Skocz do zawartości

LMC 545 Dominant


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się-drogą kupna staliśmy się właścicielami LMC 545Dominant z 98r.

Ponieważ budkę kupiliśmy od znajomego, mogliśmy najpierw przez 3 tygodnie ja testować.

Jest kilka drobiazgów oi poprawki, ale to co najważniejsze sprawdziliśmy podczas kilu nawałnic: nic nie cieknie, nic nie śmierdzi.

Kilka danych:

Długość:610(pomiar po obrysie...chyba tyle wyszlo) + dyszel

Szer: 220

Mw: 1225kg

Dmc: 1500kg

 

Na razie kilka zdjęć z zewnątrz (środek dołożę później)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lewo od drzwi jest kanapa w kształcie U rozkładana na duże spanko (dwoje dorosłych i bobas w środku).Na przeciw drzwi kuchnia obok szafka wysoka.Po prawej od drzwi -łazienka.prawa część przyczepy to osobny pokój z łożem małżeńskim ( spadło tam "szczycie" trojka 4-ro latków -w poprzek łóżka).

Mam problem z lampa błyskowa, więc ciężko zrobić sensowne zdjęcia

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję przyczepy - wygląda bardzo zacnie, rozmiar też pozwala na komfortowy wypoczynek.

 

ja mam pytanie do Ciebie - jak spisuje się holownik ? masz 130, 140 czy więcej KM ? jak spisuje się zapakowany samochód z przyczepą na haku ? Chodzi mi o to czy zawieszenie tylne radzi sobie z takim obciążeniem, jak dynamika jazdy no i najważniejsze spalanie ? jaką masz skrzynię.

 

sorry za prywatę - ale mam 99% pewności, że moim kolejnym holownikiem będzie Smax 2.0 163km manual, i szukam info jak się tym ciąga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 tdci 143KM....ale...miesiąc temu byłem na hamowni i seryjne auto po przebiegu 187000 km legitymuje się mocą..162KM.Podobne jest to type dla tych silników. Skrzynia manualna. S-max ma coś koło 700kg ładowności i 100kg nacisku na hak, więc nawet jak się go zapakuje "normalnym bagażem" ( w sensie, ze nie cegłami) po dach, to na zawieszeniu nie robi to wrażenia.Z przyczepa tak samo.Raz zdarzyło mi się źle załadować przyczepę (wyszło 97kg na haku), tu było widać, ze trochę się ugiął, ale też bez przesady. Na drugim zdjęciu masz samochód zastosowany po dach (bez pasażerów) i przyczepę też doładowaną (70 kg na haku)

Jeżeli chodzi o spalanie, tu podczas urlopu zrobiliśmy 1760km po PL ( omijając autostrady). Prędkość przelotową miałem 90-100km/h, klima zawsze ON-spalanie wyszło 10.3 L. Jak jechałem 80km/h, to spalanie chwilowe miałem w okolicach 8.5

Generalnie jesteśmy z Maxa bardzo zadowoleni,a odkąd ciągamy budę, to nawet bardziej . Musisz przy zakupie pamiętać, ze DMC samego maxa to 2505kg, więc podpięcie praktycznie jakiekolwiek przyczepki oznacza viatoll i ( jak na razie ) B+E

aaaa....no i s-max to 4.8m dlugości.U mnie całość zestawy ma 12,3m.....więc mogę w terenie zabudowanym parkować tylko w miejscach wyznaczonych...lub pod domem;)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za informację, fajnie, że masz taki nadmiar mocy - muszę poczytać forum forda ile mocy jest przy fabrycznych 163KM. Pojazd, o którym piszę będzie od znanej mi osoby - 1wł i pewnie będzie miał ze 30.000km, ale muszę na niego jeszcze trochę poczekać i w między czasie zrobię B+E, o Viatolu również wiem :]

 

spalanie w normie - ten s-max o którym pisze pali solo po mieście ok 6,5 l / 100km.

