrami,ale są miejsca gdzie się po prostu nie wjedzie takim zestawem,dlatego myślałem o założeniu mover'a. Do sezonu jeszcze daleko,więc może trafiłby się jakiś używany. W tej chwili pomysł i tak umarł,bo przyczepa sprzedana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

...no i znow opsywany problem z manowerowaniem

 

i jak zwykle najwiecej do powidzenia maja ci co nie maja duzych przyczep...

 

jak ci sie podoba duza przyczepa i nie boisz sie z tym jezdzic to poprostu kupuj duza cepe...

 

za relatywnie niskie pieniadze masz duzy, wypasiony i wygodny w mieszkaniu sprzet

 

... oczywistym jest ze ktos kto ma ogon 7 metrow nie bedzie wciskal sie nim tam gdzie sie nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no i znow opsywany problem z manowerowaniem

 

i jak zwykle najwiecej do powidzenia maja ci co nie maja duzych przyczep...

 

jak ci sie podoba duza przyczepa i nie boisz sie z tym jezdzic to poprostu kupuj duza cepe...

 

za relatywnie niskie pieniadze masz duzy, wypasiony i wygodny w mieszkaniu sprzet

 

... oczywistym jest ze ktos kto ma ogon 7 metrow nie bedzie wciskal sie nim tam gdzie sie nie da :)

potwierdzam,jak czujesz się na siłach ciągać taki wagon,to bierz,ja ze swoim bez problemu daje rade na osiedlowych drogach,trzeba trochę wobrazni :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak gębę otworzę-a co mi tam, ja mam swoją jednoosiową  więc w dwuosiowych przyczep "kempingowych" nie wiele mam  do powiedzenia, AAALLLEE za to z przyczepą dwuosiową nie kempingową już tak. Mój brat zrobił sobie przyczepę 2oś , na oryginalnych osiach ALKO ( 2x1300kg) , sama przyczepa 3 metry długa i 1,7 szer,   uwierzcie mi MASAKRA z nawracaniem , manewrowaniem -samochodem czy ręcznie - z pustą to jeszcze jakoś idzie ale z lekkim załadunkiem 300-400 kg KATASTROFA. Wcześniej miał skodę to się hak wyrwał z belki tylne, (niepowiem bo przyczepa była często mocno załadowana) , teraz ma Jeepa GRAND CHEROKEE 5.2 V8 - i jak by nie to auto to by chyba jedną oś zdemontował, nikomu nie życzę zwykłą osobówką manewrowania z 2osią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie by mozna bylo zwykla osobowka ciagac przyczepe kempingowa o masie 1700-2000kg...

owszem sa takie osobowki co tyle moga i potrafia ciagac ale do slabych i malych one nie naleza :)

 

a 2 osiowe przyczepy to sie na tyle ile da autem ustawia....

do przodu czy do tylu 2 oski lzej sie po trawie tocza niz 1 oska bo sie mniej zapadaja... no chyba ze ktos lubi zwroty o 180 stopni w miejscu i slalom miedzy drzewami - to polecam taczki ;)

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie by mozna bylo zwykla osobowka ciagac przyczepe kempingowa o masie 1700-2000kg...

owszem sa takie osobowki co tyle moga i potrafia ciagac ale do slabych i malych one nie naleza :)

U mnie jest 2000 kg na haku i jestem ciekawy czy taki zestaw by jechał i jeszcze w górach :hmm:  z taką wielką przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

..."do przodu czy do tylu 2 oski lzej sie po trawie tocza niz 1 oska bo sie mniej zapadaja... no chyba ze ktos lubi zwroty o 180 stopni w miejscu i slalom miedzy drzewami - to polecam taczki ;)"....

 do przodu do tyłu- to aż takiej różnicy w  toczeniu nie ma , ale tak jak mówisz nawracanie 180* to już jest jak oranie, opony tak mocno się wyginają że szok, a trzeba przyznać ,że mało które pole jest jak lotnisko . 

TOM3653 -widzę ma sz 3.0D w BM-ce  pojedzie pojedzie, byle nie na Kasprowy to da radę 

Edytowane przez edisoniras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepa dwuosiową manewruje sie  bez większych problemów no chyba że ktoś  porównuje ping ponga to różnica jest - no zależy od umiejętności oczywiście  ale one szybko przychodzą wraz  z połykanymi kilometrami . ja robię  około 10 tys km rocznie z cepką więc mam zdanie na ten temat,  movera nowego można kupić już za 4500  z zmontażem

a szerokość około 250 cm nie stanowi nigdzie problemu  a w wielu miejscach byłem . na początku ciągnąłem ją galaxy 2.3  i dawał rade bez żadnych problemów ale dieslem lepiej się ciągneło

szkoda żę ta cepka poszła

aha  w razie pytan  i wątpliwości  z manewrowaniem  to  służę pomocą

Edytowane przez jubi-tom (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam długą jednosiówkę i nie mam problemów z manewrowaniem (budkę odpinam w jak już stoi gdzie ma stać)...to tak dla tych co zaraz będą mieli ochotę napisać coś w stylu "jak sobie nie radzisz..."

