Skocz do zawartości

zmiana 230 v na 12 v


oskardas

Rekomendowane odpowiedzi

witaj , czasu mam dużo ale już chciałbym to zrobic żeby mieć to za sobą, jeszcze przedsionek musze dokupić ...... Pasjonacie a gdzie znalazłeś to trafo abym mógł to zobaczyc....

 

Widzisz , gdybyś pisał cały czas w jednym temacie czy tu czy na PW to byś się nie pogubił :)

Na pw dałem Tobie linka .

 

http://swiatelektroniki.com.pl/produkt/156737--200w-2x12v-2x833a-transformator-toroidalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze pamiętać, że owe 12V jest wartością umowną i po wyprostowaniu i odfiltrowaniu napięcie będzie inne i ważne.

Toroid jednak łatwo daje się z napięciem dopasować do obecności akumulatora, poprzez odwinięcie kilku zwojów = zmniejszenie napięcia gdyż z reguły jest za wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze pamiętać, że owe 12V jest wartością umowną i po wyprostowaniu i odfiltrowaniu napięcie będzie inne i ważne.

Toroid jednak łatwo daje się z napięciem dopasować do obecności akumulatora, poprzez odwinięcie kilku zwojów = zmniejszenie napięcia gdyż z reguły jest za wysokie.

 

W obecnym układzie prostownik na jednej diodzie nie podbije napięcia , (jeśli to miałeś na myśli) a filtracji , jak wspominałem wcześniej w Sheiberach niema w ogóle .

Natomiast mimo wszystko jest grzałka lodówki , która powinna dostać nie mniej niż 12v.

Ewentualne odwijanie uzwojenia też brałem pod uwagę ale nie w przypadku współpracy z akumulatorem bo do jego ładowania owe 12v ~ było by nieco mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasjonacie, ale ja cały czas mam na myśli wykorzystanie pełnego prostownika i "powrót do normalności" .

Widzisz, zasilacz przekombinowany przez inżynierów miał tylko jeden cel: Jak się popsuje zamówić taki sam bo... inny jest inny.

Kondensatora fabrycznie tam nie ma bo w tej konstrukcji mija się to z celem, ale wystarczy podpiąć autoradio które ma 2200uF i już napięcie wzrośnie.

Z wykorzystywaniem jednej diody to porażka konstrukcyjna w dzisiejszych czasach a tak, jest okazja wyprostować prąd jak należy, odfiltrować go i mieć w całej instalacji normalne +12V i masę i na tym będzie latać wszystko , radio, TV, DVD, i wiele innych współczesnych gadżetów.

 

.

Aaaaa, znalazłem dla Kolegi 4 trafa.

3 tradycyjne 230/11,5V AC - 5A , 7A oraz 3,6A

1 toroidalne 230/11,7V AC - 6,8A

Myślę że tradycyjne 5 lub 7A również dla akumulatora na pokładzie w zupełności wystarczy. Mam tu na uwadze stałe podłączenie aku, nie chwilowe.

Po wyprostowaniu będzie w sam raz około 14V = bezpiecznie.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasjonacie, ale ja cały czas mam na myśli wykorzystanie pełnego prostownika i "powrót do normalności" .

Widzisz, zasilacz przekombinowany przez inżynierów miał tylko jeden cel: Jak się popsuje zamówić taki sam bo... inny jest inny.

Kondensatora fabrycznie tam nie ma bo w tej konstrukcji mija się to z celem, ale wystarczy podpiąć autoradio które ma 2200uF i już napięcie wzrośnie.

Z wykorzystywaniem jednej diody to porażka konstrukcyjna w dzisiejszych czasach a tak, jest okazja wyprostować prąd jak należy, odfiltrować go i mieć w całej instalacji normalne +12V i masę i na tym będzie latać wszystko , radio, TV, DVD, i wiele innych współczesnych gadżetów.

 

.

Aaaaa, znalazłem dla Kolegi 4 trafa.

3 tradycyjne 230/11,5V AC - 5A , 7A oraz 3,6A

1 toroidalne 230/11,7V AC - 6,8A

Myślę że tradycyjne 5 lub 7A również dla akumulatora na pokładzie w zupełności wystarczy. Mam tu na uwadze stałe podłączenie aku, nie chwilowe.

Po wyprostowaniu będzie w sam raz około 14V = bezpiecznie.

 

Masz całkowitą racje Wojtku ale nie sądzę by kolega chciał lub czuł się na siłach przebudowy swego ubogiego e'bloku do stanu normalności . Zwłaszcza że określił swe wymagania odnośnie odbiorników mieszczące się w fabrycznym standardzie.

Musimy brać pod uwagę że dla niego to nie jest takie proste i oczywiste jak dla nas, a ja nie wyobrażam sobie pomocy online i krok po kroku pisania jak rozbudować ten ubogi układ do stanu normalności bo chyba prędzej wysłał bym Mu od siebie z firmy 150Wattowego Meanwell'a z regulacją wyjścia i przynajmniej mógłbym spać spokojnie :) .

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieto żeby co ale co drugi dzień wypalam różnego rodzaju transformatory,praca na złomie,jak cos potrzeba to pisać,szkoda spalić coś dla kilku gramów miedzi,jak moze sie komuś przydać przy budowie trafa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieto żeby co ale co drugi dzień wypalam różnego rodzaju transformatory,praca na złomie,jak cos potrzeba to pisać,szkoda spalić coś dla kilku gramów miedzi,jak moze sie komuś przydać przy budowie trafa

 

Wyślij w górę ulicy meneli z pod Twojego złomu do gościa co ma przyczepy po prawej (od Ciebie) to coś tam cichaczem wydłubią z tych wraków na placu ;)

 

witam panów ,i jakie trafo do mojej przyczepki bedzie pasowało ?( dodam że jeszcze mam wentylatorek w oknie dachowym )......

 

A tego co zapodałem link (toroidalne ) nie chcesz jednak kupić?

Pasować z elektronicznego punktu widzenia, pasuje , gorzej z mechanicznym montażem , Trzeba by było ciąć obudowę bo się nie zamknie .

Wiatraczek dodatkowo mu nie straszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.