Skocz do zawartości

naprawa przyczepy Hymer Eriba


julglog

Rekomendowane odpowiedzi

Mimo wszystko jednak się chyba zdecyduję :mlot:

 

Mam dobre zaplecze jeśli chodzi o naprawę przyczepy. Dostęp do części i materiałów. Większość planuję zrobić własnym sumptem :) ... poza podwoziem...pewnie w grę wchodzi wymiana części zawieszenia lub całej osi.

 

Trzeba będzie wyjąć meble w miejscach gdzie jest wgnieciona i zedrzeć zniszczoną blachę, dostać się do tej stalowej konstrukcji i ją !jakoś! (jeszcze nie mam pomysłu) wyprostować. Potem uzupełnić izolację, nałożyć nową blachę, wszystko uszczelnić i założyć nowe listwy. Uzupełnić od wewnątrz i złożyć z powrotem meble. Dach jest epoksydowy więc raczej nie będzie problemu (to tak jak naprawa deski windsurfingowej).

 

Czas naprawy szacuję na jakieś 200h a koszt materiałów i części na około 4 tys (oczywiście bez oryginalnej blachy i okien, które kosztują fortunę). Może zdążę nią wyjechać na próbę na weekend majowy :) Trzeba być optymistą:]

 

Takie przyczepy z Francji są z reguły po procedurze RSV http://forum.gp24.pl...strujesz-t1798/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli się zdecydowałeś to oczywiście będę Ci kibicował, ale usiądź jeszcze raz na spokojnie i pomyśl o wszystkim. Czy te papiery, o których pisze Kmtaxi nie dyskwalifikują budki w Polsce, czy naprawdę jest warta swojej ceny? Patrząc po uszkodzeniach, nie wiem czy dobrze policzyłeś koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

julglog Odradzał bym Tobie prostowanie ożebrowania.

To że uzyskasz pożądany , pierwotny kształt metodą prostowania nie znaczy że będzie OK. Lepiej pogięte elementy kratownicy wymienić na proste profile.

Prostowanie takiej klatki może wywołać niekontrolowane naprężenia w innych miejscach i po czasie mogą pojawiać się pęknięcia poszycia , nie koniecznie w miejscu remontowanym.

Profile na rekonstrukcje to nie wielki koszt ,a konstrukcja będzie lepiej "odpuszczona".

 

Co do tych problemów z rejestracją . Czy w razie czego nie będzie można jej zarejestrować jako "SAM" ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasjonat Dzieki za dobre rady. Myślę, że z tym prostowaniem masz rację. Jak ją trochę rozbiorę to podejmę decyzję jak ostatecznie przywrócić kształt kratownicy.

Co to znaczy zarejestrować jako "SAM"?

 

julglog Odradzał bym Tobie prostowanie ożebrowania.

To że uzyskasz pożądany , pierwotny kształt metodą prostowania nie znaczy że będzie OK. Lepiej pogięte elementy kratownicy wymienić na proste profile.

Prostowanie takiej klatki może wywołać niekontrolowane naprężenia w innych miejscach i po czasie mogą pojawiać się pęknięcia poszycia , nie koniecznie w miejscu remontowanym.

Profile na rekonstrukcje to nie wielki koszt ,a konstrukcja będzie lepiej "odpuszczona".

 

Co do tych problemów z rejestracją . Czy w razie czego nie będzie można jej zarejestrować jako "SAM" ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarejestrowac jako sam

albo poszukac dokumentow od innej przyczepki

 

jest to oszustwo i zawsze można odopwiadać karnie nie wspomnę że będzie podstawa do zwrotu nawet po sezonie !!! wakacje totalnie za fri a i jeszcze jakaś nawiązka z tytułu ponieśionych kosztów NIEWARTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarejestrowac jako sam

albo poszukac dokumentow od innej przyczepki

 

Proponuję abyś się wstrzymał z takimi typu podpowiedziami bo jest to oszustwo ,jak wyżej zostało napisane .Chyba nie trzeba mówić czym to grozi.

 

:kosz:

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuję bo cytujecie całość wypowiedzi Kolegi , a rejestracja przyczepy jako "Sam" nie jest nie zgodna z prawem. Druga podpowiedź owszem .

 

Co do rejestracji przyczepy jako "sam" Nie wiem jak jest obecnie w przepisach ale kiedyś "SAM" SAMorobną przyczepę po przeglądzie homologacyjnym można było rejestrować. jako np.

przyczepa lekka

przeznaczenie: kempingowa , towarowa , specjalne np. podnośnik koszowy, czy wózek do dłużycy lekkiej .

model: SAM

 

Tak było kiedyś , a jak jest teraz to trzeba było by się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuję bo cytujecie całość wypowiedzi Kolegi , a rejestracja przyczepy jako "Sam" nie jest nie zgodna z prawem. Druga podpowiedź owszem .

 

Co do rejestracji przyczepy jako "sam" Nie wiem jak jest obecnie w przepisach ale kiedyś "SAM" SAMorobną przyczepę po przeglądzie homologacyjnym można było rejestrować. jako np.

przyczepa lekka

przeznaczenie: kempingowa , towarowa , specjalne np. podnośnik koszowy, czy wózek do dłużycy lekkiej .

model: SAM

 

Tak było kiedyś , a jak jest teraz to trzeba było by się dowiedzieć.

 

tak jak napisałeś rejestracja jako "SAM" nie jest przestepstwem niestety nazwa sam mówi co to jest ,nie można legalizować w ten sposób fabrycznych wyrobów to jest karalne >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasjonat , "SAM"- to pojazd zbudowany we własnym zakresie przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, której markę określa się jako ÔÇÖSAM" bez określenia typu modelu.

 

Do tego wszystkiego należy złożyć oświadczenie tego typu: Świadomy odpowiedzialności zart. 233 ┬ž 1 Kodeksu Karnego (Dz.U.Nr.88,poz.553 z 1997 roku) za fałszywe zeznania oświadczam .....

 

Nie mam nic przeciwko, aby kto kolwiek zbudował sobie przyczepę towarową lub podłodziową bo jest to wykonalne i można ją zarejestrować na legalu. Ale temat dotyczy Hymer Eriby ,która jest wyprodukowana przez producenta przyczep .Nigdy nie uwierzę w to ,że oferowane do sprzedaży przyczepy kempingowe pod nazwą "SAM" zostały zbudowane we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasjonat , "SAM"- to pojazd zbudowany we własnym zakresie przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, której markę określa się jako ÔÇÖSAM" bez określenia typu modelu.

 

 

 

Tzn. nie do końca chyba, bo przecież można sobie zbudować przyczepę na np osi Al-KO i ich innych podzespołach...czy ja coś źle zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierzasty, definicja "SAM-a" jest taka jak napisałem i taka jest brana pod uwagę w WK i OSKP i jak oni do tego podejdą tego nie wiem

 

Budując np.towarową to tak naprawdę jesteś skazany na zakup osi,zaczepu i innych pierdółek bo nie jesteś w stanie takich części zrobić samodzielnie.Resztę budujesz sam ,dołączasz rysunek ,zdjęcia , oświadczenie.

Ta Eriba ma na ramie-dyszlu nr.Vin a mając nr.Vin nie zalegalizujesz SAM-a .Wszystkie oferowane do sprzedaży przyczepy kempingowe jako SAM, fabryczny nr. vin mają usunięty .Przyczepy te mają DR, jak DMC powyżej 750kg ,przegląd .Tylko jakim cudem przeszły całą procedurę legalizacji ? :niewiem: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.