Skocz do zawartości

Peugeot Partner 1,6 HDI diesel 2007 75 km


pbel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym forumowiczem i szczęśliwym posiadaczem od niedawna budki Knaus Sudwind,przytargałem ją z Holandii i jakoś mój Peugeot dał radę,wpadłem ostatnio na pomysł żeby "zchipować" mój silnik tak na 90-95 koni jak sądzicie czy warto to zrobić .Przyczepa waży 580 kg a DMC to 800 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chyba ze masz duzy problem z jej ciagnieciem nie warto zazwyczaj po zwiekszeniu mocy siada sprzeglo silnik po dodaniu paru koni zmiana mometu obrotowego wszystko sie zaczyna konczyc wieksze spalanie nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz do kilku tunerow powiedz z jakim obciazeniem smigasz i niech ci sprawdza auto czy sie nadaje bo zrobic to nie problem, ale czy to wytrzymaja podzespoly i co musial bys naprawicz przed taka operacja, samo podniesienie mocy i momentu napewno pomoze jesli chodzi o jazde ale musisz zrobic to co ci napisalem wczesniej, bo nikt ci nie bedzie wstanie odpowiedziec na to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowym forumowiczem i szczęśliwym posiadaczem od niedawna budki Knaus Sudwind,przytargałem ją z Holandii i jakoś mój Peugeot dał radę,wpadłem ostatnio na pomysł żeby "zchipować" mój silnik tak na 90-95 koni jak sądzicie czy warto to zrobić .Przyczepa waży 580 kg a DMC to 800 kg.

 

witam

 

mozna tylko po co ? masz za malo problemow z samochodem ? chyba ze lubisz spedzac czas w warsztatach to Twoj wybor ,

budka nie jest ciezka i jak sam piszesz juz troszke z nia kilometrow zrobiles wiec sam sobie odpowiedz czy to ma sens i czy napewno warto ryzykowac chipowanie i problemy z chipowanym holownikiem

silniki o tej samej pojemnosci a roznej mocy to nie sa przeciez te same silniki, w koncu jakby konstrukcja i materialy z jakich sa wykonane byly identyczne to po co by te silniki mialy rozna moc ?

dla mnie chipowanie to proceder na ktorym najlepiej wychodza warsztaty ktore to robia i te ktore potem te chipowane samochody naprawiaja ,

 

pozdrawiam

Edytowane przez radwan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radwan widzę ze się nie znasz na tym zbytnio są tak zwane 3 różne wersje podnoszenia mocy 1. ekonomiczny - poprawienie mapy równa to się głównie z mniejszym spalaniem i naprawdę minimalny przyrost, 2. uliczny czyli maksymalny bezpieczny przyrost mocy tu czasem może się okazać że pali ciut mniej ale to czasem tylko 3. do sportu czyli brak ograniczeń

 

A co do reszty twojej teorii sie nie wypowiem, ale nawet auto salonowe szczególnie grupy vag mozesz kopić już z chipem, co do sprzęgieł itp jak zrobisz tylko korektę softu i nie jeździsz jak matoł bo możesz więcej to znikoma różnica w zużyciu będzie

 

a jak będziesz chciał oszczędzić i zrobić jak najtaniej to dołączysz do kolegów którzy widzę znają to tylko z teorii a dla przykładu powiem tobie 1.9 tdi audi a4 prawie 250 kucy nie pamiętam ile niutków było ale przy jeździe ze palił kapcie nawet na 3 biegu musiał założyć sprzęgło spiekowe

 

że tak powiem wejdź na forum peugeota i tam popytaj szybciej dostaniesz sensowną odpowiedz

 

Możesz też spr napisać do sprawdzonej przez sporo moich znajomych firmy o poradę http://www.facebook.com/chiptuning.gdansk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy to zrobić różne opinie słyszałem na temat podzespołów i sprzęgła w szczególności.Trasę Delft-Kielce pokonałem w około 18 godzin (3 tankowania z przerwami na kawę) km około 1400.I oczywiście się wpier...na starą autostardę z Jedrzychowic do Wrocławia wszystkim odradzam tą trasę bo jest strasznie lipna.Miałem wrażenie na autostradach,że gdy wyprzedzają mnie TIR-y przy prędkości 90-100 km/h ktoś mnie ciągnie do tyłu.Redukcji na tej trasie na bieg nr 3 nie pamiętam więc na 4 dawał radę nawet pod różne górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

odpowiem jak "fachowcowi"co mi tez to g,,, proponowal - podchodze to tematu chipowania od strony zwyklego uzytkownika , moim zdaniem jezeli jest mi potrzebny holownik o duzej mocy to taki kupuje w cenie na jaka mnie stac a nie staram sie zrobic rakiete za pomoca elektroniki dodajac mocy,pseudo mniejszego spalania itp , dobrze wyregulowany silnik i rozsadny kierowca bedzie palil mniej od tzw "ciezkiej nogi" z chipem a co do mocy wiem ze chipowaniem zwiekszy o kilka procent moc silnika tylko nie za darmo ,nie pisze o koszcie chipowania tylko o kosztach jakie mnie potem czekaja w czasie pozniejszego uzywania samochodu ,

co do cyt." 1.9 tdi audi a4 prawie 250 kucy nie pamiętam ile niutków było ale przy jeździe ze palił kapcie nawet na 3 biegu musiał założyć sprzęgło spiekowe "

odp. mozna tylko po co ? na ile czasu ? jakim kosztem ? komu to potrzebne ?

