Skocz do zawartości

Energoblok power centre


Krecia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przyczepkę Beyerland 400D z 1998 roku, kupiliśmy bez akumulatora. Poprzedni właściciel mówił, że cepka nie jest przystosowana do akumulatora, co wydawało nam się dziwne. Jest miejsce na akumulator, a po jego podpięciu działa i pompka wody i oświetlenie.

Pod łóżkiem znajduje się energoblok Power Centre 2.

 

Po zdjęciu pokrywy, odkryliśmy przełącznik na dole (czarny), którego jak się przełączy, to nic się nie dzieje w przyczepie (nie reaguje) - wszystko chodzi jak powinno, czy to jest włączony czy wyłączony.

 

Drugą taką rzeczą jest wtyczka, którą jak się podepnie, to również nic się niezwykłego nie dzieje. Wszystko działa jak powinno, czy to wtyczka jest wpięta czy wypięta.

 

Od czego mogą być te rzeczy (przełącznik i wtyczka)?

 

Trzecim pytaniem jest: Czy jak z akumulatora bierze prąd, to trzeba wyłączyć przetwornik co przetwarza z 220 na 12 V? Czy to nie ma znaczenia?

 

Poniżej zamieszczam zdjęcie. Może ktoś z Was wie o co chodzi?

post-10678-0-71868100-1348231543_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Czy jak z akumulatora bierze prąd, to trzeba wyłączyć przetwornik co przetwarza z 220 na 12 V? Czy to nie ma znaczenia?

 

(...)

 

Odłącz akumulator i zmierz , jakie napięcie jest na klemach z ebloku.

Ważne by było pomiędzy 12,5 a 14,4V . Tu ważna rolę odgrywa prawidłowe napięcie na zasilaniu 230V , oby bez spadków.

Znalezione elementy to nie przełączniki a raczej wyłączniki. Przełącznik przełącza coś na coś, wyłącznik natomiast, coś włącza lub wyłącza.

Ten u góry może włączać zasilanie sieciowe 230V, ten dolny może być samoróbką, np do wiatraczków w lodówce.

W

Kostka, a raczej gniazdo (bo w gniazdo wkłada się wtyczkę = gniazdo ma dziurki a wtyczka bolce - odwrotność płciowa;) ) to radosna twórczość, nie wygląda mi na fabryczny element instalacji, chyba że od wyposażenia opcjonalnego.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik z 220V na 12V jak piszesz - to wyłacznik zasilania 12 V - odłącza zasilanie do pompek i oświetlenia 12V. Gdy podłączysz przyczepę do 220V pompki działają tylko wtedy gdy ten wyłącznik jest podświetlony i oczywiście dobre bezpieczniki. Ten przełącznik na dole wygląda mi na dokładkę przez poprzedniego właściciela - spytaj go. Opisanie roli tej kostki łączeniowej tylko ze zdjęcia niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik z 220V na 12V jak piszesz - to wyłacznik zasilania 12 V - odłącza zasilanie do pompek i oświetlenia 12V. Gdy podłączysz przyczepę do 220V pompki działają tylko wtedy gdy ten wyłącznik jest podświetlony i oczywiście dobre bezpieczniki. Ten przełącznik na dole wygląda mi na dokładkę przez poprzedniego właściciela - spytaj go. Opisanie roli tej kostki łączeniowej tylko ze zdjęcia niemożliwe.

 

Jeśli podłącze akumulator, to ten przełącznik z 220 na 12 ma być niepodświetlony? Czy to wtedy nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przyczepkę Beyerland 400D z 1998 roku, kupiliśmy bez akumulatora. Poprzedni właściciel mówił, że cepka nie jest przystosowana do akumulatora, co wydawało nam się dziwne. Jest miejsce na akumulator, a po jego podpięciu działa i pompka wody i oświetlenie.

Pod łóżkiem znajduje się energoblok Power Centre 2.

 

Po zdjęciu pokrywy, odkryliśmy przełącznik na dole (czarny), którego jak się przełączy, to nic się nie dzieje w przyczepie (nie reaguje) - wszystko chodzi jak powinno, czy to jest włączony czy wyłączony.

 

Drugą taką rzeczą jest wtyczka, którą jak się podepnie, to również nic się niezwykłego nie dzieje. Wszystko działa jak powinno, czy to wtyczka jest wpięta czy wypięta.

 

Od czego mogą być te rzeczy (przełącznik i wtyczka)?

 

Trzecim pytaniem jest: Czy jak z akumulatora bierze prąd, to trzeba wyłączyć przetwornik co przetwarza z 220 na 12 V? Czy to nie ma znaczenia?

 

Poniżej zamieszczam zdjęcie. Może ktoś z Was wie o co chodzi?

 

Aby rozpracować do czego jest czarny , dolny wyłącznik trzeba było by zdjąć obudowę z zasilacza i zrobić fotki w zbliżeniu. To samoróbka i może być do wszystkiego a My możemy po szczegółowych zdjęciach tylko się domyślać.