IMO porównując np budkę o MW 1300kg w jednej i dwóch osiach (są takie też), to do wersji 2 osiowej przydałby dużo cięższy holownik i to najlepiej 4x4...dlaczego?

- 2 osie idą dużo lepiej niż 1 po ładnej równej drodze...ale przy koleinach zespół 2 osi,m już dość "siły" żeby próbować dyktować tylnej osi w holowniku gdzie by chciały jechać. Po prostu auto się nerwowo prowadzi ( czuć ,że tył budy chodzi na boki)

- 1 oś skręca w miejscu bez szkody dla siebie. 2 osie mają swój "minimalny" promień skrętu - kiedy to jeszcze nie ściąga się opon z felg. Po długim łuku do tyłu: zdecydowanie wybrałbym 2 osie -spokojniejsze, płynniejsze i bardziej przewidywalne (zwłaszcza po nierównym terenie) prowadzenie. Ciasne manewrowanie - zdecydowanie 1 oś

- przy wszelkiech ciasnych manewrach 2 osie stawiają dużo większy opór - nie bez powodu kierowcy rajdowi ustawiają auto "bokiem" przed zakrętem: 4 koła hamujące ustawione boczną powierzchnią do kierunku jazdy, są dużo bardziej skuteczniejsze niż 2 ustawione czołem opony. Stąd też sugestia auta 4x4...co ty by można bezstresowo z mokrej trawki wyjechać.

- 2 osie są bardzo fajne jeżeli chodzi wyważenie przyczepy i konsekwencje z tego płynące podczas jazdy- jako właściciel "ośki" tego najbardziej zazdroszę...

- 2 osie to dwukrotnie większe koszty eksploatacji układu jezdnego...ale ciągle to nie są wielki pieniądze. No i czasem wyższe opłaty na autostradach... tu już zależy gdzie kto jeździ i ile...

 

 

Sam bardzo chciałem mieć 2 osie (tylko z moverem) i gdybym miał dziś do wyboru swoją budkę  w wersji 1 lub 2 osie, bez wahania wziąłbym .....1 oś ;(  ( za lekki holownik)

... z zazdrością patrząc na tych co nie muszą się tak martwić przy pakowaniu cepki.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

    Poszukiwania zakończone,efekt (czy pozytywny,czy nie czas pokaże ;-)  ) :

 

    http://otomoto.pl/knaus-eifelland-560tk-T3626209.html

 

    jeżeli ogłoszenie nie aktualne,zdjęcia poniżej. Bardzo dziękuję forumowiczom za opinie dotyczące poprzedniej oferty.

post-13356-0-80041300-1365630142_thumb.jpg

post-13356-0-27770300-1365630193_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna buda, ale relatywnie tania... Mam nadzieję, że cena była spowodowana chęcią szybkiej sprzedaży, a nie jakimiś "kwiatkami".

 

  Oglądało ją dwóch ,,karawaningowców'' z trójmiasta (przed moim przyjazdem po nią) i jeden aktywny forumowicz z mojej okolicy po zakupie i niczego szczególnego się nie dopatrzyli.

Przyczepa już przerejestrowana,ubezpieczona po przeglądzie . Nic tylko korzystać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Oglądało ją dwóch ,,karawaningowców'' z trójmiasta (przed moim przyjazdem po nią) i jeden aktywny forumowicz z mojej okolicy po zakupie i niczego szczególnego się nie dopatrzyli.

Przyczepa już przerejestrowana,ubezpieczona po przeglądzie . Nic tylko korzystać :-)

Bardzo się cieszę, że się cieszysz i że sprawdziłeś ją dobrze przed zakupem. Miłego użytkowania :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Poszukiwania zakończone,efekt (czy pozytywny,czy nie czas pokaże ;-)  ) :

 

    http://otomoto.pl/knaus-eifelland-560tk-T3626209.html

 

    jeżeli ogłoszenie nie aktualne,zdjęcia poniżej. Bardzo dziękuję forumowiczom za opinie dotyczące poprzedniej oferty.

Super przyczepka. Link juz nie działa, ale chyba to tej przyczepie sie przyglądałem. Bardzo pasował mi jej układ wnętrza i DMC 1400kg, czyli udało by się bez Viazłodzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.