jezeli jest to Ci potrzebne nie widze problemow - zaloz to sobie i sie ciesz ale zwyklemu uzytkownikowi jest to raczej malo potrzebne , ciepke z tymi 75 kucykami o takiej wadze spokojnie pociagnie a na wyscigi z nia raczej jezdzic nie bedzie ,zreszta z ciepka nie bedzie ciagle jezdzic wiec skoro uwaza ze ma za slaby silnik to ma dwa wyjscia o podobnych kosztach albo chipowanie albo zamiana holownika na silniejszy

Jezdzilem wiele lat Partnerem z ciepka wiec sie troche dziwie pytajacemu , silniki 1,6HDI 75 kucy byly w nich najmniej awaryjne i swoja moc mialy , ciepke spokojnie na 5 mozna ciagnac i to nie koniecznie z dozwolona predkoscia :)

 

pozdrawiam

Edytowane przez radwan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz kolego ale uważam że masz swoją teorię na ten temat i tak naprawdę zero dokładnej wiedzy o tym, w obecnych autach regulować możesz sobie fotel a silnik reguluje komputer gdzie kierowca jest ograniczony do serwisowania i wyczucia techniki jazdy,

 

Ps. podobne koszty auta i chipowania? chyba się w pl strasznie pozmieniały ceny aut

 

 

po za tym poco zmieniać i naprawiać nowe/używane jak można dopieścić stare swoje co się wie co gdzie świszczy i taniej to wyjdzie jak doprowadzenie nowego

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1894288.html

 

 

http://www.tuning-tdi.pl/moc_peugeot_hdi.html firma jest przedstawicielem masters tuning czyli czolowka polskiego tuningu

 

http://www.44tuning.pl/chip-tuning-peugeot-partner-1.6-hdi-75-km

 

http://www.tune-up.pl/chiptuning.php

 

co do sprzegla jak bedziesz jezdzil z glowa to nic mu nie bedzie chyba ze sobie pozwolisz na wiecej skoro auto moze wiecej ale to juz kwestja kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chipsów to jeździłem A4 1.9TDI z 110KM na 140KM i po 200kkm nis się z autem nie działo :ok: Sprzęgło i wszystkie podzespoły wytrzymały bez problemu i nic nigdy nie naprawiałem ani nic A jeździłem sporo z kempingami i towarówkami wiec lekko nie miała :-] Jedno co musze przyznać to na końcu silnik się już pocił ale miał już prawie 400kkm więc miał prawo :hehe: A jak się będzie miało coś zepsuć to i tak sioę zepsuje czy z wirusem czy bez :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast zastanwiac sie nad chip'em najpierw wjedz na rolki i sprawdz ile w tej chwili masz mocy

 

moze sie okazac ze cos niedomaga i masz mniej niz powinienes miec w serii... i wtedy zaczac od przywrocenia stada koni co przez wydech uciekly

moze sie okazac ze juz nie warto... bo to ostatnie podrygi sinika

moze sie okazac ze silnik zdrowy i pare sploszonych koni mu pomoze z ogonem...

 

osobiscie wybieralbym sprawdzone firmy - aczkolwiek wiekszosc podwykonawcow ma tylko "slynne" logo a w srodku syf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokuj ile sie jezdzi w roku z ta budka te 2 do 3 tys max bez sensu dodawac mocy nikt nie da gwarancji ile wytrzyma silnik i podzespoly z budka tak za szybko sie nie pogoni

 

Holownik mam od nowości ma 67 tysi przejechane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy podejmuje decyzje wg własnego uznania. Ja zdecydowałem się w tym roku na tuning mojego 1.5 dCi. Pisałem o tym w osobnym wątku. Póki co jestem zadowolony. Auto z przyczepą o DMC 1300 radzi sobie, a spalanie jest niższe. Średnia z tegorocznego wyjazdu do Chorwacji to 7.1 l/100 przy prędkości podróżowania 80-90 km/h. Jazda prawie cały czas na 5 biegu. Na większych podjazdach redukcja do 4. Na całej trasie miałem chyba tylko 3-4 podjazdy, gdzie musiałem redukować do 3.

Jest to mój pierwszy sezon po tuningu, więc jeszcze dużego doświadczenia nie mam. Niemniej mam za sobą już kilka wyjazdów z przyczepą i póki co nie żałuję pieniędzy wydanych na tuning. Jak tak dalej pójdzie to różnica w spalaniu zrekompensuje poniesione wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam na twoim miejscu pbel nie bawiłbym się w takie sztuczki

mam podobny jeśli chodzi o pojemność silnik, co prawda moc większą, ale jeśli twój partnerek śmiga z ogonem to po co kombinować??

Jedyne co możesz zrobić, to sprawdzić u jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika czy rzeczywiście stadnina jest w komplecie

Byle nie w Rita-Motors bo tam zedrą z ciebie skórę za sam wjazd :czerwona::krzykacz::sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.