 

" Trzecim pytaniem jest: Czy jak z akumulatora bierze prąd, to trzeba wyłączyć przetwornik co przetwarza z 220 na 12 V? Czy to nie ma znaczenia? "

 

Jeśli przyczepa nie jest podpięta do sieci 230v z zewnątrz to położenie owego włącznika przy zasilaniu z akumulatora niema znaczenia. Odpowiadając na pytanie z ostatniego postu , W/W włącznik świeci się tylko wtedy kiedy przyczepa zostanie podłączona do sieci 230v z zewnątrz oraz zostanie załączone zasilanie energobloku .

 

Tajemnicza wtyczka to złącze radia samochodowego ( starsza chińska seria audiotandet) A jeśli się nie mylę gniazdo tego złącza powinno prowadzić do radia bądź miejsca po radiu. Kolorystyka przewodów wówczas powinna być taka : Przewód brązowy - minus , czerwony i żółty to plusy.

Jeśli przyczepa ma zamontowaną automatyczną antenę - elektrycznie wysuwany teleskopowy bat antenowy to wówczas żółtym przewodem wraca plus z radia do sterowania anteny.

Chyba że owe złącze radiowe ktoś wykorzystał do czegoś innego i wówczas kolorystyka/polaryzacja może być zupełnie inna.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kostka, a raczej gniazdo (bo w gniazdo wkłada się wtyczkę = gniazdo ma dziurki a wtyczka bolce - odwrotność płciowa;)

 

Nie bolce stanowią o tym co wtyk a co gniazdo tylko obudowa złącza i kierunek zasilania.

Jest wiele rozwiązań na "wtyk" z dziurkami i "gniazdo" z bolcami .

 

W tym przypadku jednak jest to z całą pewnością wtyczka bo niezależnie od pinów wchodzi w gniazdo . Gniazda niema na fotce ale zapewniam że jest podobne lecz posiada kołnierz w którym po połączeniu to co widzimy chowa się w 1/3 długości. Ma dziurki ponieważ tym wtykiem podane jest zasilanie więc nie może mieć wystających bolców (zwarcie przy ewentualnym kontakcie bolców z obcym przewodnikiem np. zabłąkany spinacz biurowy czy moneta ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam koledzy podepnę się pod temat od jakiegoś czasu remontuję swoją pierwszą przyczepkę n 126e,a obecnie jestem na etapie elektryki.Ze względu że nie mam pojęcia o tym chciałem sobie uprościć temat udało mi się dostać taki Power Centre 2 jednak nie mam pojęcia jak go podpiąć.Ma ktoś jakiś schemat lub potrafi wytłumaczy tak łopatologicznie jak to zrobić 220V nie stanowi problemu tylko co dalej ?r1mo.jpgevgp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam i podpinam się pod temat.

Chciałbym podpiąć akumulator pod taki energoblok ( oryginalny w budce ma jakieś zwarcie a jest nad kuchenką i nie chciało mi się tego ruszać, więc podpiołem ten). Czy to jesy możliwe aku ma trzymać prąd dla lodówki na drogę i będzie podpięty pod aku w aucie.

 

post-5536-0-54492700-1398539289_thumb.jpg

post-5536-0-31341200-1398539337_thumb.jpg

post-5536-0-44796700-1398539355_thumb.jpg

 

Bardzo proszę o podpowiedź

Edytowane przez RobiBona (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i podpinam się pod temat.

Chciałbym podpiąć akumulator pod taki energoblok ( oryginalny w budce ma jakieś zwarcie a jest nad kuchenką i nie chciało mi się tego ruszać, więc podpiołem ten). Czy to jesy możliwe aku ma trzymać prąd dla lodówki na drogę i będzie podpięty pod aku w aucie.

 

attachicon.gifWP_20140426_001.jpg

attachicon.gifWP_20140426_002.jpg

attachicon.gifWP_20140426_003.jpg

 

Bardzo proszę o podpowiedź

 

Ja to sobie tak myślę, że spróbuj jakoś jaśniej opisać pytanie. Ja nie bardzo umiem dojść o co Ci chodzi.

Nie znam tego energobloku ale wygląda, że jest tam wejście na akumulator ale jak i co z tą lodówką i podpięciem do auta chcesz wykombinować to nie rozumiem.

Prawdopodobnie jak podepniesz pod wejście Batt +, plus akumulatora a minus akumulatora pod 12V -, to akumulator będzie zasilał odbiory 12V tak długo jak nie będzie podłączone zasilanie 230V. Po jego podłączeniu (zasilania 230V) akumulator zostanie odłączony, z tym że raczej nie będzie ładowany - tematów na ten temat na forum jest bardzo dużo pogrzeb, poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to proste - aku w aucie - aku w cepie - energoblok - lodówka i cała reszta ... tylko jak pod energoblok ???

 

Witam, skoro "proste" więc nie rozumiem po co to pytanie :hmm: , przecież to takie proste  :]  , w jednym zdaniu twierdzisz i zaprzeczasz sobie.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, skoro "proste" więc nie rozumiem po co to pytanie :hmm: , przecież to takie proste  :]  , w jednym zdaniu twierdzisz i zaprzeczasz sobie.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Jacku proste tzn. kolejność połączenia , może w poście wyżej trochę zagmatwałem opis i Heniekag nie mógł się doczytać o co mi chodzi. Kolejność prosta tylko tych wyjść i wejść za dużo i stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.