Skocz do zawartości

Mocowanie zapasu


aziemb

Rekomendowane odpowiedzi

Zwróćcie uwagę na to że proponowana konstrukcja dobrze prezentuje się statyczne, a co będzie w ruchu gdy pojawią się drgania? Nie polecałbym takiego rozwiązania . Gdyby jednak zostało skonstruowane, niezbędna będzie wizyta w SOP na stanowisku do badaniu amortyzatorów żeby ocenić zachowanie tej konstrukcji.

 

 

na bank bedzie to drgalo jak cholera... no chyba ze do sciany by jeszcze dodatkowo zaczepic - ale szkoda dziury robic...

jesli bedzie tylko mocowane pod podloga to na 100% z czasem zacznie pekac w punktach mocowania

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten g... ceowniczek przenosi całkiem spore obciążenia, te 50kg tez powinien dać radę

w niewiadówkach są przykłady wykonania bagażnika na rowery mocowanego do ramy i jakoś to działa :niewiem:

 

Nie twierdzę że jest to nie możliwe - owszem jest , z tym że tak jak pisałem wyżej , koniecznością jest dodanie dużej ilości dodatkowo obciążającego materiału ( dźwigni ) pod podwoziem by to miało "ręce i nogi" bez konieczności dodatkowego kotwienia w ścianie.

Zaprezentowałeś przykład Niewiadówki gdzie mamy trzy podłużnice i o ile pamiętam dwie skrajne to ceowniki częściowo zamknięte ( właśnie w tylnych odcinkach)

Trzecia podłużnica to kątownik biegnący środkiem .

Jeśli prezentowany na zdjęciu bagażnik spełnia swoją rolę w drodze i się autorowi rozwiązania jeszcze nie wytelepał pod tymi rowerami i nie odpadł to to co widzimy za przyczepą (konstrukcja bagażnika z profilu zamkniętego ) musi stanowić jakieś 1/3 całości a pod spodem profile dość głęboko idą ku osi .

 

Nie uwierzę że to jeździ zamocowane tylko do wspominanego ceownika tylnej poprzecznicy bo by się skręcił jak faworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

... jeśli ja mogę swoje 3 grosze ... zaznaczam że nie znam się na konstrukcji przyczep ...  a przyczep do tej pory miałem 3 ( dlatego 3 grosze :) ) , najbardziej jednak obawiałbym się drgań i i skutków , o czym wspomniał któryś z kolegów, taka konstrukcja wraz kołem zaważyłby ok 15  kg ?  , obciążenie tak daleko od osi zmusza nas do obciążeń z drugiej strony , a w instrukcji sposobu obciążania  , wszelkie obciążenia powinny się znajdować jak najbliżej osi , powiedziałbym im dalej od osi... tym mniej................. zresztą konstrukcja kosztowała by niemniej niż gotowe sanki na koło zapasowe pod przyczepę ... chyba że to ma być bajer, jak bajer to z nierdzewki,  a to kosztuje ... ale bajer musi :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.