 

u mnie dł zestawu z aktualną przyczepą wyjdzie ok 11,8m :] - 10cm więcej niż teraz :]

 

dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupiłem swoje LMC o podobnych parametrach zacząłem szukać do niej holownika, takiego bez viatola i B+E. Są dwie marki spełniające te wymagania, Audi 1,9 TDI i Mercedes C220. Wybrałem drugą opcję, DMC 2000kg, na haku 1500 więc w sam raz. 146 koni po ostrych górach nie dostaje zadyszki i jest jeszcze spory zapas mocy. Spalanie faktyczne w drodze na Mazury 9 litrów z włączoną klimą, po górach 9,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem miłośnikiem tylnego napędu(zwłaszcza jak coś ciągniesz na haku), ale niestety,patrząc pod kątem wnętrza, c-klasa to małe auto.Jak szukałem samochody rok temu,to warunkiem był swobodny montaż 3 fotelików z tylu. Nie ma specjalnego wyboru na rynku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem miłośnikiem tylnego napędu(zwłaszcza jak coś ciągniesz na haku), ale niestety,patrząc pod kątem wnętrza, c-klasa to małe auto.Jak szukałem samochody rok temu,to warunkiem był swobodny montaż 3 fotelików z tylu. Nie ma specjalnego wyboru na rynku;)

 

U Ciebie występowało widzę jeszcze jedno kryterium, foteliki. Nie wiem czy zmieściły by się trzy, z tyłu faktycznie zbyt wiele miejsca nie ma, My jeździmy we dwójkę a tylna kanapa jest dla psa. Została założona specjalna mata i pasy bezpieczeństwa dla Owczarka Niemieckiego, całkiem wygodnie tam podróżuje :skromny:

 

Zestaw może sporo przewieść, rowery i kanadyjka też jadą z nami. Wygląda to jak na pierwszej focie z relacji

 

http://kajman.bikestats.pl/765584,Sentymentalna-wycieczka.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za informację, fajnie, że masz taki nadmiar mocy - muszę poczytać forum forda ile mocy jest przy fabrycznych 163KM. Pojazd, o którym piszę będzie od znanej mi osoby - 1wł i pewnie będzie miał ze 30.000km, ale muszę na niego jeszcze trochę poczekać i w między czasie zrobię B+E, o Viatolu również wiem :]

 

spalanie w normie - ten s-max o którym pisze pali solo po mieście ok 6,5 l / 100km.

 

u mnie dł zestawu z aktualną przyczepą wyjdzie ok 11,8m :] - 10cm więcej niż teraz :]

 

dzięki, pozdrawiam

 

Witam,

Ponieważ pomierzyłem dziesiątki fordów na hamowni pozwolę sobie wtrącić słówko. Fabryczne 163KM na osprzęcie Delphi generuje moc bardzo zbliżoną do fabrycznej wartości. Silniki 2.0TDCI 140KM na Siemensie, jeżeli nie posiadały filtra cząstek stałych generowały moc wyższą o ok. 10KM. Speedy - niestety w Twoim przypadku może okazać się, że:

1. Pomiar był wykonany na wysokim biegu w trybie inercyjnym, bez dodatkowego obciążenia i wynik jest troszkę wyższy niż faktycznie (to wersja optymistyczna)

2. Mniej optymistyczna wersja to przy tym przebiegu fordy tdci mają tendencję do samotuningowania - a mianowicie najczęściej z powodu awarii czujnika ciśnienia w szynie CR informacja dobiegająca do komputera jest zafałszowana "w dół", przez co komputer wymaga od pompy wysokiego ciśnienia wydajniejszej pracy. W związku z tym ciśnienie w szynie pojawia się wyższe niż chce komputer. Co oznacza, że w przypadkxu takich samych czasów otwarcia wtrysków, wyższe ciśnienie powoduje delikatny wzrost mocy. Krótko mówiąc działa to tak, jak działają powerboxy, zaniża się wartość ciśnienia (napięcia na czujniku) aby zwiększyć ciśnienie w szynie.

Sugerowałbym poobserwować czy w ostatnim czasie nie zwiększyło Ci się dymienie. Poza tym - mając zmierzone 160KM możesz mieć moment obrotowy dobijający lub przekraczający 400Nm a przy takiej wartości niestety musisz uważać na sprzęgło i koło dwumasowe. Sam u siebie dobiłem programem do 417Nm (na życzenie) i po 115tys i ok. 7tys z przyczepą wymieniłem cały komplet.

Przepraszam za wiadomość, nie dotyczącą tytułu w temacie, ale wydaje mi się, że mogą to być dla wielu użytkowników Fordów cenne informacje

 

pozdrawiam,

Łukasz

 

ps. Speedy gratuluję zakupu. Powinieneś być zadowolony.

Edytowane przez Parzusie (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.