Skocz do zawartości

Gdy koło manewrowe jest w powietrzu robi się szpara


michal1614

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, troche się zdenerwowałem kiedy dzisiaj zauważyłem że gdy przyczepa stoi na kołach i podporach z kołem manewrowym w powietrzu robi się w przodzie szpara na około 5mm, gdy koło manewrowe jest opuszczone szpara znika czy ktoś coś takiego zauważył u siebie w cepce? Troche to dla mnie dziwne bo cepka moja jest z 2005r i jest zdrowa, podłoga się nie ugina i tak dalej.

post-10967-0-44442100-1359554352_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przykro mi, ze będe pierwszy ale rozłazi ci się podłoga od przedniej ściany.

Pytanie jaka w tym zasługa dyszla? Podłoga w tym miejscu pewnie jest "chwycona" w kilku miejscach i zluzowanie koła manewrowego powoduje opadniecie dyszla i pewnie wygięcie podłogi z ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To popularna usterka dużych przyczep.Juz kilku kolegów taką usuwało ;)

Jak stoi na podporach to zobacz czy ruszając dyszlem śruby od środka przyczepy po przełaziły już przez podłogę czy jeszcze nie całkiem?

Tak czy inaczej trzeba to naprawić, nie jest to jakoś bardzo drogie popytaj forumowiczów.

Nic do tego nie ma stawianie przyczepy z podniesionym kołem manewrowym... a raczej stan dróg i przeciążenia podczas jazdy.

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, troche się zdenerwowałem kiedy dzisiaj zauważyłem że gdy przyczepa stoi na kołach i podporach z kołem manewrowym w powietrzu robi się w przodzie szpara na około 5mm, gdy koło manewrowe jest opuszczone szpara znika czy ktoś coś takiego zauważył u siebie w cepce? Troche to dla mnie dziwne bo cepka moja jest z 2005r i jest zdrowa, podłoga się nie ugina i tak dalej.

 

Witam.

 

A skąd wiesz że jest to wada czy usterka ,a nie normalna praca materiałów przewidziana przez producenta?

 

Nieuniknionym jest że każda przyczepa pracuje . Jaki to jest skok kiedy ciężar jest podparty na dyszlu często obrazowała szczelina między ścianą frontową a kufrem w starszych przyczepach. Dla tego owe kufry zawsze montowane były w pewnej odległości od ściany. Mój kufer kiedy założę cepę na hak zmienia dystans do przedniej ściany o ładne 3 cm a nie chwaląc się ceownik użyty na ramę i dyszel mam grubszy i mocniejszy od Twojego. W różnych przyczepach różnie tłumione są owe wychylenia konstrukcji.

 

Może niema o co bić piany i się umartwiać.

 

Sprawdź na zewnątrz dokładnie czy nie pojawiły się pęknięcia poszycia . Zwłaszcza frontu i nadproży nad drzwiami i oknami bocznymi.

Czy klapa bakisty ma w dalszym Ciągu odpowiedni luz w czasie podparcia na kole manewrowym. Czy otwiera się swobodnie.

Jeśli wszystko poza tym "gra" to proponował bym kontakt z innymi użytkownikami tego właśnie modelu bądź zapytanie do producenta.

 

Nie wykluczam oczywiście podgniłej ściany z zacieku w bakiście lub innej wady wszak nie pierwsza przyczepa z tych nowszych

okazała się pękającym bublem.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

No i po problemie, faktycznie odeszła mi ściena od podłogi, ale dwanaście nierdzewnych wkrętów plus klej rozwiązało sprawe, tak jak napisał pasjonat sprawdziłem poszycie i jest wszystko ok. myśle że w miare szybko to wyczaiłem i naprawiłem.

A tak przy okazji orjętuje się ktoś co to jest za ustrojstwo na fotce jest to podłoczone do 230V i wychodzą z tego dwa kable które wchodzą pod gumoleum.

 

Pozdrawiam

post-10967-0-96375900-1361024715_thumb.jpg

post-10967-0-32162400-1361024736_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego te przewody czerwony i czarny wchodzą pod gumoleum i koniec, dalej nic do nich nie jest podłączone?

Najlepiej zapytj poprzedniego właściciela :hehe: 

 

Tak poważnie, to skąd mamy wiedzieć :niewiem:

 

Czy jest to zasilacz i do tego 12 V, też nie wiem.

Obudowa pozwala jedynie przypuszczać, że powinien tam być jakiś transformator napięcia.

Wtyczka sugeruje, że obniża napięcie sieciowe 230 V na ...

No właśnie - trzeba zmierzyć na ile i jakie (stałe, zmienne :niewiem:  ), a może w ogóle nie działa i dlatego jest odłączony :hmm: 

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego te przewody czerwony i czarny wchodzą pod gumoleum i koniec, dalej nic do nich nie jest podłączone?

bo coś  zostało odłączone :)

 

Czarny i czerwony to kolorystyka iście sugerująca iż  czarny to minus a czerwony plus. Może miało to coś zasilać  co zostało wymontowane zanik nabyłeś swój wagonik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.



Czarny i czerwony to kolorystyka iście sugerująca iż  czarny to minus a czerwony plus.

 

bo coś  zostało odłączone :)

 

Czarny i czerwony to kolorystyka iście sugerująca iż  czarny to minus a czerwony plus. Może miało to coś zasilać  co zostało wymontowane zanik nabyłeś swój wagonik.

:swiety:  słowa :ok:


Tyle tylko, że ja do "tematów", w których ktoś już gmerał, zawsze podchodzę w jeden sposób - sprawdzam (mierzę) i wtedy mam pewność, że mam pewność hehe%281%29.gif ,  co jest czym.

Jestem przekonany, że Ty również.


Myślę, że to najlepsza metoda.

Nikt nie jest w stanie zagwarantować, że w tej puszce nie siedzi "coś" innego i to wszystko, to tylko domysły.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ogrzewanie podłogowe. Fajny i praktyczny gadżet! Szukaj regulatora, choć go może nie być. Jak nie masz znajomości elektryki, to normalnie podłącz to urządzenie, co najwyżej wywali bezpiecznik. Chyba że mata jest mokra, wtedy z tego zabiegu zrezygnuj :czerwona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie na 100% jest to ogrzewanie podłogowe - uwaga na 99% jest ono na 230V więc zalecam ostrożność.

 

Jeżeli masz tylko tą puszkę - a z niej kabel z wtyczką do 230V to może jest w tej puszce jakiś sterownik lub termostat ? 

 

może w przyczepach montują podłogówkę na 12/24/48V ?? nie wiem, ale ja mam taką folię grzewczą - masz na widoku kontektorki - i ona jest na 230V.

 

grzeje na ok 35C w maxie

 

aha - jeszcze jedno - być może to jest faktycznie trafo 12V - a ktoś, kto dokładał podłogówkę po prostu podpiął się tam bo miał najbliżej 230V? jedynie po drodze jest gdzieś wyłącznik? - rozmontuj tą puszeczkę białą

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.